Hjælp til store filterknuder

Ups - så læste jeg vist forkert ang hvor på kroppen det sad. :høhø:

Jeg mener heller ikke at katte skal gå med tøj. Jeg tænkte blot at det måske kunne være en løsning hvis katten gad + skulle opretholde kropstemperaturen. :slight_smile:
Jeg har aldrig prøvet det eller hørt om det. Så det er bare et spørgsmål/undren…
Nogen gange giver det gevinst at undre sig, andre gange ikke. :tihi:

Jeg har skam før solgt en lille sweater til en kat, som blev klippet ned og som var meget påvirket af det - lige så snart den fik trøjen på, var Mis glad igen :slight_smile:
Jeg er generelt ikke så “bange” for tøj til hund/kat - under forudsætning af at der ikke er tale om flæsebesatte rædsler :wink: - har fx et dejligt dækken til min ene hund, som er en frossenpind… Men lige netop i denne situation er en trøje ikke godt nok! Aske ville være tvunget til at have den på konstant og dét er jeg ret sikker på at han ikke ville finde sig i!!!

Ihhh… det er altså en hel fornøjelse at nusse ham og så ikke skulle passe på at komme til at hive i de der grimme filter :thumbup: :slight_smile:

Hold da op… Sådan en pragtfuld blondedragt til misser lyder da ultra-chikt! :rock:
Jeg mener også engang at have set billeder af sphynx med trøjer på. Men har også læst at de generalt har en højere kropstemperatur, så det vist skulle være unødvendigt at påklæde dem.

Super godt at du har fundet en god løsning til Aske’s pels. :smiley:

[quote=Barky;506209]Hold da op… Sådan en pragtfuld blondedragt til misser lyder da ultra-chikt! :rock:
[/quote]
-LOL -LOL -LOL

Ja, det er da lige Ann - og Aske ville nok blive øndig :uha:

Godt du fik bugt med det, for han har vist nok at slås med endda :trøste:

Godt man har korthårede katte… :rock:

[quote=Charlotte Oeh.;506198]Det ville jeg aldrig gøre. i forhold til pelspleje, som jo er et permanent
“problem”, så ville jeg ikke gøre det - katte skal efter min mening ikke gå med tøj.[/quote]

[quote=Barky;506202]

Jeg mener heller ikke at katte skal gå med tøj. Jeg tænkte blot at det måske kunne være en løsning hvis katten gad + skulle opretholde kropstemperaturen. :slight_smile:

Nogen gange giver det gevinst at undre sig, andre gange ikke. :tihi:[/quote]

Jamen, det er nu ellers set før, også hos opdrættere (af f eks MCO), at en kat har måttet have en lun trøje på i en kortere periode af den kolde tid.
Jeg har gemt et ømt foto af en olmt udseende MCO-pige med trøje over sin nyklippethed.
Ærlig talt, hellere det end en kat, der er forpint af en knudret pels.

Der er mange ting, som er komplet unaturlige for katten, men som vi byder dem uden at blinke.
Seler, udstilling, badning, grooming, div. træning etc etc. Hvis en kat har behov for at slippe for pelsknuder, og det er koldt, så er en trøje ikke særlig unaturligt IMHO :slight_smile:

[quote=MiSi;506264]Jamen, det er nu ellers set før, også hos opdrættere (af f eks MCO), at en kat har måttet have en lun trøje på i en kortere periode af den kolde tid.
[/quote]

Det fremgår nu altså også af mit indlæg, at jeg ikke ville gøre det, hvis det
var et permanent behov. Du har sakset lidt i mit indlæg - bisse :muhaha:

Ja, det skrev du (og gu’ sakser jeg for at understrege, hvad jeg svarer på :slight_smile: ).
Men du skrev også, at ved pelsproblemer og nedklipning ville en trøje være en permanent løsning (sådan ca).:?

Det er det IMHO ikke. Pelsen vokser jo ud igen, og selvom katten måske skal have trøje på inden døre en kort tid, og derefter kun udendørs - så synes jeg stadig, at det er en bedre løsning end at katten skal gå med smertende pelsknuder i samme periode :slight_smile:

[quote=MiSi;506398]Ja, det skrev du (og gu’ sakser jeg for at understrege, hvad jeg svarer på :slight_smile: ).
[/quote]

Okay - saks du bare løs - jeg synes bare, at du fik mit indlæg til at lyde,
som om jeg aldrig ville trække en trøje over hovedet på en kat. Og det ville
jeg jo netop godt i visse tilfælde.

Forskellen ligger måske i, at jeg anser det for mere end en overgang, når en gammel/ældre kat har pelsproblemer.

Men never mind - vidundermidlet klarede pelsen, katten og Ann :slight_smile:

Ann K - Har du prøvet en schæfer strigle til ham? Spørger pga. din kommentar om overraskelse over mængde af underuld fjernet :slight_smile: Jeg har selv med begejstring opdaget hvor meget overflødig underuld den kan tage på Diego som også har en meget pelspleje krævende pels. Det er selvfølglig nødvendigt at pelsen er knudefri, men prøv evt. et par ordentlige omgange med den på ham og se om det ikke tager en masse af den overflødige og døde underuld? Koster omkring en 70-80 kr så vidt jeg husker :slight_smile:

Eva… jeg tror at jeg var en af de første, som gik ud på diverse kattefora og anbefalede en schæferstrigle aka “rive” :slight_smile: Men den har ikke rigtig kunne bruges på Aske det sidste par måneder… I hvert fald ikke sådan at jeg fik noget særligt underuld af ham.

Nej, grunden til at jeg blev så overrasket er faktisk Askes elendige pelskvalitet lige i øjeblikket… Som sagt - han er meget mærket af sine skavanker og pelsen er elendig… tjavset, fedtet, tør, elektrisk, tottet, næsten ingen underuld etc etc…

Ann - Ah, det har jeg ikke lige lagt mærke til - sorry for overflødigt råd så -tihi

Men pudsigt at der var så meget underuld så, når han ikke rigtig har noget. Men det har noget at gøre med tørheden? At han så ikke så nemt kommer af med den (smule?) underuld han fælder… (bare lidt tanker)

Jeg håber I kan få givet ham en rigtig god sidste tid :ok: