Hjælp til svar om Krystaller i urinen

Under oprydning i formiddags fandt jeg en lille tissepøl på en bedroller og der var tydelige krystaller, men vi er helt på bar bund om hvem af vores 10 katte der har problemet, da absolut ingen viser tegn på at noget er galt.
Hele huset er tjekket og der var kun denne ene sted.
Alle har fået taget temperatur, for at se om det kunne give os et fingerpeg, ersultatet var 137,7 - 538,2 - 3*38,3 og den sidste 38,5

Hvad skal vi kigge efter ud over om der er en der render hyppigt på potten end andre

Var urinen tør?

Du kan ikke regne med det medmindre du ser en frisk tissetår. Det fælder ud når sådan en tissetår tørrer ind. Det er også derfor at en urinprøve skal være frisk hos dyrlægen.

Så medmindre der er nogen der generelt går rundt og ligger tissetår rundt omkring eller “strinter” behøver det ikke betyde noget

Ja den var tør

Det er jeg godt nok glad for at høre, pt har vi kun haft 3-4 urinsejvinfiktioner på 14 år og slet ingen erfaring med tissetår på forkerte steder, så indrømmer jeg er ved at gå helt i panik over de krystaller, jeg fandt.
syntes bare det er vild det kan krystalisere så det ligner små glasskår

Der er salte (krystallerne) i alt urin (også selvom katten ikke har tendens til at danne krystaller i blæren), så de vil altid fælde ud på et eller andet tidspunkt hvis de afleveres på en tør overflade. Hvis alle tisser som de skal i de dertil indrettede steder ville jeg personligt ikke gøre noget videre

2 Synes om

Hele huset er nøje undersøgt og det var eneste tissetår og kan stamme fra at en kat har været lukket i stuen ved et uheld om natten uden bakke.
men vi holde lige ekstra øje om der skulle være tegn på noget.
Tusind tak for hjælpen :hjerte: