Jeg skriver egentlig for min svigerinde hvis 8 årige mainecoon kastrat er begyndt at “ryste” med pelsen som om der er noget der klør eller generer ham.Han ligesom ryster pelsen hvorefter han bare drøner afsted.Han har fået loppekur og der er ikke noget at se i pelsen af ham.
Har nogen en ide til havd det kan være??? Skal siges at katten går både inde og ude har glimrende appetit og har ikke på nogen måde tabt i vægt eller andet.Dyrlægen har ikke umiddelbart kunne give svaret på hvorfor han nu er begyndt med dette.Den anden mainecoon de har har ikke nogen problemer med dette.
Er det noget katten mangler i foderet eller andet?? de fodrer med Rc mainecoon foder og kattene fanger derudover fugle og mus udenfor…
det er sjovt du lige præcis beskriver det symptom…
det er typisk når katte har en irritation langs rygsøjlen der kan behandles kiropraktisk…
ved et foredrag for 3 uger siden om bnetop kattekiropraktik gik fordragsholder meget op i at beskrive netop det symptom og det er meget let at behandle…
når du siger at katten er 8, så passer det utrolig godt med at det kan være aldersbetinget, og så meget desto mere glæde vil katten have af en kiropraktisk behandling…
det koster 600 pr gang og hjælper det - så er det jo super givet ud
1-4 behandlinger i alt skulle klare problemet lidt afhængig af hvor slemt det er… hvis det ikke er værre end trækninger i pelsen snakkede foredragsholder om 1-2 gange
Min den ene har haft flip, og kom til dyrlæge og belv undersøgt i hoved og i bip - Længe kunne det ikke forklares om hendes adfær, som var følgende:
Voldsom rykken i huden på ryggen, bed og slikkede sig pludselig voldsomt og irriteret på ryggen. Samme på bagpoterne.
Farede vildt afsted med kæmpe øjne, efter rykken i huden på ryggen. Halsede tit efter flip. - Kunne ligge og sove en dyb søvn, for pludselig at fare vildt afsted, så huden på ryggen som rykkede helt vildt. Bagefter så katten meget forvirret ud, og forstod intet.
Intet andet ud over dette var ændret, ellers var katten den samme!
Der blev givet binyrebachormon (eller hvordan det staves), som tog symtomerne i en lille uge, langsomt der efter kom det hele tilbage. - Vi var alt igennem: Foder allergi, loppe allergi, stress ligende, ja jeg kan snart ikke huske hvad der ellers blev snakket om, eller prøvet.
Men efter måneder, kom diognosen: Feline Hyperæstasi Syndrom - Intet kunne gøres desværre, blev flippene værre måtte man tage den hård vej, men er det ikke mere end det er som nu, så gør det intet. Så er det bare hendes personlighed siger dyrlægen!
(Skal siges at flippene er meget få nu, det er ikke mange om ugen der er nu. Og det er lidt ryk i huden på ryggen og det er det. HELDIGVIS!!!)
Ved ikke om dette kan bruges til noget, men ville alligevel lige skrive kort…
Har lige snakket med min svigerinde for at få lidt flere oplysninger.Hun fortæller at den klør sig meget og kan godt bide sig selv i forpoterne men ikke i bagpoterne.De har været ved deres almindelige dyrlæge så vil gerne høre flere gode råd/bud på hvad det kan være inden de tager afsted til dyrlægen igen.
Jeg har siddet og læst lidt og fundet præparater som Viacutan og Dermoscent nogen der har erfaringer med disse???
Skift fodret ud…det er mit bedste bud…ved godt nogle sikkert skriver NU…vores katte lever da fint på det, men jeg skriver det alligevel.
PRØV det og se hvad der sker.
Brita
[quote=nifol;72869]Har lige snakket med min svigerinde for at få lidt flere oplysninger.Hun fortæller at den klør sig meget og kan godt bide sig selv i forpoterne men ikke i bagpoterne.De har været ved deres almindelige dyrlæge så vil gerne høre flere gode råd/bud på hvad det kan være inden de tager afsted til dyrlægen igen.
Jeg har siddet og læst lidt og fundet præparater som Viacutan og Dermoscent nogen der har erfaringer med disse???[/quote]
Umiddelbart siger de ikke mig noget. - Det min den en fik var som sagt: Binyrebachormon (eller hvordan det staves) - Antihistamin & nogle piller som gives til små hunde som lyder af seperationsangt (ikke at de hjalp en disse)
Binyrebachormon kunne bruges hos min, men ikke for tit da jeg så i sidste ende meget let kunne ende hurtigt op med en sukkersyge kat!
Klikkede hurtigt linket op, men må indrømme at jeg ikke lige kunne overskue at tykke mig gennem sådan en engelsk smørre. - Så kan ikke her svare om det er det samme…
Katte kan godt reagere på (for os) uforklarlige måder ved en pludselig smerte, f.eks. et jag i en dårlig tand, så jeg ville får dyrlægen til at undersøge kattens mundhule og tænder grundigt, især hvis den er 8 år og aldrig har fået renset tænder (og også selvom).