Hjem fra kattebesøg :)

Jeg har haft læst om racen burmilla som jeg har nævnt her inde før.

Jeg har så haft kontaktede et burmilla opdræt (Misapotanien) og idag var jeg over og besøge dem :slight_smile:
Det var de sødeste mennesker man kunne forestille sig, rigtige rare og venlige og fortalte meget om deres dejlige race :slight_smile:
Det var bare så dejligt at få alle de ting at vide og se og røre den smukke burmilla, den er et syn for guder :wehuu:
De var bare så smukke og super kælne og nysgerrige -love
er bare SÅ glad for jeg endelig fik den set med egne øjne :wehu:

Det lyder dejligt. Rart med en positiv oplevelse når man er ude og kigge på misser :thumbup:

Det var jo det jeg sagde - de er rigtig søde mennesker! :slight_smile:

Dejligt, at høre, at racen levede op til dine forventninger…
Burmillaen er i mine øjne en meget smuk kat!

Det lyder dejligt.
Hvordan var burmillaen så? :slight_smile:

ja de var bare super søde.

Jamen burmillaen var rigtig nysgerrig, hele haven var indhegnet så kattene kunne løbe i haven, det var noget de ku li, så da bent åbnede lågen for at jeg kunne komme ind, kom der nogle katte stormende for at ta imod hehe.
Så da jeg kom ind var der nogle der ikke var helt voksne endnu, de rendte og legde og hyggede sig, men så snart jeg kom ind kom de hen og skulle nusses og snakkede, så fik vi kage og de kom og skulle se om det var noget for dem hehe, når man så fjernede dem så “brokkede” de sig hehe det lød hvertfal sådan, de snakkede rigtig meget og det var så sødt:tihi:

Så sad vi og snakkede om farver og gener og hvor de havde solgt katte til igennem tiden osv utrolig spændende, så mens vi snakkede kom en af kattene og skulle ligge hos mig og nusses, til sidst lå de begge to (resten var ude i det fine vejr og lege hehe) så det var den helt store hygge tur:)
Jeg vil håbe jeg kan købe sådan en smuk og dejlig kat :)-love

Marion - Tak for forklaringen. De lyder dejlige.

De var bare super dejlige, det var lige som det jeg havde læst om dem, og de var bare SÅ smukke :wehuu: må sige jeg faldt pladask for den (mere end jeg var i forvejen)

men ja det man læser på nettet vidste jeg ikke om man kunne regne med alle kan jo skrive hvad de vil i princippet så derfor kontaktede jeg bent og anni og de forklarede mig meget og jeg fik lov at komme over, og det var dejligt at se den i virkeligheden :slight_smile:

Hmmm… er der mon ved at være en skovkatteopdrætter mindre i Danmark? :smiley:
Du lyder helt euforisk :slight_smile:

Det tror jeg måske ja… jeg må sige at jeg var ret overrasket over hvor dejlig den egentlig var :slight_smile: altså de fleste katte er jo dejlige hehe men ja ved ik hvordan man skal sige det… der er bare noget ekstra specielt over den race ja vil sige de skal opleves :slight_smile:

Marion - De har i hvert fald et meget slående udseende. Jeg så nogen på udstilling i Flensborg. Sikken en øjenfarve.

Jamen så vil jeg da gerne inviteres til kattenus så snart du har fået en burmilla :stuck_out_tongue:

Ups… du er da vist faldet godt og grundigt, hva’? :tihi:

Jo, jeg forstår godt hvad du mener!
Jeg elsker mine skovsere… jeg vil altid have skovsere!!!.. jeg ville ikke undvære den race for guld!
Men - jeg havde tidligere altid beundret abyssinieren… lige som dig med burmillaen, uden at vide en brik om dem… først på billeder i bøger, siden mødt dem på udstilling hvor de bestemt ikke skuffede! Men stadig uden at vide ret meget om racen…
Først da en veninde fik aby’er mødte jeg dem rigtigt… og så var jeg ellers solgt! Og har nu en enkelt - sådan som modspil til mine skovseres fornuft, intelligens og værdighed :smiley: Aby’en har for mig “noget ekstra”, som jeg ikke helt kan definere, men som jeg nyder i fulde drag! Og som jeg er lykkelig for at have opdaget… tænk - et helt liv uden en abyssinier -what Ja… okay… det ville blive stille og roligt -LOL

Så hvis du har det sådan med Burmillaen, så er der jo bare at finde ud af mere og mere og mere…

det kunne da være hyggeligt :tihi:
ja de har et meget specielt udseende :slight_smile:

Dejligt du havde en god oplevelse.
Og jeg vil sige som dig, den er guddommelig dejlig og utrolig smuk.
Det er en korthårsrace jeg er rigtig rigtig vild med.

Du har det præcis ligsom da jeg besøgte Bente og snakkede med en bengal første gang. Både min mand og jeg var solgte, vi skulle have en bengal, selvfølgelig skulle vi det.
Idag snakker vi tit om hvor kedeligt det var før vi fik snakke, drille, nusse og jeg er sgu min egen Leopold;o)
Knus ELin

ja altså jeg håber hverfal jeg kan komme til at købe en killing fra dem en dag, nu er der ikke planlagt nogle killinger sådan pt men som jeg sagde til bent, det gør lige meget for mig om det bliver om et år eller to bare det at vente på den rette kat er en gave :slight_smile: så har jeg også tid til at spare op til en masse ting jo- jeg køber altid for mange tingel tangel ting til kattene hehe

havde købt et aktivitets tæppe til killinger hehe, et firkantet tæppe med buer der krydsede over tæppet hvor der hang snore ned fra med bolde der knitrede og nogle med kugler i, det var egentlig til det næste kuld killinger (som ikke er planlagt hehe men ved jo jeg en dag skal have killinger) men prinsesse og bine fik lov at lege med det hehe men ja nu er det gået i stykker det kan åbenbart ikke holde til 2 skovkatte på hhv 3år og 6mdr hehehe så må jeg købe et nyt:)