Hjemfragt af killing med fly?

Hej.
Nogen der ved hvilke flyselskaber det er bedst & billigst at flyve med hvis man skal have en killing med hjem?:?
Fra Budapest til Jylland…

Jeg ved ikke hvilke du skal vælge jeg ved bare at det er ikke alle der medtager dyr hverken som cargo eller i kabinen som håndbagage. Det plejer at være en god ide at spørge det enkelte flyselvskab.

Når du har fundet ud af hvilke flyselskaber der har afgange den dag du ønsker at rejse, skal du ind og kigge på deres hjemmesider og se hvad de skriver om transport af kæledyr på deres afgange. Der er som Krista skriver forskel fra selskab til selskab.

Jeg har selv fløjet fra Kbh til Paris med kat i kabine. Der kunne jeg flyve med SAS, og det var efter fremgangsmåden oppe ovenover. Da jeg havde fundet ud af at det var SAS jeg ville flyve med skulle jeg ydermere ringe til dem for at sikre mig at der var plads til mig og katten fordi der var max antal på hvor mange kæledyr de havde med pr. afgang. Så du bliver nødt til at undersøge for det enkelte selskab samt tjekke op på hvilke regler der er til evt. vacciner, karantæner etc.

Enig. Jeg har fløjet med Finnair og Baltic Air med pet in cabin uden problemer, men man er nødt til at finde hvilke selskaber der flyver ruten og så undersøge derfra.
Momondo.dk kan i øvrigt anbefales til at finde billige billetter.

momondo er god og overskuelig, husk altid at søge efter billetter i inkognito status. Flybilletportaler har det med at være meget gode med cookies og priser stiger hvis samme destination søges på.

Jeg har fine erfaringer med KLM. Har lige fløjet fra Prag til Billund med en basse i kabinen.

Fra Jyllands siden er der ingen ben i at flyve med hverken KLM eller Lufthansa - begge tager pænt imod dyr i kabinen. Flyv fra Billund! Vig for enhver pris udenom København, det er langt mere træls at komme igennem med dyr der end i Billund!
VH
Susanne

Det er så bestemt ikke min erfaring - og jeg søger på mange flybilletter og mange gange på samme destination/tidspunkt via samme computer/app :slight_smile:

Du kan ikke flyve direkte til/fra Budapest fra nogen dansk lufthavn, men et hurtigt tjek viser, at KLM er en af de billigste - og hurtigste - måder at komme fra Budapest til Billund. Fra Kastrup kan det betale sig at bruge Air Berlin, som er et af de letteste selskaber at flyve pet in cabin med, eftersom man booker og betaler det på hjemmesiden i forbindelse med, at man bestiller sin billet (de har ingen grænse for antallet af dyr i kabinen) :slight_smile:

Det er simpelthen ikke korrekt :slight_smile: Flybilletter stiger når de billigste er solgt :slight_smile: Jeg bruger den konstant og booker mange billetter på den mpde hvert år, uden problemer. Samme rygte kører stædigt omkring prisen på hotelværelser, men det er altså ikke bookingportalerne der bestemmer priserne, det gør dem der sælger varen :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1296771]Det er simpelthen ikke korrekt :slight_smile: Flybilletter stiger når de billigste er solgt :slight_smile: Jeg bruger den konstant og booker mange billetter på den mpde hvert år, uden problemer. Samme rygte kører stædigt omkring prisen på hotelværelser, men det er altså ikke bookingportalerne der bestemmer priserne, det gør dem der sælger varen :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
jeg har oplevet at der er forskel. Har fløjet en del mellem DK og Thailand og det var tydeligt at se at når du var færdig med at researche flybilletter, så kunne det betale sig at gå over på kollegaens computer og så bestille derfra - eller bruge inkognito som Birgit skriver.

Jeg har så aldrig oplevet det - tværtimod har jeg såmænd endda oplevet, at billetterne pludselig er blevet billigere en dags tid - længe efter, at jeg første gang er begyndt at søge efter en billet på den pågældende strækning på de pågældende datoer :slight_smile:

Jeg garanterer dig for, at det er ikke korrekt :slight_smile: Som Mette bruger jeg konstant Momondo - jeg bestiller vel 25-30 flybilletter om året. Selvfølgelig bestemmer en salgsportal ikke prisen på flybilletter - det gør udbyderen, MEN som sagt ryger de billige sæder først. Fuldstændigt ligesom de billige togbilletter og hotelværelser også ryger først. Endelig er der en drillefaktor med, som jeg tror folk overser, nemlig at kursændringer i valuta opdateres dagligt, så der kan ske ændringer fra dag til dag - både opad og nedad.
VH
Susanne