Hjemmelavet katteguf af torsk

Da flere af mine katte har været ret vilde med KW nammi nammi og de ikke længere er til at opdrive på markedet, besluttede jeg at forsøge selv at lave noget katteguf selv.

Det jeg har gjort, er at købe torskefiletter og skære dem ud i tynde strimler og tørt det overskydende vand af med køkkenrulle. Herefter er strimlerne lagt i et fad og sat i ovnen ved ca. 100oC i flere timer indtil de er blevet helt tørre. Herefter er de brækket ud i mindre stykker og lagt i et lufttæt glas.

Jeg vil tro, at det samme kan lade sig gøre med andre typer kød også.

De hjemmelavede guffer er et kæmpe hit hos mine katte og de har samtidig den effekt, at de er med til at rense deres tænder.

Håber andre kan få glæde af at lave hjemmelavet katteguf :smiley:

Tak for ideen, den skal da afprøves her.

Måske man kunne tørre dem på en bageplade med bagepapir istedet for :?Tror det går hurtigere end i et ildfast fad. Det gjorde jeg da jeg i sin tid lavede lever guffere til vores hunde.

Mvh
Yvonne

Jep begge dele kan bruges… men grunden til jeg bruger et fad er, at det safter meget i starten.

Det lyder spændende! Det skal jeg da også prøve :slight_smile:

Orv, det skal prøves

Smart ide :slight_smile:
Hvis de “ægte” er sådan nogle små gullige terninger så har vores dyrlæge dem. Bare hvis der var andre med “afhængige” katte der ikke havde mod på gør det selv :slight_smile:

Det lyder som en spændende ting, der også skal afprøves her hjemme :slight_smile:

Knus Gitte