Min søde kæreste vil super gerne bygge et super vildt kradsetræ til missebørnene, så jeg vil egentlig høre jer, om I selv har bygget kradsetræer eller har nogle gode råd og fifs? (:
Hvis det er selvbyg, ville jeg nok hellere lave nogle stolper rundt omkring i hjørnerne, kombineret med hylder på vægge og oppe under loftet, som de kan ligge på.
Vi har et selvbygget her hjemme, ikke stort og vildt. - Nu består det bare af en stolpe med bundplade og top plade til at ligge på. - Stolpen er en træstolpe i god tykkelse. Beklædt med samme som bruges til bilmåtter. Bund og top plade er beklædt med gulvtæppe. - Før havde de en “rampe” at løbe ned af, som bare var en krydsfiner plade beklædt med “bil måtte tæppe”.
Har ikke lige billeder på den bærbare her, skal finde imorgen hvis det har interesse.
Held og lykke, det er sjovt at give sig i kast med.
Vi har lavet et galoptræ som kan bruges til at komme op på toppen af reolen med. Det består af et tæpperør og sisal tæppe - begge dele købt ved tæppehandleren Jeg mener at tæppet er limet fast med noget spray lim og så har kæresten lavet et vildt avanceret “skub op” system i toppen så det står i spænd mellem gulv op loft. En anden gang ville vi nok den simplere løsning med en hegnspæl fra fx Jem & Fix og så bare sømme eller skrue sisal tæppet fast.
Det er et tykt, plast nedløbsrør med sisalreb viklet omkring. For hver ca. 30cm er rebet fæstnet til røret med kabelstrips (kabelstrip gennem 2 huller boret i røret og så omkring rebet).
Røret er fæstnet til bordpladen og loftet med nogle “vinkler”
Har fungeret fint i over et år til tre aktive katte
Hængekøjerne er to hyldeknægte med stof imellem og øverst oppe er en hylde med tæppe på
[quote=Itzy Bitzy;462116]Vi har et “mini-galoptræ”
Det er et tykt, plast nedløbsrør med sisalreb viklet omkring. For hver ca. 30cm er rebet fæstnet til røret med kabelstrips (kabelstrip gennem 2 huller boret i røret og så omkring rebet).
Hængekøjerne er to hyldeknægte med stof imellem og øverst oppe er en hylde med tæppe på :)[/quote]
hvor er det bare smart. tror vist lige manden skal se det.
[quote=Itzy Bitzy;462116]Vi har et “mini-galoptræ”
Hængekøjerne er to hyldeknægte med stof imellem og øverst oppe er en hylde med tæppe på :)[/quote]
Ej det der er super smart - og elegant (:
Det der kunne jeg godt leve med, fordi han vil lave at muligt vildt og crazy - og det gider jeg altså ikke se på (:
Men vil vise ham det billede her fordi det er virkelig smart! ^^