Hjemmelavet legetøj

Mangler ideér til at lave egne bolde og ligende, hvilket matriale er godt at lave det af, hvilket fyld ovs…

Filt med en lille klokke indeni er et rimeligt hit her (Stevie gider den godt, de andre… ikke - men nu er bolde, med undtagelse af Ibs GLIMMERBOLDE sådan generelt ikke i høj kurs her.

Filtbolde er nemme at lave. Du kan købe filt i alle mulige (natur)farver i Panduro Hobby eller lignende steder. Det skal bare i varmt sæbevand og trilles rundt (start med at lave en lille bitte bold der bare dækker bjælden og så læg lag på lag på lag mens du hele tiden ruller den mellem hænderne i det varme sæbevand (sæbespåner altså)

Når den er tør er den klar til leg :slight_smile:

Statiol kugler …

[QUOTE=TrekkieGrrrl;967055]Filt med en lille klokke indeni er et rimeligt hit her (Stevie gider den godt, de andre… ikke - men nu er bolde, med undtagelse af Ibs GLIMMERBOLDE sådan generelt ikke i høj kurs her.

Filtbolde er nemme at lave. Du kan købe filt i alle mulige (natur)farver i Panduro Hobby eller lignende steder. Det skal bare i varmt sæbevand og trilles rundt (start med at lave en lille bitte bold der bare dækker bjælden og så læg lag på lag på lag mens du hele tiden ruller den mellem hænderne i det varme sæbevand (sæbespåner altså)

Når den er tør er den klar til leg :)[/QUOTE]

Vil man kunne bruge dette og er det dyrt eller billigt i forhold til Panduro Hobby hvis ja :ups:

Filtkugler er også sjove … også hvis man syr dem sammen til en “larve”

[QUOTE=Rumle;967072]Vil man kunne bruge dette og er det dyrt eller billigt i forhold til Panduro Hobby hvis ja :ups:
[/QUOTE]

Det der kan man sagtens bruge. Og det er en rigtig god pris.

Jeg ville så nok, til katte, holde mig til det hvide/naturfarvede uld, fordi jeg ikke ved hvilke farver der er brugt til det farvede. det jeg har købt har været farvet med plantefarver :slight_smile:

[QUOTE=Rumle;967072]Vil man kunne bruge dette og er det dyrt eller billigt i forhold til Panduro Hobby hvis ja :ups:
[/QUOTE]

Hvilke butik har det ? Panduro hobby ligger nemlig ikke lige nær mig…

Og tak for jeres indlæg… :slight_smile:

rema1000 :smiley: