Hjemmestrikket sushi - erfaringer?

Christian og Linda gider da ikke hav os boende … hvis vi alligevel skal opholde os hos battelstar hele tiden :tihi:

[quote=Battlestar;193343]ja - jeg kan klare 1 i gæstesengen og en ekstra madras i gæsteværelset… og så kan der være en på sofaen og en ekstra madras i stuen…

i kommer bare

det er det også - og man sidder på gulvet og spiser med pinde :)[/quote]

Hmmm rå fisk på gulvet + store lækker sultne katte…god blandning … måske ikke så smart…tiiihiii

-LOL ej fisken er på Tokyo - kattene er på gulvet :slight_smile:

[quote=Battlestar;193226]Der er også en kineser butik på Nørrevoldgade (højre side hvis du går op mod stationen fra Rådhuspladsen)

de har langt det meste inkl alle de materialer du skal bruge :slight_smile: og så har de verdens bedste blommevin der passer perfekt til sushi… den er næsten et must for at gøre det perfekt :)[/quote]
Sjovt, at du nævner netop den - den har jeg også haft i tankerne, godt sted, ikke dyrt.
Den på hjørnet af Nørrebrogade efter broen er også god.
Der er en kinesisk restaurant ovenover, der skulle være en ren tidslomme af kitsch og billige priser - og god mad!
Men Tokyo skal da tjekkes ud :ok:
Og Bento :ok:
Og Fu Hao :ok:
Og mon ikke Piotr vil synes om Izbushka ?

[QUOTE=MiSi;193868]
Og mon ikke Piotr vil synes om Izbushka ?[/QUOTE]

han ELSKER den og det gør jeg også - deres kyllingesalat og deres sibiriske fugl er genial… og deres borsjt er fantastisk :slight_smile:

Og så er jeg helt ekset over, at de har Askepots skovnødder som dessert (hvis nogen kan huske den skønne tjekkiske halvkitschede julefilm - video haves!) :ok:

(GAMMEL TRÅD, MEN SPÆNDENDE EMNE)

Jeg synes nu ikke at Tokyo Restaurant er den bedste i København. Den er gammel, ja - traditionel, ja.
Men sushi er ikke en specialitet hos Tokyo. Man skal bestille sushi i forvejen hos dem, hvis man bestiller bord.
Nærmere skal man over i deres varme retter, specielt sukiyaki og andre gryderetter, som er deres specialitet og det er det de er kendt for.

For de bedste sushi i byen København synes jeg Sushitarian er de bedste.

Hvis nogen spørgsmål ang. sushi, så er jeg rimelig god til det :slight_smile: Husk hele tiden at dyppe fingre ned i vand, så risene ikke klister for meget. Jeg kan godt lide at drysse hvide sesamfrø på min fisk.
Nogen gange kan man lave sushi uden ris og uden fisk (ja, lyder mærkeligt) - blot tang rullet rundt om avocado stykker (hvis man har en avocado til overs) og noget tang. Det smager også godt som apetizer. synes jeg.