Hmmm

[quote=DK Thomani;254230]Jeg ved ikke om der er fordi mine kun er 3 uger, men jeg har kun haft 2 efterspørgsler. Den ene var en mail hvor der stod: Citat: “Hvad koster dine killinger?” citat slut. Den anden var en ung pige på 17 der ringede fordi hendes familie havde mistet deres ene kat, og ville have en ny ven til deres brite. Hun sagde hun ville få sin far til at ringe og arrangere besøg, men jeg har intet hørt nu i over 2 uger.

De er så godt nok også kun annonceret på Killingelisten. :)[/quote]

Alle de henvendelser jeg har fået er kommet fra killingelisten…Jeg har godt nok både afvist mange og meldt ‘alt udsolgt’ til mange …De fleste henvendelser jeg har fået er kommet her de sidste uger, jeg havde heller ikke så mange da killingerne var få uger.

Okay :slight_smile: Nu ved jeg heller ikke hvor mange NFO killinger der er på markedet i forhold til BRI, men jeg kan forestille mig at NFO er i overtal.

Det var nemlig også min tanke. Tror ikke Alice behøver annoncere i DBA for så mange Briter i den farve er der heller ikke. Så jeg vil tro de er ret nemme at sælge via katte-kanaler. :slight_smile:

Annie, der er Intet forkert i at annoncere i DBA, Gul og Gratis, Dyrenettet, Kattegalleri
der kommer alle slags henvendelser alle stederne, det gælder bare om at sortere fra så godt man kan…
Jeg bruger selv DBA og Gul og Gratis, indrømmer ærligt at det er der jeg får solgt flest af mine mislinger når jeg har nogen, jeg tror killingelisten fungerer mest for opdrættere der søger show-avlskat, men jeg kan være forkert på den…

Det er klart at man skal se sig for på en side som DBA som køber og som sælger skal man selvfølgelig stille de samme krav til købere uanset hvor man finder hjem til sine kære små.

Vi har købt vores kat igennem DBA. Jeg ringede til sælgeren og da jeg havde en godt fornemmelse besøgte vi dem. Da vi så fik øje på søde lille Bianca med de store dejlige polypoter så vidste vi begge to at hun skulle hjem til os at bo :wehuu:

PS : man sætter selvfølgelig ikke sine killinger på bud i DBA…

[quote=litza;254402]Annie, der er Intet forkert i at annoncere i DBA, Gul og Gratis, Dyrenettet, Kattegalleri
der kommer alle slags henvendelser alle stederne, det gælder bare om at sortere fra så godt man kan…
Jeg bruger selv DBA og Gul og Gratis, indrømmer ærligt at det er der jeg får solgt flest af mine mislinger når jeg har nogen, jeg tror killingelisten fungerer mest for opdrættere der søger show-avlskat, men jeg kan være forkert på den…[/quote]

Jeg sælger nu ikke hverken show eller avlskatte, og alligevel har alle de henvendelser jeg har fået kommet via killingelisten - Men sikkert rigtig hvad bla. Denise skriver, der er jo ikke hobetal af den variant af brite som jeg opdrætter.

For dig er der måske ikke noget galt i at kæledyr sælges sammen med alt muligt andet skrammel. Jeg bryder mig bare ikke om ideen. Syntes ikke at kæledyr høre hjemme et sådanne sted. Gælder selvfølgelig også Gul og Gratis samt ander tilsvarende steder :slight_smile:

Naiv som jeg er troede jeg at det ville ændre sig da ebay købte DBA, men desværre er jeg blevet skuffet :frowning:

Jamen Birthe, man sætter da ikke sin kat til salg på bud men derimod sætter men den til den pris man vil have for den og sorterer personer fra …
Alice, det lyder jo godt :slight_smile:

[quote=litza;254453]Jamen Birthe, man sætter da ikke sin kat til salg på bud men derimod sætter men den til den pris man vil have for den og sorterer personer fra …
Alice, det lyder jo godt :)[/quote]

Jeg ved det godt Lise, jeg bryder mig bare ikke om det :slight_smile:

Jeg har det fint med det, og har endnu ikke fundet nogle “dårlige” hjem på DBA. Jeg synes så at “skrammel” delen af DBA er meget lille, men så´n er vi jo alle forskellige.

Jeg fik i øvrigt en SMS forleden, hvor en dame skrev “Jeg har ingen penge, men masser af kærlighed at give, så jeg vil gerne give dine katte et godt hjem, såfremt der medfølger udstyr såsom kradsetræ, kattebakke og transportkasser”. :uha::uha::uha:

Behøver jeg fortælle at jeg sagde hun måtte have pip i kasketten hvis hun troede jeg forærede hende katte og udstyr til en værdi af ca. 10.0000 kr.? Udstyr som vi vel at mærke skal bruges til de katte vi har herhjemme…

[quote=DK Thomani;254490]Jeg har det fint med det, og har endnu ikke fundet nogle “dårlige” hjem på DBA. Jeg synes så at “skrammel” delen af DBA er meget lille, men så´n er vi jo alle forskellige.

Jeg fik i øvrigt en SMS forleden, hvor en dame skrev “Jeg har ingen penge, men masser af kærlighed at give, så jeg vil gerne give dine katte et godt hjem, såfremt der medfølger udstyr såsom kradsetræ, kattebakke og transportkasser”. :uha::uha::uha:

Behøver jeg fortælle at jeg sagde hun måtte have pip i kasketten hvis hun troede jeg forærede hende katte og udstyr til en værdi af ca. 10.0000 kr.? Udstyr som vi vel at mærke skal bruges til de katte vi har herhjemme…[/quote]

Var du hoppet på den havde hun jo fået sig en billig kat med tilbehør :høhø:

Jeg er nu glad for at høre at du valgte hende fra :slight_smile:

Ja, jeg synes da også selv at jeg er en god katteejer :wink:
Jeg fandt i sin tid Mea på dba.dk, det er jo ofte der helt nye katteejere kigger. De ved jo der er en sektion for det :slight_smile:

[quote=Eva K;254500]Ja, jeg synes da også selv at jeg er en god katteejer :wink:
Jeg fandt i sin tid Mea på dba.dk, det er jo ofte der helt nye katteejere kigger. De ved jo der er en sektion for det :)[/quote]

Jeg hører nemlig også ofte folk sige, at det eneste sted de kender der er katte til salg er på DBA :slight_smile:

Annie - Det er jo det. Og når man så er kommet derfra er det jo ofte at man finder ud af at der er noget der hedder killingeliste og opdrætter hjemmesider osv. :slight_smile:

Men har man ingen problemer med at finde gode købere andre steder, så er der jo heller ikke nogen grund til at bruge den type hjemmesider :slight_smile:

DBA kan bruges til mange ting … syntes ikke det gør noget at sælge kat der inde man kan jo selv sorter hvem man ville havde som køber af ens kat…