Hofteledsdysplasi

[QUOTE=Susanne W;735744]Hvor - helt nøjagtigt hvor - ser du at mange har noget imod Gråsten Dyrehospital?

Gad nok vide hvem det er, I har talt med - først nævnes én dyrlæge ved navn, så en anden…
Men helt ærligt - HVIS det virkelig betyder noget for dig at få udredt kattens situation, så finder du såmænd også en dyrlæge, der kan gøre det. Hvis det er så slemt, at lægmand kan se det på de nuværende røntgenbilleder, så kan jeg ikke helt se hvorfor situationen åbenbart går i stå her.
VH
Susanne[/QUOTE]

Hvor ser du flere navne nævnt?

[QUOTE=DK Blackangel;735668]Og hvad er der galt i at få dem lavet i Gråsten?

Mega, jeg følger dyrlægens anvisninger mht. smertemidlet. Jeg tør ikke sætte dosis op uden samråd med dyrlægen :([/QUOTE]
Jamen så ring dog til dyrlægen og forklar, at dosis ikke smertedækker nok!

Mere end en måned kan ikke være booket op til sygehusbesøg og forældremøder, så mon ikke, det med lidt god vilje skulle være muligt at finde bare én dag - måske under gruppen “m.m.” ?

Udvis nu noget initiativ for pokker i stedet for at komme med dårlige undskyldninger!

[QUOTE=Mega;735752]Jamen så ring dog til dyrlægen og forklar, at dosis ikke smertedækker nok!

Mere end en måned kan ikke være booket op til sygehusbesøg og forældremøder, så mon ikke, det med lidt god vilje skulle være muligt at finde bare én dag - måske under gruppen “m.m.” ?

Udvis nu noget initiativ for pokker i stedet for at komme med dårlige undskyldninger![/QUOTE]

Gråsten har ikke haft noget med ham at gøre, og de har derfor heller ikke kendskab til, hvad han får af smertestillende eller hvilken dosis, og jeg HAR sagt det til dyrlægen, der har udskrevet smertestillende til ham, at han ikke virker smertedækket. Han mente så blot, at han helt skulle tages af smertestillende nu her.

Jeg vil helst have alt ang. katten afklaret hurtigst muligt, og min kalender er ret booket op.

Beklager - jeg var sikker på jeg havde læst den anden dyrlæges navn tidligere idag - jeg husker åbenbart forkert. Men det ændrer ikke på, at hvis det virkelig betød noget at få katten til dyrlæge og få den ordentligt udredt, så fandt du såmænd også nok en løsning. Fx. har Bygholm også åbent om lørdagen. Men gør som du vil, det er jo din kat, og du vælger selv hvilke signaler du ønsker at sende som katteejer. Det har jeg tidligere givet dig et tip om, og den gælder stadig… for din egen skyld såmænd.
VH
Susanne

jamen så er det man må priotere, sorry - men her ville jeg vægte min kat i smerter meget højere end et forældre møde. Men du har vel ikke noget hver eneste dag ind til næste år, sorry men bliver ski lidt tvær denne gang over at en kat skal gå og have ondt

MVH
Gitte

[QUOTE=Susanne W;735760]Beklager - jeg var sikker på jeg havde læst den anden dyrlæges navn tidligere idag - jeg husker åbenbart forkert. Men det ændrer ikke på, at hvis det virkelig betød noget at få katten til dyrlæge og få den ordentligt udredt, så fandt du såmænd også nok en løsning. Fx. har Bygholm også åbent om lørdagen. Men gør som du vil, det er jo din kat, og du vælger selv hvilke signaler du ønsker at sende som katteejer. Det har jeg tidligere givet dig et tip om, og den gælder stadig… for din egen skyld såmænd.
VH
Susanne[/QUOTE]

Da ingen herinde kender mig, og ingen herinde får alt at vide om mig, kan alle herinde sikkert tillade sig at dømme mig yaeh, det er da sidste gang, at jeg spørger om råd. :ked:

Hvem har bedt dig forsvare dig?
Hvem har bedt dig lægge din kalender til offentlig skue?
Nej ingen andre har negative briller på, du har en kat som du be´r om råd om, du får en masse velmenende råd og det kan desværre ikke lade sig gøre.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er du vil :?:confused::confused:

Jeg fornemmer, at jeg ikke er ene om at synes det er synd for katten, at intet la´r sig gøre.
Håber du alligevel finder et mm der kan udsættes/flyttes/aflyses/…

Folk sidder her ikke for at dømme dig, men en masse har givet gode råd endnu engang for at hjælpe dig og ikke mindst katten. Ingen her kan sidde som katteelsker og sige det er ok at lade en kat gå i 1½ mdr. mere for at få det passet mest ideelt ind i programmet.
Katten har jo ondt og smerter, vi elsker alle herinde katte og bare tanken om den skal lide pga. tid, økonomi eller andet - det er ikke til og holde ud at tænke på. Sorry jeg er ikke ude på at ponke dig, men vi vil alle bare katten det bedste og så må du melde ud, hvis du har brug for mere end bare gode råd, såfremt der er andet vi kan hjælpe med.

MVH
Gitte

Om folk kender dig eller ej, har intet med kattens situation at gøre - Der er ingen undskyldning for at lade en kat gå og lide.
(Er vi nu ikke tilbage ved “gamle dage” Susanne?).

[QUOTE=Mega;735788]Om folk kender dig eller ej, har intet med kattens situation at gøre - Der er ingen undskyldning for at lade en kat gå og lide.
(Er vi nu ikke tilbage ved “gamle dage” Susanne?).[/QUOTE]

Jeg er helt enig. Det er altså vigtigere at få behandlet sine dyr end at gå til forældremøde og lign.
Om du gør det på den ene eller anden klinik må være dig og din pengepung, der afgør, men få det gjort ASAP.

Susanne… nu gør du det igen… de der korte sætninger som bare gør det hele så meget værre!

I andre…
Jeg læser det som at Susanne har haft sendt billederne til Bygholms dyrlæger - og at der er en af disse, som ikek vil kalde sig ekspert, men som dog har vurderet billederne. Han har så ikke kunne se nogne problemer og foreslår at der tages nye billeder… Måske på Gråsten dyreklinik/dyrehospital, da han formentlig har gode erfaringer med dyrlægerne på det sted…
Susanne har ikke samme muligheder for transport som os andre, og det er derfor lettere at hun tager til Gråsten, fremfor helt til Horsens…
Og så får hun ellers på puklen for det…

Susanne… tag til Gråsten og få lavet nye billeder… og spørg så lige Suanne W om hvem der er Bygholms knogleekspert - hun kender jo stedet ganske godt og ved sikkert, hvem der er den bedste at henvende sig til…
I mellemtiden må killingen så holdes smertedækket, så han har en vis livkvalitet… hvilket du jo allerede gør.

[QUOTE=Ann K;735802]Susanne… nu gør du det igen… de der korte sætninger som bare gør det hele så meget værre!

I andre…
Jeg læser det som at Susanne har haft sendt billederne til Bygholms dyrlæger - og at der er en af disse, som ikek vil kalde sig ekspert, men som dog har vurderet billederne. Han har så ikke kunne se nogne problemer og foreslår at der tages nye billeder… Måske på Gråsten dyreklinik/dyrehospital, da han formentlig har gode erfaringer med dyrlægerne på det sted…
Susanne har ikke samme muligheder for transport som os andre, og det er derfor lettere at hun tager til Gråsten, fremfor helt til Horsens…
Og så får hun ellers på puklen for det…

Susanne… tag til Gråsten og få lavet nye billeder… og spørg så lige Suanne W om hvem der er Bygholms knogleekspert - hun kender jo stedet ganske godt og ved sikkert, hvem der er den bedste at henvende sig til…
I mellemtiden må killingen så holdes smertedækket, så han har en vis livkvalitet… hvilket du jo allerede gør.[/QUOTE]

Billederne er ikke gode nok til, at han kan se, om der er tale om det ene eller andet.

Og resten har du fuldkommen ret i.

Jeg har det så dårligt med, at han går rundt sådan her, og at jeg ikke ved, hvor længe han har gået rundt med smerter, uden at jeg har vidst noget om det. Derfor søger jeg også en anden dyrlæges råd, da min egen dyrlæge vil tage det smertestillende fra ham og lade ham gå, indtil han er fyldt 1 år. Og det vil jeg ikke stå model til.

Og det er jo netop derfor, du bliver anbefalet at få dem taget af den ekspert, der skal foretage vurderingen frem for at få dem taget af en (reelt set) tredje dyrlæge, som måske heller ikke får dem taget på en måde, så eksperten kan se, hvad der er galt - og dermed er du lige vidt :frowning:

Det kan også være ganske svært at få ordentlige hoftebilleder af en kat, især hvis dyrlægen ikke er så rutineret udi netop dette. Så hvis Bygholm anbefaler Gråsten til hofterøntgen, så synes jeg at det lyder som en rigtig fornuftig løsning at få taget nye billeder dér. :slight_smile:

Gråsten er ganske godt med i udstyr, så få taget billeder der og mit forslag er at sende billederne til Lars Audell.

Marina

Der skal nok blive taget billeder, så vi snart kan få en afklaring. Jeg valgte iøvrigt at sætte ham op i smertestillende i går.

De billeder, der er taget, er taget af en “alm” dyrlæge uden speciale i knogler, men ham der har speciale i knogler har set på billederne, og kvaliteten af dem er vist ikke optimalt, hvis jeg har forstået det korrekt, og desuden er der ikke taget nok billeder. Der er kun et af ryggen og et af hoften.

Hvordan har han reageret på øget smertestillende ?

Det er lidt svært at sige, han sover lige nu :tihi:

Han har først fået, lige inden min mand gik i seng, og da sov jeg vist allerede :slight_smile:

Vi kører til Bygholm på mandag, og så håber vi på en afklaring på, om det drejer sig om det ene eller andet. :bebe:

Han er sat op i smertestillende, og nu leger han rundt :slight_smile:

:kryds: herfra for at de kan give et entydigt svar :slight_smile: