Så ville jeg sætte dosis af smertemedicin op til katten.
Det er simpelthen både urimeligt og uansvarligt, at han skal gå og være stærkt smertepræget så længe.
jeg tror Lis mener at valget alene er dit… Altså om du mener det er forsvarligt at han går så længe inden du har mulighed for at rive en dag ud og bruge på at køre til Horsens. Det er kun dig der kan priotere og ændre tingene som er i vejen for at der rives en dag ud og køre afsted mod Bygholm
MVH
Gitte
Og hvad er der galt i at få dem lavet i Gråsten?
Mega, jeg følger dyrlægens anvisninger mht. smertemidlet. Jeg tør ikke sætte dosis op uden samråd med dyrlægen
Skal jeg virkelig sætte flere ord på det?
Det handler om prioritering - og vilje og omsorg for katten. Alt kan lade sig gøre vil man …
[QUOTE=GitteS;735667]jeg tror Lis mener at valget alene er dit… Altså om du mener det er forsvarligt at han går så længe inden du har mulighed for at rive en dag ud og bruge på at køre til Horsens. Det er kun dig der kan priotere og ændre tingene som er i vejen for at der rives en dag ud og køre afsted mod Bygholm
MVH
Gitte[/QUOTE]
Det er ikke helt så enkelt, som du får det til at lyde. Der er forældremøder, sygehusbesøg mm. i den næste tid.
[QUOTE=Mega;735665]Så ville jeg sætte dosis af smertemedicin op til katten.
Det er simpelthen både urimeligt og uansvarligt, at han skal gå og være stærkt smertepræget så længe.[/QUOTE]
Må man spørge lidt dumt ? Men når han har så stærke smerter, er sandsynligheden for et brud / traume ikke størrere end HD så ? jeg husker en anden opdrætter med en ung han som viste sig at have slem hd på begge hofter, men denne virkede ikke smertepåvirket og kompenserede ved at kravle og trække sig op i forben, frem for t springe.
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;735671]Skal jeg virkelig sætte flere ord på det?
Det handler om prioritering - og vilje og omsorg for katten. Alt kan lade sig gøre vil man …[/QUOTE]
Nu er det ikke så enkelt at få tider på sygehuse mm ændret. Men ja, det kan vel lade sig gøre. Spørgsmålet er så blot, hvornår jeg så kan få en tid, og om jeg smutter helt ud af systemet så.
Jeg ved ikke, hvad han har. Det har jeg slet ikke speciale i
Han trækker sig op i sofaen med forbenene.
Som sådan viser han jo heller ikke tegn på smerter, der er blot en række ting, han udelader at gøre.
[QUOTE=DK Blackangel;735677]Jeg ved ikke, hvad han har. Det har jeg slet ikke speciale i
Han trækker sig op i sofaen med forbenene.[/QUOTE]
men hvad da du fik ham - kunne han da hoppe og springe normalt ? Og kunne du røre ham uden tegn på smerte - jeg mener kom det fra dag til dag, eller snigende ?
Han har aldrig rigtig hoppet og sprunget. Men da kunne vi godt røre ham på ryggen og andre steder, uden at han prøvede at undgå os. Det er stille blevet værre. Og ærligt tænkte jeg ikke over, at han ikke hoppede rundt som alle andre, for han var ellers aktiv nok i legen. Og nu leger han næsten ikke mere.
Alt handler om at prioritere - specielt hvis man har syge dyr, der ikke skal have smerter mere end højst nødvendigt.
Jeg tvivler på du skal på hospitalet hver dag hele dagen fra nu af og til jul?
Jeg har selv fuldtidsjob og er alene med 2 børn - alligevel skulle jeg nok finde tid, hvis det var det der skulle til for at forbedre livskvaliteten hos et af mine dyr.
Når så ung en kat ikke leger, må han have det rigtig skidt.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;735696]Alt handler om at prioritere - specielt hvis man har syge dyr, der ikke skal have smerter mere end højst nødvendigt.
Jeg tvivler på du skal på hospitalet hver dag hele dagen fra nu af og til jul?
Jeg har selv fuldtidsjob og er alene med 2 børn - alligevel skulle jeg nok finde tid, hvis det var det der skulle til for at forbedre livskvaliteten hos et af mine dyr.[/QUOTE]
Nu taler vi jo ikke om at hale en time eller to ud af kalenderen, vi taler her om 6 måske helt op til 7 timer, og jo jeg har børn, de skal også passes, hvilket er noget nær en umulighed, og november/december er to meget travle måneder her i huset.
Mine dyr betyder meget for mig, men det gør mine børn også.
Får jeg taget billeder i Gråsten, kan jeg få det meget hurtigere ind i min kalender.
Jeg kan ikke forestille mig at det er helt umuligt, en god ven har netop lavet sin tid til nyt knæ (fodboldskade) om, da det ikke passede ham den dag.
Noget andet er at du vel ikke skal på sygehus og til forældremøde hver dag året ud :?
Susanne, prøv endnu en gang at tage de positive briller og ja-hatten på istedet for de negative briller og nej-hatten.
Du har tidligere vist, at det kan du godt
Han leger - bare ikke så meget og ikke så vildt, som mine andre katte gør.
[QUOTE=danpia;735704]Jeg kan ikke forestille mig at det er helt umuligt, en god ven har netop lavet sin tid til nyt knæ (fodboldskade) om, da det ikke passede ham den dag.
Noget andet er at du vel ikke skal på sygehus og til forældremøde hver dag året ud :?
Susanne, prøv endnu en gang at tage de positive briller og ja-hatten på istedet for de negative briller og nej-hatten.
Du har tidligere vist, at det kan du godt
:)[/QUOTE]
Jeg har ikke tænkt mig, at jeg skal sidde og forsvare mig herinde. Og jeg har heller ikke tænkt mig at ligge hele min kalender til offentlig skue. Jeg har ikke negative briller på, men det lader til, at andre har, når det nu skulle være så umuligt at få taget billeder et andet sted :S
Tror bare alle har ondt af katten! Det er sq ham der har ondt og MÅSKE endda lider! Og tanken om at det skal fortsætte yderligere 5 uger og måske forværres, gør ondt LANGT ind i sjælen på 99% af kattegales brugere. Det kan simpelthen ikke passe at der ikke er ÉN eneste dag, der kan sættes af til at teste den stakkels kat!
Det er da ikke umuligt - og du kan sagtens gøre det.
Min kommentar gik på, at jeg ville få det gjort hos den dyrlæge, der skal vurdere dem.
Hvad du gør må du selv om.
Derfor ville jeg også få billederne taget i Gråsten, som mange åbenbart har noget imod. :S
Det var iøvrigt Kirk’s eget forslag.
[QUOTE=DK Blackangel;735717]Derfor ville jeg også få billederne taget i Gråsten, som mange åbenbart har noget imod. :S
[/quote]
Hvor - helt nøjagtigt hvor - ser du at mange har noget imod Gråsten Dyrehospital?
Det var iøvrigt Kirk’s eget forslag.
Gad nok vide hvem det er, I har talt med - først nævnes én dyrlæge ved navn, så en anden…
Men helt ærligt - HVIS det virkelig betyder noget for dig at få udredt kattens situation, så finder du såmænd også en dyrlæge, der kan gøre det. Hvis det er så slemt, at lægmand kan se det på de nuværende røntgenbilleder, så kan jeg ikke helt se hvorfor situationen åbenbart går i stå her.
VH
Susanne