Vi har også nogle…nogle af dem fra IKEA…de største…der bliver hældt flere poser kattegrus i dem…og misserne elsker dem…og det gør vi også :D…meget bedre end en “rigtig” kattebakke syntes vi her
http://www.petplanet.co.uk/product.asp?dept_id=5934&pf_id=60789
http://www.petplanet.co.uk/product.asp?dept_id=5934&pf_id=62802
Jeg har den lyserøde (Off course ) til Isabella. Den er super fin, god stor! Desværre har prinsessen fået en ide om, at hun skal være heeelt sikker på, at hun ikke tisser udenfor bakken, så hun tisser det samme sted hver gang… Bare op ad den bagerste side
Derfor kan jeg begynde forfra med at gøre den ren, selvom hun kun har brugt den én gang :surrender1: Men hellere det, end at der var tis og grus udenfor bakken :høhø:
Men let at gøre ren, faktisk ret pæn, let at tømme og ret solid Jeg er rigtig glad for den
Er også den jeg fik købt da de trængte til nye og jeg ikke kunne få min elskede billy i den rigtige str. Jeg synes så den er skod - trods fin rist foran bakkerne så er der grus ud over hele deres værelse og sågar ned på trappen.
Men kattene synes vist den er helt ok
Ja vi har jo købt sommerhus, så jeg er pt. i gang med, at finde og indkøbe ekstra ting, som skal op i sommerhuset, kradsetræer osv. Har taget den kattebakke (lukket) med derop, som fulgte med da vi overtog Bina, meeen faldt over denne under nyheder på Zooplus da jeg skulle bestille en del andet
Megastor og ret så dyr, og ja kanterne er ikke specielt høje - jo bagtil - men ikke fortil. Men den røg med i indkøbskurven, og jeg var bare så meget i tvivl om det var et fejlkøb, men nogen gange må man tage en chance (det har jeg nu ofte gjort - og fejlkøb kan jo altid doneres til div. misseorganisationer )
Megabakken er hjemkommet og installeret her i huset i går.
Om det der med, at løfte måsen har noget, at gøre med arealet man tilbyder ved jeg ikke. Men arealet på denne bakke er stort, og Bina er slet ikke i nærheden af, at sætte sig ind mod siderne af bakken, og løfte måsen opad. Hun sidder nærmest midt i - med måsen nedadrettet - nøjagtigt som hun gør når hun tisser på vores daglige gåture.
Det har nemlig slået mig, at når vi kommer hjem fra morgengåturen, og kommer ind i haven, så søger hun målbevist ind på græsplænen vader rundt og rundt for, at finde det helt rigtige sted, og der sætter hun sig nok så fint, med måsen tæt på jorden, sjældent med noget løft i opadgående retning.
Så måske har det med, at de løfter måsen i bakken, reelt set noget at gøre med hvor megen plads de har til rådighed. Jeg er ret spændt på de næste par dage, om den gode tendens fortsætter, gør den det, så er de højtkantede bakker fortid her i hjemmet, så er det bare ind med nogle der er lidt lavere, men en del større i omkreds, der kommer i anvendelse.
[QUOTE=Kiwa;1205939]Ja vi har jo købt sommerhus, så jeg er pt. i gang med, at finde og indkøbe ekstra ting, som skal op i sommerhuset, kradsetræer osv. Har taget den kattebakke (lukket) med derop, som fulgte med da vi overtog Bina, meeen faldt over denne under nyheder på Zooplus da jeg skulle bestille en del andet
Megastor og ret så dyr, og ja kanterne er ikke specielt høje - jo bagtil - men ikke fortil. Men den røg med i indkøbskurven, og jeg var bare så meget i tvivl om det var et fejlkøb, men nogen gange må man tage en chance (det har jeg nu ofte gjort - og fejlkøb kan jo altid doneres til div. misseorganisationer )
Megabakken er hjemkommet og installeret her i huset i går.
Om det der med, at løfte måsen har noget, at gøre med arealet man tilbyder ved jeg ikke. Men arealet på denne bakke er stort, og Bina er slet ikke i nærheden af, at sætte sig ind mod siderne af bakken, og løfte måsen opad. Hun sidder nærmest midt i - med måsen nedadrettet - nøjagtigt som hun gør når hun tisser på vores daglige gåture.
Det har nemlig slået mig, at når vi kommer hjem fra morgengåturen, og kommer ind i haven, så søger hun målbevist ind på græsplænen vader rundt og rundt for, at finde det helt rigtige sted, og der sætter hun sig nok så fint, med måsen tæt på jorden, sjældent med noget løft i opadgående retning.
Så måske har det med, at de løfter måsen i bakken, reelt set noget at gøre med hvor megen plads de har til rådighed. Jeg er ret spændt på de næste par dage, om den gode tendens fortsætter, gør den det, så er de højtkantede bakker fortid her i hjemmet, så er det bare ind med nogle der er lidt lavere, men en del større i omkreds, der kommer i anvendelse.[/QUOTE]
Jeg har en kastreret mis (birma, i øvrigt) som tisser stående i strint-stilling, og han rammer også af og til over bakkens lave side. I hans tilfælde har det i hvert fald ikke noget at gøre med plads, for han gør præcis det samme i vores størrelse 1000 m2 indhegnede have. Der bakker han simpelthen med vilje op mod hækken og strinter løs…Oftest med retning mod vores nyeste nabo.
På trods af at han har været kastrat ‘altid’, handler tissevinklen i hans tilfælde vist mest om at agere MAND! :smiley der slår sig selv på brystet:
Nu er denne model bestilt, i håbet om at de herefter stopper med den dårlige vane!
Jeg ved ikke hvem af dem det er, eller om det er dem begge to, men stoppes, det skal det altså! Det er sket 3 gange den sidste uge.
Nu melder jeg mig på banen igen! Misserne har fået ovennævnte kattebakke (se link i sidste indlæg), det gik efter planen den første uge, meeeen! Nu begynder der at dukke nye, dårlige vaner op! Den ene er blevet doven (ved ikke hvem), og gider åbenbart ikke gå helt ind i kassen. Så derfor er der blevet tisset på plastikunderlaget foran bakken 3 gange denne uge! Det kommer ikke indefra bakken fordi katten kan tisse over kanten, jeg tror simpelthen bare katten tisser når den er halvt inde i bakken! Det er faktisk værre end den anden kattebakke, for der var det trods alt kun en del af “strålen” der kom ud over kanten, nu er det hele tissetåren der havner der! Hvordan filan gør man noget ved denne dårlige vane???
Der er ikke andet for end at købe en dyb opbevaringskasse i ikea
Nu er det bare ikke liiige så tit jeg kommer forbi IKEA, desværre.
Har du plads til sådan en som jeg fortæller om ( en tønde ) du bor ikke langt fra mig . vi har en som er skåret over og ikke været brugt
Hvad måler sådan en tønde, både i bredde, længde, højde? Kattebakken står inde i mit kontor foran en reol, vi har ikke verdens største hus, så det er dér der er plads. Og ved ikke lige helt hvor meget plads der er, men kan måle det senere hvis jeg får målene af dig.