Jeg har en kattebakke, som jeg egentlig er meget tilfreds med. Kan ikke lige finde den præcise model igen, men den minder lidt om denne: Savic Oscar kattetoilet | zooplus.dk
Dog er mit problem, at en (eller begge) misser engang imellem tisser ud over kanten og videre ud på plastikbakken, der ligger foran bakken. Det er jo meningen, de skal hindre grus i at spredes, og ikke indsamle tis, det hører jo slet ikke til dér, altså.
Kan man få en bakke, hvor sådan et par bimser IKKE kan tisse så højt, at de tisser ud af den? Det er ikke dagligt, men ofte en-to gange om ugen det sker.
Ja, sagtens, og det er også bedre for grus økonomien, da der kommer færre smårester, som man ikke får med op med skovlen, når man kan have så meget grus deri at kattene ikke kan få tisset ned til bunden
Og med denne her så fatter jeg ikke hvorfor den skal være lavere i bakken foran end bagpå! Det er jo ikke til at fylde den ordentligt så
Det er i min optik et udpræget problem at alt for mange bakker er alt, alt, alt for lave i bund-delen, så der kan ikke komme nok grus i…
den lave ende er ikke lav som sådan, den høje del er bare meget høj, hvis det giver nogen mening? Har ihvertfald ikke nogen problemer med at fylde nok grus i
[QUOTE=Eife;1202872]Og med denne her så fatter jeg ikke hvorfor den skal være lavere i bakken foran end bagpå! Det er jo ikke til at fylde den ordentligt så
Det er i min optik et udpræget problem at alt for mange bakker er alt, alt, alt for lave i bund-delen, så der kan ikke komme nok grus i…[/QUOTE]
Det er nok smag og behag Jeg synes den er for lav for til - og er SÅ ked af at jeg ikke kan få mine dejlige lige høje over det hele bakker mere. Kan intet finde på markedet som jeg synes kan erstatte dem, og den ene er ved at være godt slidt og knækket et par steder, øv
Denne her har jeg brugt i et par år - altså uden låg.
For vores Bimsepige mener helt bestemt, at hun indimellem skal “spraye” sine omgivelser når hun er på potten. Dvs. der er urin udover kanter og på gulvet sådan efter husbehov. Denne kasse (uden låg) kan til dels holde - til hendes “popos” opretstående sprøjt.
Har afprøvet adskillige former for kattebakker, men denne er i mine øjne, med en lidt højtstrintende pige i huset - den bedste, hvis det ikke skal være en lukket bakke. Den her kan man have et ret tykt bundlag i, hvis det er det der er behovet. Jeg bruger krystalgrus (ca. 6 cm. højt bundlag - men det kan sagtens komme op på 10 cm - uden problemer efter min mening - hvis man bruger alm. betonit m.m.)
Fandt så lige denne da jeg skulle finde linket til den vi bruger - den skal jeg da lige kigge ud næste gang vi er i IKEA - den er ikke så høj - men den skal da lige undersøges nærmere.
Jeg synes det er vigtigt, at materialet ikke er “sugende”. Det mener jeg kan være et problem med f.eks. murerbaljer som har en “porøs” overflade og ikke glat som de bakker vi anvender. Men selvfølgelig hvis man anvender et tykt nok bund materiale som hindrer at urin når ned til bunden og ætser sig fast - så er det selvfølgelig ikke noget problem.
Tak for alle jeres svar, jeg går liiige i tænkeboks. Egentlig havde jeg tænkt endnu en lukket bakke med højere sider (lukket: mest så der ikke kommer grus i alle retninger), men kan godt se fordelen i at købe sådan en åben balje eller opbevaringsspand i stedet, for det er jo nogle fine, høje sider de har.
jeg overvejer at save hul i vaskekurven - i toppen,sætte en stor bakke med høje sider ned i den og lukke låget. Men vil der så ikke komme grus ud over det hele?
Jeg har de største “bedroller” jeg kunne finde, det der er super rart ved dem, er at der er hjul under. Så de er lige til at rulle væk, når man skal støvsuge.