Højde for kattelem?

Jeg poster denne tråd i off-topic da man vist ikke kan oprette nye indlæg under generelt i øjeblikket.

Jeg har aktuelt håndværkere, som er ved at montere nye vinduer/døre i hele huset.
I havedøren skal der monteres en kattelem som denne: Medium Dog – PetSafe® UK

Jeg har birmaer og Maine Coons og en enkelt huskat.
Jeg er lidt i tvivl om højden kattelemmen skal sidde i (højden for bunden af udskæringen).
Der står man skal måle under katten lige bag forbenene. Yeah, Right!!! Så snart jeg prøver på det stiller katten sig op på tæerne, så det mål er noget usikkert :ups:

I hvilken højde sidder jeres kattelem?

Tjekkede lige vores, de sidder mellem 12 og 15 cm over gulvet, tror faktisk ikke vi har to med samme mål :wink: men det har nu ikke afholdt nogen fra at bruge dem :høhø:

Selv små killinger kan fint komme op og ud, hvor der er vilje er der vej :wink:

Jeg har sådan en kattelem i min havedør. Selve hullet til kattelemmen var der i forvejen, da tidligere ejer havde sat lem i, og det sidder ret højt. Men så er der monteret en lille platform foran lemmen på begge sider af døren, som kattene kan træde op på, og så går det strygende. Du kan se den på billedet herunder oppe i hjørnet, og du kan også se, hvorfor det har været nødvendigt at sætte lemmen så højt - på grund af dørens opbygning.

Det er slet ikke sikkert, det er relevant for dig, men måske kan andre bruge idéen :slight_smile:

I øvrigt - Chili var 14-15 uger, da jeg fik hende sidste år. Hun lærte at bruge lemmen på et par dage.

Har kattelemme magen til dine (Staywell str. M).
Fra gulv til nederste kant af rammen: 13 cm.

Hmm vi har faktisk 28 cm fra gulvet til bunden af kattelemmen og det går også uden problemer her. Vi fik det vinduesfirma der lavede vores nye vinduer og dører til at sætte lemmen i og havde ikke specificeret for firmaet hvor højt lavt de skulle sidde.