Højde på løbegård

Hvor høj bør en løbegård være :confused:

påtænker at indhegne terrassen til misse paradis :slight_smile:

Høj nok til at katten ikke kan springe over - og ingen kan springe ind.
Men højden er jo ikke nok - for hvis katten kravler i hegnet, kan det jo være 3 meter højt, og den kan stadig komme ud.

Derfor skal der enten være et godt “indfald” på og/eller strøm.
Vores er omkring 2,30 meter højt, og med et 45 graders “indfald” der er lidt mere end 50 cm dybt. Og der er også strøm.

Okay :slight_smile:

Ja, det er i hvert fald den erfaring mange har gjort, når man besøger folks indhegningssider.

Vores er “kun” 180 cm - men med “indfald” og strøm. Og Churchtown-Lones er endnu lavere med en rigtigt smart placering af strømtrådene.

Hvis det bare er en mindre terrasse kan I måske overdække. Så er løbegården i hvert fald flugtsikker. :slight_smile:

Høj nok til at I kan gå oprejst derinde - og så lukket foroven. Så kan I og kattene nyde terrassen uden at føle jer utrygge.

Vores kattehave har 180 cm højt hegn, indfald og strøm .

Min have er indhegnet med et hegn på 180 cm. uden “indfald”, idet der er hæk hele vejen rund om min have.

Der hvor jeg boede tidligere havde jeg “indfald” (stolpe på 40 cm sat vandret ud fra hegnet hvor der så var lagt trådhegn) der hvor der var træhegn, fordi kattene kunne få fat og kravle op. .

Skal nok lige nævnes at jeg har briter og de er jo ikke kendt for at hoppe særlig højt og de bryder sig bestemt ikke om at ligge vandret med ryggen ned af, så det har aldrig været nødvendigt med strøm i mine hegn. :høhø:

Der hvor vi boede før med træhegnet, kom min datters huskat ofte på besøg, idet den ikke havde problemer med at forcere træhegnet, hverken udefra eller indefra trods “indfaldet”. Så afhængig af hvad kat du har og om der er løsgående katte du vil holde ude, vil jeg nok overveje at få strøm i hegnet.