Hold k*** hvor kan man være skuffet

Først lige undskyld for mit sprog i overskriften…

Men jeg er SÅ skuffet…

Min mor har lige brændt mig af for engangs skyld… Synes det er så tarveligt…

Det er sket flere gange nu af min mor har valgt at sige ja til nogen ting og så dagen før komme med en eller anden undskyldning for ikke at kunne alligevel…

Og ja jeg kalder det undskyldninger, for tror ik en dyt på hende…

Grund: det er ofte man laver en aftale og så bryder hun af en eller anden grund…

Imorgen skal vi til en masse foredrag på kasernen i forbindelse med min kærestes udsendelse, og jeg havde sagt til hende det ville betyde rigtig meget for mig at min familie havde lidt viden omkring det også… Jeg fik hende overtalt ved at hun bare skulle tage toget til og fra Århus (hun bor i Horsens) og så køre med min svigermor mellem Århus og Skive…
Idag siger hun så hun ikke har det godt (hun har meget kraftig mens og lige pludselig også hovedpine)…

Ingen i min familie ved ret meget om det og vil jo gerne have nogen i min familie at gå til (som forstår mine tanker og følelser bare lidt af vejen), jeg har min svigermor at gå til men nogen gange vil man nok også læsse af på andre - nogen tættere på en selv…

Det var lige lidt aflæsning fra mig…

Jeg er SÅ skuffet og ked af det

KAn godt forstå du bliver skuffet når din mor gang på gang aflyser. Kan specielt godt forstå du gerne vil ha hende med til lige nødagtig dette møde.
Har du prøvet at snakke med din mor om hvor skuffet du bliver over hun gang på gang aflyser?
HAr du prøvet at forklare for hende hvor vigtigt det er for dig at ha hende ved din side nogle gange (specielt ved dette møde)? Måske ville hun ikke aflyse hvis hun viste hvor vigtigt det er for dig.

[QUOTE=Troldegaarden;173366]KAn godt forstå du bliver skuffet når din mor gang på gang aflyser. Kan specielt godt forstå du gerne vil ha hende med til lige nødagtig dette møde.
Har du prøvet at snakke med din mor om hvor skuffet du bliver over hun gang på gang aflyser?
HAr du prøvet at forklare for hende hvor vigtigt det er for dig at ha hende ved din side nogle gange (specielt ved dette møde)? Måske ville hun ikke aflyse hvis hun viste hvor vigtigt det er for dig.[/QUOTE]

Jeg har flere gange sagt til hende det er for dårligt og jeg synes det er træls…

Og netop denne gang brugte jeg argumentet: Det er vigtigt for mig… for jeg vil gerne have at nogen fra min egen familie ved noget så jeg har nogen på min egen side jeg kan gå til i stedet for kun svigermor - hun får det jo hårdt nok selv i perioder…

Jeg har jo endda siddet og koordineret med min svigermor for at hun sparede tid i toget…

Men hun er bare blevet rimelig egoistisk og vil kun høre på/om sig selv…

[quote=Lena S;173369]
Men hun er bare blevet rimelig egoistisk og vil kun høre på/om sig selv…[/quote]

Jamen har du tænkt på, om din mor så faktisk ikke har det særlig godt.

Det du nævner der er en meget typisk reaktion fra nogen der går og har det lidt skidt, måske har mange ting at tumle rundt med selv, og så pludselig ikke mere har så meget overskud til andre/andet.

Jeg ka’ sådan set godt forstå, at du måske er usikker over at din kæreste skal udsendes…men helt ærligt, så kan jeg ikke rigtigt se, hvordan det skulle kunne hjælpe dig mere, om din mor kommer med til et foredrag om emnet eller ej, og hvilken viden der skulle være så vigtig, at det ikke er nok du selv hører de informationer der gives i den forbindelse.
Jeg mener, hovedpunkterne kender familien jo…at han udsendes, og så er det det.
De fleste, og sikkert også din mor, kan alligevel godt sætte sig ind i, at du måske ikke har det så godt med det.

så må hun da melde ud - det er da ikke rimeligt at det skal gå ud over Lena. Livet er ikke en gættekonkurrence…

Det du nævner der er en meget typisk reaktion fra nogen der går og har det lidt skidt, måske har mange ting at tumle rundt med selv, og så pludselig ikke mere har så meget overskud til andre/andet.

det er da ikke en undskyldning for ikke at holde hvad man lover. Så må man da sige fra med det samme…

Jeg ka’ sådan set godt forstå, at du måske er usikker over at din kæreste skal udsendes…men helt ærligt, så kan jeg ikke rigtigt se, hvordan det skulle kunne hjælpe dig mere, om din mor kommer med til et foredrag om emnet eller ej, og hvilken viden der skulle være så vigtig, at det ikke er nok du selv hører de informationer der gives i den forbindelse.

det er overhovedet ikke pointen - pointen er at Lena er skideked at hendes mor svigter hende. Og jo - informationerne ER vigtige for der fortælles om mange aspekter ved udsendelse ved de foredrag… og når man er ulykkelig og ensom er det altså rigtig rart ikke at skulle starte med at forklare fra Adam og Eva fordi ens mor har brændt en af

De fleste, og sikkert også din mor, kan alligevel godt sætte sig ind i, at du måske ikke har det så godt med det.

nej og nej… det er ikke “bare det” - tvært i mod… der er risiko og fare involveret og der er personlige omkostninger… det er ikke “bare” og det mindste man kan gøre for at bakke sin datter op er sgu da at møde op…

man kan da i det mindste udvise et MINIMUM af interesse for det ens barn skal igennem… og man kan i det mindste forberede sig fremfor at tro det kan lires af som en gang venstrehåndsarbejde…

jeg forstår sgi godt du er skuffet Lena - jeg var blevet rødglødende i dit sted…

-kramer

[quote=Battlestar;173401]så må hun da melde ud - det er da ikke rimeligt at det skal gå ud over Lena. Livet er ikke en gættekonkurrence…

Jamen hun meldte jo også ud, at hun ikke havde det godt, med hovedpine o.s.v.

Og nu bor hun jo ikke sådan lige om hjørnet, men skal rejse næsten 150 kilometer med tog og bil for at komme frem

det er da ikke en undskyldning for ikke at holde hvad man lover. Så må man da sige fra med det samme…

Læg mærke til, at det jeg skriver lige herunder, IKKE er specielt møntet på Lena, da jeg ikke kender hende…
MEN…når jeg læser eller hører noget, så forsøger jeg ALTID at se sagen fra flere sider og argumentere ud fra det, fordi jeg ser det som en case med en problemstilling og ikke noget personligt…men derfor kan jeg godt bruge argumenter ud fra personlig erfaring til at se en sag fra flere sider, og da jeg selv er mor til en datter på 23, som nogen gange har den opfattelse, at mor altså ikke er en voksen, selvstændig person med ret til, selv at disponere over sit liv, sin tid og sit helbred, så kender jeg lidt til de problemstillinger der kan være i et mor/datter-forhold…og ikke mindst hvor svært det kan være at sige fra med det samme, eller reaktionen hvis noget kommer i vejen for en planlagt aftale.

Derfor tænkte jeg ikke lige med det samme…og derfor så jeg ikke kun med det samme : Hold K*** hvor er det synd for Lena, og Hold K*** hvor er hendes mor bare en dum, kold skid …for det ved vi ikke om hun er…

det er overhovedet ikke pointen - pointen er at Lena er skideked at hendes mor svigter hende. Og jo - informationerne ER vigtige for der fortælles om mange aspekter ved udsendelse ved de foredrag… og når man er ulykkelig og ensom er det altså rigtig rart ikke at skulle starte med at forklare fra Adam og Eva fordi ens mor har brændt en af

Jo, det er netop pointen, for jeg er da udmærket klar over, at Lena lige i sagen her er ked af, at moderen har følt sig nødsaget til at melde afbud, …men igen, så tror jeg altså godt, at en person ved, at der kan være en vis risiko, uden personen nødvendigvis behøver være med til et infomøde.
Og jeg tror også på, at en person der ikke har været med til mødet, alligevel kan være i stand til at lægge øre til og være til støtte.

nej og nej… det er ikke “bare det” - tvært i mod… der er risiko og fare involveret og der er personlige omkostninger… det er ikke “bare” og det mindste man kan gøre for at bakke sin datter op er sgu da at møde op…

man kan da i det mindste udvise et MINIMUM af interesse for det ens barn skal igennem… og man kan i det mindste forberede sig fremfor at tro det kan lires af som en gang venstrehåndsarbejde…

Jamen, igen, sagen set fra flere sider: det ved vi jo så heller ikke om hun ikke gør, udviser interesse altså.
Vi fik kun at vide, at Lena er ked af, at moderen havde brændt hende af for en gangs skyld, fordi hun ikke havde det så godt (hvilket måske er sandt)
Men Lena tænkte kun i sin skuffelse på, at det var noget moderen bildte hende ind:
***Og ja jeg kalder det undskyldninger, for tror ik en dyt på hende…***

jeg forstår sgi godt du er skuffet Lena - jeg var blevet rødglødende i dit sted…

-kramer[/qu

[QUOTE=Felis;173389]Jamen har du tænkt på, om din mor så faktisk ikke har det særlig godt.

De fleste, og sikkert også din mor, kan alligevel godt sætte sig ind i, at du måske ikke har det så godt med det.[/QUOTE]

Hvis hun har det skidt må hun sgu melde ud… Eftersom jeg ikke bor hjemme kan jeg jo ikke se det på hende… Og ellers skulle hun måske have lyttet til sin familie allerede for nogen år siden - men la nu det ligge…

Og jo det er bestemt vigtigt for mig at hun møder op idag… Der kommer en masse foredrag og information omkring min kærestes udsendelse: hvilke opgaver de skal ud i, hva er risikoen for både det ene og det andet, der kommer en mor til en tidligere udsendt og fortæller hvordan hun har oplevet tingene i det halve år…

Min mor skulle med for at høre tingene fra professionelles sider… Det virker NOGET bedre end at jeg fortæller hende noget som min har kæreste har fortalt mig som han har fået at vide på kasernen…

Hun skulle med for at hun kunne forstå mine følelser og tanker når han er væk og jeg har det svært… Det tror jeg altså man har brug for… man gider ikke have “ynk” fra en der bare siger: ja, nej, nå, men så skulle han måske have været blevet hjemme osv osv…

Felis: Grunden til jeg kalder det undskyldninger er fordi hun ofte har lavet det nummer når vi har haft en aftale: hvorfor skal jeg blive ved at tro på det?

Det er meget pudsigt det rammer lige vores aftaler - så nej det er ikke noget jeg bare har fyret af i min skuffelse…

Som mor vil jeg sige: Hun skal overholde aftalerne med sin datter.
Jeg har det selv slemt ind imellem, men kommer så vidt det er mig muligt, altid. Har kun været nød til at aflyse en enkel gang.
For mig er det meget meget vigtig at overholde aftalerne med vore børn. De glæder sig altid til vi kommer og til at vise frem.
Knus Elin

Jamen hun meldte jo også ud, at hun ikke havde det godt, med hovedpine o.s.v.

ja - lige inden aftalen… det er sgu for sent - man får ikke mens og hovedpine lige inden den slags aftaler når ens barn er ked af det. Hvis man gør det så ser man tingene fra EN side og det er sin egen…

Og nu bor hun jo ikke sådan lige om hjørnet, men skal rejse næsten 150 kilometer med tog og bil for at komme frem

skulle det være en undskyldning ? ej helt ærligt… så skulle jeg sige det samme hver gang jeg skal rejse samme distance syd fra KBH og op til mine forældre fordi min mor pludselig har behov for at se mig… at der er for langt ??? ej - enten er man familie eller også er man ikke… 3-400 km hver vej… MÅSKE… men 150… ??

Læg mærke til, at det jeg skriver lige herunder, IKKE er specielt møntet på Lena, da jeg ikke kender hende…
MEN…når jeg læser eller hører noget, så forsøger jeg ALTID at se sagen fra flere sider og argumentere ud fra det, fordi jeg ser det som en case med en problemstilling og ikke noget personligt…

nej det var ikke personligt - det var så generelt at du faktisk har argumenteret for at det kan være ok at brænde sin datter af og at det er ok at en mor sætter sig selv forrest når hendes datter har brug for hende pga HOVEDPINE… den undskyldning kan man til nød bruge hvis man ikke gider onsdagsputtet med manden - men ikke når ens datter er ulykkelig og har brug for at man stiller op…

men derfor kan jeg godt bruge argumenter ud fra personlig erfaring til at se en sag fra flere sider, og da jeg selv er mor til en datter på 23, som nogen gange har den opfattelse, at mor altså ikke er en voksen, selvstændig person med ret til, selv at disponere over sit liv, sin tid og sit helbred, så kender jeg lidt til de problemstillinger der kan være i et mor/datter-forhold…og ikke mindst hvor svært det kan være at sige fra med det samme, eller reaktionen hvis noget kommer i vejen for en planlagt aftale
.

at din datter til tider ikke har den respekt for dig som du kunne ønske er ærgeligt for dig, men at du bruger det som grundlag for at det skulle være ok at Lenas mor gentagne gange at brænder sin datter af… det er godt nok blanding pærer og bananer…

for at dit argument skal holde vand - så kræver det at Lena skulle være lige så respektløs over for sin mor som din datter er over for dig… og det er da noget af en antydning at komme med…

Derfor tænkte jeg ikke lige med det samme…og derfor så jeg ikke kun med det samme : Hold K*** hvor er det synd for Lena, og Hold K*** hvor er hendes mor bare en dum, kold skid …for det ved vi ikke om hun er…

kold skid - nej - det ved vi ikke, men vi ved t hun ikke er til at regne med, at hun vægter sin hovedpine højere end sin datter når hun har brug for hende og vi ved at hun hellere vil brænde hende af ed at gøre sig besværet med at dukke op og være der for hende… det er det vi ved… OG at hun har gjort det flere gange…

…men igen, så tror jeg altså godt, at en person ved, at der kan være en vis risiko, uden personen nødvendigvis behøver være med til et infomøde.[/I]
Og jeg tror også på, at en person der ikke har været med til mødet, alligevel kan være i stand til at lægge øre til og være til støtte.

det må du gerne tro - men det er forkert… vi har så mange udsendte i min familie og jeg kan med sikkerhed sige dig - at dem der ikke har snakket med de professionelle og dem der ikke har været der - det er bare ikke det samme.
Man kan ikke sætte sig ind i noget man ikke har gidet at lære noget om - det er ikke ligesom en dansktime hvor man ikke har lavet lektier men nok skal klare det alligevel… det er alvor det her… det er de store spørgsmål og man skal ikke et sekund tro at man er ligeså stor en støtte hvis man ikke har gidet et minimum af lektielæsning/undervisning

Jamen, igen, sagen set fra flere sider: det ved vi jo så heller ikke om hun ikke gør, udviser interesse altså.
Vi fik kun at vide, at Lena er ked af, at moderen havde brændt hende af for en gangs skyld, fordi hun ikke havde det så godt (hvilket måske er sandt)
Men Lena tænkte kun i sin skuffelse på, at det var noget moderen bildte hende ind:

jo - vi får at vide at det er sket mange gange, at hun altid har en eller anden tåbelig undskylning og at Lena har brug for at hun kommer… hvis moren altid kom og hvis moren viste interesse - så havde Lena slet ikke skrevet indlægget…

PS: Felis - når du bruger citat - er du så ikke sød at farvemarkere din tekst - det vil gøre det langt lettere at læse dine svar på det der er skrevet

[quote=Battlestar;173448]…

at din datter til tider ikke har den respekt for dig som du kunne ønske er ærgeligt for dig, men at du bruger det som grundlag for at det skulle være ok at Lenas mor gentagne gange at brænder sin datter af… det er godt nok blanding pærer og bananer…

for at dit argument skal holde vand - så kræver det at Lena skulle være lige så respektløs over for sin mor som din datter er over for dig… og det er da noget af en antydning at komme med…

[/quote]

Min datter er sgu ikke respektløs, nu er det dig der kommer med formodninger og antydninger…der er stor forskel på at være respektløs og så måske en gang imellem opføre sig lidt forkælet og egoistisk og kun i stand til at se ting ud fra egne følelser og behov, :stuck_out_tongue:
Og hun vil selvfølgelig sikkert opfatte det helt anderledes afhængig af hvilken situation eller hvilket spørgsmål det drejer sig om:rock::rock::rock:

Og nej, jeg påstår ikke at det er sådan Lena er.
Og nej, jeg kan heller ikke fastslå at hun IKKE er sådan

Og nej, jeg kan heller ikke påstå, at hendes mor er en stor “dårlig undskyldning” for at brænde sin datter af.
Og nej, jeg kan heller ikke fastslå at hun IKKE er det og derfor har det dårligt med at sende afbud…

For jeg kender ingen af dem

Men alle 4 betragtninger er sådan set nogen der skal med i overvejelserne for at kunne komme med et svar/råd/trøst/medhold/o.s.v…

Og vi hører KUN en side, som måske/måske ikke er farvet lidt…fordi hun i forvejen er ked af, at kæresten skal udsendes, og nu er oppe at køre, netop over at Mor ikke kommer til mødet.

[QUOTE=Felis;173481]Min datter er sgu ikke respektløs, nu er det dig der kommer med formodninger og antydninger…der er stor forskel på at være respektløs og så måske en gang imellem opføre sig lidt forkælet og egoistisk og kun i stand til at se ting ud fra egne følelser og behov, :stuck_out_tongue:
Og hun vil selvfølgelig sikkert opfatte det helt anderledes afhængig af hvilken situation eller hvilket spørgsmål det drejer sig om:rock::rock::rock:

Og nej, jeg påstår ikke at det er sådan Lena er.
Og nej, jeg kan heller ikke fastslå at hun IKKE er sådan

Og nej, jeg kan heller ikke påstå, at hendes mor er en stor “dårlig undskyldning” for at brænde sin datter af.
Og nej, jeg kan heller ikke fastslå at hun IKKE er det og derfor har det dårligt med at sende afbud…

For jeg kender ingen af dem

Men alle 4 betragtninger er sådan set nogen der skal med i overvejelserne for at kunne komme med et svar/råd/trøst/medhold/o.s.v…

Og vi hører KUN en side, som måske/måske ikke er farvet lidt…fordi hun i forvejen er ked af, at kæresten skal udsendes, og nu er oppe at køre, netop over at Mor ikke kommer til mødet.[/QUOTE]

At jeg (måske) er ked af min kæreste skal udsendes har ik noget med det her at gøre…

Det har noget at gøre med at min mor IGEN IGEN har brændt mig af dagen før vi har en aftale… Denne gang var det til et møde som var RET så vigtigt… Det er DET jeg er sur/skuffet/ked af det over…

Øhh , er det her indlæg ikke skrevet af Lena :?..Hmm hvorfor svarer der andre for hende :?

Nå , men bortset fra det .Så uanset hvad , så er det ikke i orden , når man har lovet at deltage , ikke at støtte op om dig , især når det betyder så meget for dig … Sin mor skal man altid kunne stole og regne med .

[QUOTE=Kaja;173723]Øhh , er det her indlæg ikke skrevet af Lena :?..Hmm hvorfor svarer der andre for hende :?

Nå , men bortset fra det .Så uanset hvad , så er det ikke i orden , når man har lovet at deltage , ikke at støtte op om dig , især når det betyder så meget for dig … Sin mor skal man altid kunne stole og regne med .[/QUOTE]

Jeg tror såmænd ikke der er nogen som svarer for mig - der er bare nogen som forstår jeg hvad jeg mener (ikke, at du ikke gør det), men derfor lyder det nok som om de svarer for mig :slight_smile: