[quote=Battlestar;173401]så må hun da melde ud - det er da ikke rimeligt at det skal gå ud over Lena. Livet er ikke en gættekonkurrence…
Jamen hun meldte jo også ud, at hun ikke havde det godt, med hovedpine o.s.v.
Og nu bor hun jo ikke sådan lige om hjørnet, men skal rejse næsten 150 kilometer med tog og bil for at komme frem
det er da ikke en undskyldning for ikke at holde hvad man lover. Så må man da sige fra med det samme…
Læg mærke til, at det jeg skriver lige herunder, IKKE er specielt møntet på Lena, da jeg ikke kender hende…
MEN…når jeg læser eller hører noget, så forsøger jeg ALTID at se sagen fra flere sider og argumentere ud fra det, fordi jeg ser det som en case med en problemstilling og ikke noget personligt…men derfor kan jeg godt bruge argumenter ud fra personlig erfaring til at se en sag fra flere sider, og da jeg selv er mor til en datter på 23, som nogen gange har den opfattelse, at mor altså ikke er en voksen, selvstændig person med ret til, selv at disponere over sit liv, sin tid og sit helbred, så kender jeg lidt til de problemstillinger der kan være i et mor/datter-forhold…og ikke mindst hvor svært det kan være at sige fra med det samme, eller reaktionen hvis noget kommer i vejen for en planlagt aftale.
Derfor tænkte jeg ikke lige med det samme…og derfor så jeg ikke kun med det samme : Hold K*** hvor er det synd for Lena, og Hold K*** hvor er hendes mor bare en dum, kold skid …for det ved vi ikke om hun er…
det er overhovedet ikke pointen - pointen er at Lena er skideked at hendes mor svigter hende. Og jo - informationerne ER vigtige for der fortælles om mange aspekter ved udsendelse ved de foredrag… og når man er ulykkelig og ensom er det altså rigtig rart ikke at skulle starte med at forklare fra Adam og Eva fordi ens mor har brændt en af
Jo, det er netop pointen, for jeg er da udmærket klar over, at Lena lige i sagen her er ked af, at moderen har følt sig nødsaget til at melde afbud, …men igen, så tror jeg altså godt, at en person ved, at der kan være en vis risiko, uden personen nødvendigvis behøver være med til et infomøde.
Og jeg tror også på, at en person der ikke har været med til mødet, alligevel kan være i stand til at lægge øre til og være til støtte.
nej og nej… det er ikke “bare det” - tvært i mod… der er risiko og fare involveret og der er personlige omkostninger… det er ikke “bare” og det mindste man kan gøre for at bakke sin datter op er sgu da at møde op…
man kan da i det mindste udvise et MINIMUM af interesse for det ens barn skal igennem… og man kan i det mindste forberede sig fremfor at tro det kan lires af som en gang venstrehåndsarbejde…
Jamen, igen, sagen set fra flere sider: det ved vi jo så heller ikke om hun ikke gør, udviser interesse altså.
Vi fik kun at vide, at Lena er ked af, at moderen havde brændt hende af for en gangs skyld, fordi hun ikke havde det så godt (hvilket måske er sandt)
Men Lena tænkte kun i sin skuffelse på, at det var noget moderen bildte hende ind:
***Og ja jeg kalder det undskyldninger, for tror ik en dyt på hende…***
jeg forstår sgi godt du er skuffet Lena - jeg var blevet rødglødende i dit sted…
-kramer[/qu