Homøopatiske - og andre utraditionelle - tips?

Kunne det måske være en ide at samle diverse homøopatiske og andre utraditionelle tips i en tråd:? Jeg ved ikke meget om det selv, men jeg har flere gange fået fortalt erfaringer, hvor homøopati og andet har hjulpet, hvor traditionel medicin har måttet give op - det er jo interessant.

I nogle af de sidste dages tråde herinde har Lis delt nogle homøopatiske og andre tips:tak: - andre kan sikkert supplere med flere;)

For mælken: Phytolacca D4 - 10 kugler (må IKKE røres ved med fingrene) opløses i lidt vand - der er nok til at give med engangssprøjte 3 gang pr. dag. Kan købes på www.versandapo.de

Okse fedt pulveret er for at booste hunkatten
http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/s...hokamix/139531

Cynticinon (fås via recept af dyrlægen) - spray til kvinder. Sprayes i ganen på katten. Jeg er ikke sikker på, i hvilke tilfælde dette udskrives:?

Forhåbentlig er det ikke kun mig, der er interesseret i at lære nyt:surrender1:

Jeg har gemt et link på et produkt der hedder Puppy Boost GREENDOG

ernæringstilskud i form af en oral pasta med det formål at forbedre energiforsyningen for små, svage og undervægtige nyfødte hvalpe og killinger, kan med fordel gives til alle nyfødte hvalpe/killinger.

Jeg kan ikke bare lige komme i tanke om forskellige produkter til forskellige problemer i sådan en tråd - det kommer frem, hvis der er et specifikt emne :slight_smile:

Cynticinon er ganske alm produkt til ammende kvinder, hvis der er problemer med at få mælken til at løbe.
Det giver ikke mere mælk, men barnet (killingen) skal ikke kæmpe så meget for at det løber til.

I tilfælde af øjenbetændelse, som er svær at få bugt med, med de almindelige øjendråber fra dyrlægen. Kan man i en helsekost købe det homøopatiske middel Mucokehl D6 øjendråber. Så er det som regel væk på 2-3 dage.