Hugo og Mislingen

:velkommen:
Håber du bliver glad for at være her :slight_smile:

Mht. Hugo’s adfærdsproblemer… Har du haft kontaktet Inges Kattehjem for at høre hvad de mener om problemet? De plejer at være gode til at hjælpe :slight_smile:

:velkommen:velkommen:velkommen:

Håber du bliver glad for at være her :slight_smile:

Mht. Hugo’s adfærdsproblemer… Har du haft kontaktet Inges Kattehjem for at høre hvad de mener om problemet? De plejer at være gode til at hjælpe :)[/QUOTE]

Han kommer fra Inges Kattehjem, så det kunne jeg jo sådan set godt.

Hej og velkommen til!

Jeg er selv relativt ny og har lige anskaffet mig en internat-terapikat:-) Jeg læste dit indlæg i en anden tråd om Hugos aggressive adfærd og kom til at tænke på noget. Jeg ved faktisk meget lidt om katte, må jeg skynde mig at sige. Men jeg er selv sygemeldt med svær stress, så det kender jeg. Og da jeg havde det værst var jeg meget anspændt, nervøs og præget af indre uro osv. Så jeg kom til at tænke på, om det kan påvirke ens kat - måske især hvis det er en nervøs, fintfølende kat - at man selv er stresset? Nu ved jeg jo ikke, om du har de samme symptomer, som mig. Men tænkte bare på, at HVIS du har en grundlæggende uro og anspændthed, kan han måske mærke det? Jeg tænker ikke, at det er den eneste årsag til hans adfærd. Men bare, at du måske kan prøve at lægge mærke til, om han er mere rolig på dine gode dage.

Jeg har selv været heldig med min internatkat, Sigga. Hun er meget upåvirkelig overfor det meste. Havde besøg af et barn den anden dag, som hun bare kiggede på, mens han råbte af hende;-) Så hun tager også MIN lejlighedsvise uro med den største ro.

Håber det bedste for dig og Hugo. Han lyder jo som en dejlig kat, trods særhederne:-)

[QUOTE=Trine;1032906]Hej og velkommen til!

Jeg er selv relativt ny og har lige anskaffet mig en internat-terapikat:-) Jeg læste dit indlæg i en anden tråd om Hugos aggressive adfærd og kom til at tænke på noget. Jeg ved faktisk meget lidt om katte, må jeg skynde mig at sige. Men jeg er selv sygemeldt med svær stress, så det kender jeg. Og da jeg havde det værst var jeg meget anspændt, nervøs og præget af indre uro osv. Så jeg kom til at tænke på, om det kan påvirke ens kat - måske især hvis det er en nervøs, fintfølende kat - at man selv er stresset? Nu ved jeg jo ikke, om du har de samme symptomer, som mig. Men tænkte bare på, at HVIS du har en grundlæggende uro og anspændthed, kan han måske mærke det? Jeg tænker ikke, at det er den eneste årsag til hans adfærd. Men bare, at du måske kan prøve at lægge mærke til, om han er mere rolig på dine gode dage.

Jeg har selv været heldig med min internatkat, Sigga. Hun er meget upåvirkelig overfor det meste. Havde besøg af et barn den anden dag, som hun bare kiggede på, mens han råbte af hende;-) Så hun tager også MIN lejlighedsvise uro med den største ro.

Håber det bedste for dig og Hugo. Han lyder jo som en dejlig kat, trods særhederne:-)[/QUOTE]

Jeg har selv tænkt over det. Han har bare altid virket så rolig og glad. Jeg havde peaks i november og december og et ordentligt et (varede næsten en uge!) her i januar. Der har ikke rigtigt været noget siden og det er først kommet her for … var det 14 dage siden hun var her, hvor han virkelig ikke ville ned fra stolen af? Det tror jeg.

Indtil da har han mødt min venindes børn og han har taget godt imod dem. Altså den store, for den lille har bare været baby. Men K har aet Hugo forsigtigt og både hans mor og jeg har fortalt at katte kan sige fra ved at klo ud efter en. Indtil for 14 dage siden ville jeg aldrig have tænkt over om K var sammen med Hugo, men det har jeg så gjort siden, må jeg indrømme.

Nytårsaften var jeg noget spændt på, for jeg hader selv fyrværkeri, men er jeg indenfor, er det ok. Hugo tog de første brag i stiv arm, men så gemte han sig lidt. Så måske “smitter” jeg mere end jeg går og tror?

Jeg tænker at han også kan være overstimuleret af gæster - jeg har ind i mellem gæster og ofte sådan “i træk”, så måske dét også har noget at sige? Jeg ved det ikke.

Men tak. :slight_smile: Han er superskøn, når han bare lige vil arte sig. :wink: