Der skal meget til at ryste mig, men det skete i dag.
Da jeg var nede i et hjørne af haven (uden for indhegningen) for at fjerne ukrudt, trådte jeg lige pludselig gennem jordskorpen med hele mit ben, og da jeg havde sundet mig lidt, undersøgte jeg hullet nærmere.
Det er mellem 1-1½ m. dybt, og der er vand i bundet. Da jeg stak armen ned og ud til siderne, var der tomrum, og jordoverfladen er kun 10-15 cm. tyk. På hvor stort et stykke ved jeg ikke.
Da jeg løftede paraplystativet op, som står 2 m. derfra i et jordspyd, var der vand i bunden.
Så kontaktede jeg de mennesker, som bor på samme stribe, som jeg.
Min første bagbo havde i sin tid svært med at finde et sted at placere huset på, da grundvandet stod højt.
Næste bagbo måtte have fyldt op med beton og lavet ekstra dræning, da de skulle bygge, og næste step efter ham er så gadekæret.
Jeg fik også at vide, at der engang lå marker, der blev kaldt kildemarken, og
Ikke langt fra os ligger et meget stort moseområde (for øvrigt meget smukt).
Jeg kontakter Teknisk Forvaltning straks i morgen tidlig.
Jeg håber selvfølgelig, at det “kun” er en gammel brønd, for lige på den anden side ligger “skolestien”, og på den anden side af den er man i gang med et stort rækkehusbyggeri.
PS: Jeg lagde selvfølgelig en stor tyk plade over hullet af hensyn til vildmisserne, men så nærmest kravlede jeg op til huset.