Hun slikker på vores fingre

vores kat slikker på vores fingre… Især på min kærestes… Hvorfor gør hun det? Er der kærtegn? eller mangler hun mon nogle vitaminer eller noget i den retning? :?

Olav gør det samme. Min teori er, at han soignerer os, som han vil soignere andre katte :slight_smile:

Haha :stuck_out_tongue: da kan da godt være… Min kæreste er tømre, og har derfor beskidte fingre når han kommer hjem. Måske hun tænker: “Du skal i hvertfald ikke putte de poter på MIG, før de er vasket” :smiley:

Det kaldes gensidig soignering (en af mine katte elsker at vaske mit hår).
Jeg siger også altid “Der skal en kat til at slikke en kat bag øret”.

Jep det er ren hygge og bonding. Vær meget beæret. -wehuu

Jeg tror også det bare er ren hygge.
Måske hun dæmper den adfærd, når hun får en legekammerat at hygge om.

Mine katte slikker også mig på hænderne gerne imens jeg kæler for dem. Min ene han kat vil meget gerne slikker mig på næsen - men det får han altså ikke lov til.

Nogle af mine katte gør det også og jeg tror på at det er deres måde at komme i kontakt med os på og så oplever jeg det også tit , hvis vi kæler for den at så "kæler " de igen på den måde… Så helt naturligt tror jeg det er… Men hvad med plastik poser osv har i nogen der nyder at slikker derpå… har et par stykker…

Helt enig med Sheer - men du vil især opleve det hvis du eller kæresten har svedt lidt på hænderne… den smag tiltrækker rigtig mange katte :slight_smile: alle mine 4 går helt amok med mine hænder og mit ansigt efter solarie :slight_smile:

Det kan være både fordi hun vil soignere jeres “pels”, eller fordi i har slat på fingrene, jeg har haft katte der var glade for sved fordi det var salt…

My har fået den ide at hun skal vække Lars om natten ved at slikke ham på næsen og så gøre sig til for ham…altså hvorfor i alverden skulle han dog sove når hun ikke er træt og hellere vil kæle?
og nu mens hun er i løbetid er hun gået over til at nappe ham i næsen hvis han ikke vågner med det samme, og hun har også haft nappet ham i skæget.

Buster har det også med at vaske mine hænder, og sommetider også min pande.
Helt tosset er det når vi går i seng, og jeg smører mine hænder med Carbamid-creme. Jeg skal skynde mig at gemme dem under dynen så han ikke vasker cremen af og får det i sin lille mave.
Sjovt nok er det primært Carbamid-cremen han vil vaske af, andre cremer viser han ikke den samme interesse for.