Hun sutter i alt?

Jeg har haft Sally i 4 uger nu. Hun er vel omkring 10/11 uger.

Indenfor de sidste par dage er hun begyndt at sutte i alting… Når hun ligger hos mig og putter, så begynder hun at ælte med poterne og sutte i min trøje eller tæppet som jeg har over mig. Idag behøver det ikke engang være hos mig. Lige i skrivende stund ligger hun i sofaen ved siden af mig og sutter i et tæppe.

Hvorfor er hun pludselig begyndt på det? Jeg har ikke ændret på noget, dog får hun ikke længere modermælkserstatning…(men hun har kun fået mælken af en skål, så det er ikke fordi hun savner sutteflasken).

Er det noget der betyder noget? Skal jeg gøre noget ved det, eller stopper det af sig selv?

[quote=Namilla;460912]Jeg har haft Sally i 4 uger nu. Hun er vel omkring 10/11 uger.

Indenfor de sidste par dage er hun begyndt at sutte i alting… Når hun ligger hos mig og putter, så begynder hun at ælte med poterne og sutte i min trøje eller tæppet som jeg har over mig. Idag behøver det ikke engang være hos mig. Lige i skrivende stund ligger hun i sofaen ved siden af mig og sutter i et tæppe.

Hvorfor er hun pludselig begyndt på det? Jeg har ikke ændret på noget, dog får hun ikke længere modermælkserstatning…(men hun har kun fået mælken af en skål, så det er ikke fordi hun savner sutteflasken).

Er det noget der betyder noget? Skal jeg gøre noget ved det, eller stopper det af sig selv?[/quote]

Det gør katte, der bliver taget for tidligt fra deres mor… Hvorfor ved jeg ikke. Men er der sikkert nogle herinde, der ved.

Killinger, der ikke får de 12 uger hos deres mor, får meget ofte adfærdsproblemer. Nogle får dem få uger gamle, andre først når de er blevet voksne.

Jeg tvivler på hun stopper af sig selv.

Altså jeg vil lige sige igen, at det ikke er mit valg at hun skulle tidligt fra moderen, men moderen havde forladt hende…og dem der havde taget de 3 killinger ind, ville ikke have dem, så hvis de ikke fandt nye hjem, så skulle de aflives. Jeg tog så Sally…
Hun er først begyndt på det nu… derudover så har hun jo en voksen kat at se op til, og han gør det altså ikke…
Men er det noget der “skader” hende? Skal jeg bare lade hende gøre det, og nyde når hun gider hygge med mig? Eller skal jeg stoppe hende og forsøge at distrahere hende når hun gør det?

[quote=Namilla;460921]Altså jeg vil lige sige igen, at det ikke er mit valg at hun skulle tidligt fra moderen, men moderen havde forladt hende…og dem der havde taget de 3 killinger ind, ville ikke have dem, så hvis de ikke fandt nye hjem, så skulle de aflives. Jeg tog så Sally…
Hun er først begyndt på det nu… derudover så har hun jo en voksen kat at se op til, og han gør det altså ikke…
Men er det noget der “skader” hende? Skal jeg bare lade hende gøre det, og nyde når hun gider hygge med mig? Eller skal jeg stoppe hende og forsøge at distrahere hende når hun gør det?[/quote]

Det lyder bare trist, at moderen havde forladt hende, så havde du jo heller intet valg…

[quote=Namilla;460921]
Hun er først begyndt på det nu… derudover så har hun jo en voksen kat at se op til, og han gør det altså ikke…
Men er det noget der “skader” hende? Skal jeg bare lade hende gøre det, og nyde når hun gider hygge med mig? Eller skal jeg stoppe hende og forsøge at distrahere hende når hun gør det?[/quote]

Der er stor forskel på at have sin mor og søskende - og så at have en anden kat.

Jeg har ikke den store erfaring med killinger, der er taget for tidligt fra, men jeg tror bare jeg ville lade hende gøre det. Nogen skade gør det vel næppe …