Hun tisser i hundekurven

Min hun kat (fra sidste sommer) virker meget irritabel. Hun slikker sig konstant…huden er ikke rød og hendes pels er fin…og så har hun 3 gange tisset i en af hundenes kurve…som hun også selv sover i…og så virker hun meget hyper aktiv …hun skal til dyrlægen i morgen…er meget spændt på havd de siger …for hun har også stadigvæk katteinfluenza…:ked:

Kunne være noget allergi …

Hvordan det?
Hvad er hendes symptomer nu?

Hun nyser jævnligt, og har af og til snask i det ene øje. Hun er endnu ikke steriliseret, men på p-piller. Planen er at hvis dyrlægen vurdere at det er en god ide, at hun bliver steriliseret nu. Men vores gamle hunkat, tissede også flere steder…bla i vores senge og i vasketøjet …orker ikke at denne kat også skal gøre det…men det har måske noget med hormoner at gøre…

Hos vores gamle kat skyldtes det stress, da hun ikke følte sig rigtigt hjemme efter vi fik hund…men hende her er vokset op med hundene…og kan ikke se noget der burde stresse hende…

[quote=kitecat;348374]Hun nyser jævnligt, og har af og til snask i det ene øje. Hun er endnu ikke steriliseret, men på p-piller. Planen er at hvis dyrlægen vurdere at det er en god ide, at hun bliver steriliseret nu. Men vores gamle hunkat, tissede også flere steder…bla i vores senge og i vasketøjet …orker ikke at denne kat også skal gøre det…men det har måske noget med hormoner at gøre…

Hos vores gamle kat skyldtes det stress, da hun ikke følte sig rigtigt hjemme efter vi fik hund…men hende her er vokset op med hundene…og kan ikke se noget der burde stresse hende…[/quote]

Det lyder som om hendes herpesinfektion har sat sig kronisk. Det hænder somme tider, men det betyder ikke katten er alvorligt syg. Du kan sagtens få hende neutraliseret.
Og ja - det kan sagtens være fordi hun er fertil, at hun er urenlig - men pas på det ikke bliver en dårlig vane!

Så har vi været ved dyrlægen…og hun mente at alle symptomerne var stress relaterede:ked: Så det at hun ikke er bedste venner med Philip (perser kastrat) påvirker hende mere end vi har kunnet se. Det er lige ved at blive testet om hun har blærebetændelse.

Men min lillebror flytter hjemmefra om en månedstid, og han vil utrolig gerne have hende med, så det bliver nok det vi prøver. Men nøj hvor har jeg svært ved tanken om at skulle sige farvel til min baby:ked:

Jeg elsker den kat helt enormt…hun følger mig overalt…putter under dynen og en rigtig kæletrold …men min lillebror elsker hende også højt…så hun skal nok få det godt…men puha…phillip virkede ellers glad for at der var en anden kat…