Hund og kat imellem

Ja - Jeg er jo uden tvivl et kattemenneske - og med mine to basser, har jeg jo egentlig dyr nok… Og så alligevel… :wink:
For min kæreste der virkelig er til hunde mødte min kusines lille 9 uger gamle chihuahua og så var han solgt. Så i går var vi oppe hvor hun har den fra og hente vores egen lille basse mand.
En stor og farlig lille basse, som vi kalder Tyson :wink: Og i kan tro han er farlig når han kommer med hans lille, logrende hale og hans nye lyserøde sele - Han er så macho;)

Og sammenføringen er gået så godt. Mine basser har taget virkelig godt imod ham og Cleo synes godt nok, at den der hale - Den er lige sjov nok.
Han er meget kontaktsøgende og vader bare hen til misserne (Mine misser er rimelig store - en stor han huskat og en ragdoll killing) - Men det er vi da ligeglade med :stuck_out_tongue:
I nat har han sovet hos min kæreste og jeg, sammen med killingen - Så det er bare fantastisk.

Men hvordan dælen får jeg dem til, at stoppe med at æde hans hvalpefoder ? Og kan de blive syge af det ? (Nu står der jo ikke meget fremme ad gangen, men alligevel)

Det lykkedes aldrig at få Thea til at lade Tjalfes hvalpe foder være(Royal Canin chihuahau) . Og efter hvad jeg fik at råd herinde er det slet ikke godt for misserne, ikke giftigt men heller ikke godt. Du må bare tage din vaps fra og fodre ham i et andet rum og først lade misserne komme ind når vaps har spist færdig.

Jeg har så ikke længere problemet for Tjalfe får Barf nu og 1) Thea får slet ikke lov at nærme sig mens han spiser. 2) det er væk på under 2 min og 3) Thea kan slet ikke lide Barf :wink:

Her er min gamle tråd fra jeg spurgte, hvis du læser igennem finder du hvad jeg blev svaret på samme spørgsmål.
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?32961-Kattemad-hundemad-hosteanfald-og-mulig-byld

Hov, jeg glemte helt. Tillykke med den lille vaps.

Kan du ikke lave en foder kasse til ham? Hmm… Ja, nu læse jeg lige at den ene var en ragdoll killing, hvor stor er killingen? For hvis den er velvoksen, mon ikke der kan laves et hul lille nok til Tyson, som kattene er for store til at komme igennem :slight_smile:

Og de bliver ikke syge, men hvalpefoder (hundefoder altså) mangler nogle af de vigtige aminosyrer, som en kat Skal have :slight_smile:
Står det fremme 24/7? Ellers er det evt. bare at lukke kattene væk, mens han spiser? :slight_smile:

Den er lidt over dobbelt så stor som ham :wink: Når han er faldet lidt mere til vil jeg overveje en foderkasse.
Lige nu står det fremme 24/7 og det gør kattenes også (Det står dog i vindueskammen), men hvis de bliver ved med at spise af det, så ændrer jeg det nok.
Men tænker, at de skal have lov til lige at smage det når det ikke er farligt - så de kan se, at deres er ligeså godt/bedre :wink:

Vi har også chihuahuaer og kattene elsker deres mad :tihi:
Jeg må tage det væk og så tilbyde hundene mad flere gange om dagen.
Det skader såmænd ikke kattene at spise lidt af det…men det skal de nu ikke her.
De har deres eget :smiley:

Vores hund har mad stående fremme hele døgnet, og kattene nupper da en bid i ny og næ, men de spiser dem ikke mætte i det, og de lever alle endnu :høhø:

ggg Thea gjorde sit bedste for at tømme Tjalfes tørkost skål, jeg måtte fylde den flere gange dagligt indtil jeg fik at vide hun ikke måtte få det. Hun gad sq da ikke sin kattemad, når hundemaden smagte bedre.

:tihi:

Herhjemme fodrer vi adskilte - så undgår vi også at blive uvenner om maden på tværs af arter. Hugo spiser i gangen, kattene i køkkenet

Her er der ingen, der bliver uvenner pga. maden. Hunden kan slet ikke komme til kattenes mad, og da han i forvejen ikke ret godt kan lide sin egen mad, så er han ligeglad med, at kattene nupper lidt :slight_smile:

Her står kattenes foder i højden, så Holly ikke kan nå det. Hendes (Taste of the wild) står på gulvet og det sker da, at kattene snupper en bid, men da de elsker deres eget foder (Arion), sker det ikke så tit.
Det gælder altså om at finde et foder, som kattene foretrækker frem for hundemaden.

PS: Både kattene og hunden har fri adgang til foder.

[QUOTE=Mega;744180]Her står kattenes foder i højden, så Holly ikke kan nå det. Hendes (Taste of the wild) står på gulvet og det sker da, at kattene snupper en bid, men da de elsker deres eget foder (Arion), sker det ikke så tit.
Det gælder altså om at finde et foder, som kattene foretrækker frem for hundemaden.

PS: Både kattene og hunden har fri adgang til foder.[/QUOTE]

Vores hund får Acana og Kingsmoor, og de Kingsmoor piller er ret store, så dem nupper de en enkelt af engang imellem, bare fordi de kan :tihi:

Men da de elsker deres eget foder, så er det mest det, de spiser :slight_smile: