Hundehvalpe stjålet

Sidder lige og læser om et kuld chihuahua hvalpe som er blevet stjålet på Lolland :frowning:http://www.tv2east.dk/artikler/hundevalpe-stjaalet
Hvad sker der efterhånden for folk :?
Man kan da snart ikke forlade sit hjem, af angst for der skal ske indbrud mens man er væk.
Ja man kan jo heller ikke være sikker på at der ikke sker noget når man så er hjemme.:frowning:

Jeg føler mig efterhånden fustreret over alt der sker i dagens Danmark, specielt når ikke engang hjemmet respekteres.
Lad dem rende med gods og guld, men hvorfor er det nødvendigt at stjæle dyrene også:?:argh:

Kan ikke lade være med at spekulere på om det var et “alm. indbrud” hvor de så besluttede at tage hvalpene med eller (endnu værre) om det var et målrettet bestillingsarbejde hvor man udelukkende gik efter hvalpene :frowning:
Det næste bliver vel at opdrættere/kenneler ikke vil annoncere med hvalpe/killinger af frygt for tyve :S

[quote=Itzy Bitzy;341843]Kan ikke lade være med at spekulere på om det var et “alm. indbrud” hvor de så besluttede at tage hvalpene med eller (endnu værre) om det var et målrettet bestillingsarbejde hvor man udelukkende gik efter hvalpene :frowning:
Det næste bliver vel at opdrættere/kenneler ikke vil annoncere med hvalpe/killinger af frygt for tyve :S[/quote]
Præcis min tanke, eller det der er værre, som “legetøj” til kamphunde :ked:

Hvor er det bare skrækkeligt! Det er simpelthen noget nær min værste frygt, tænk sig at komme hjem til et tomt hus/lejlighed og ens kæledyr er blevet stjålet :frowning: Ikke at vide hvad der er sket med dem… Puha, det er jo forfærdeligt :ked:

Jeg håber virkelig de bliver fundet igen - de hjerteløse mennesker som gør den slags er jo fuldkommen ligeglade med ejerens følelser og tilknytning til dyret - det handler nok om penge. Jeg aner ikke hvad en chihuahua er værd på “det sorte marked”, men 5 hvalpe, det er sikkert 30.000 - 50.000 kr…

Rigtig trist…

Der er gået meget mode i Chihuahua, synes jeg, så jeg vil gætte på det er profit, der er årsagen til at tage hvalpene.

Jeg var hjemme hos min mor i dag og hun havde besøg af en veninde, der passede en Chihuahua-hvalp - og nøøøøj, hvor var det bare nuttet!
Kan godt forstå dem, der falder for dem …

Og kan man så spare en god håndfuld tusindkronesedler ved at købe et sted uden stamtavler, så vil mange nok vælge det. Det kan så meget vel være stjålne hvalpe :ked:

Min tante og onkel, købte for et par år siden, en chihuahua hvalp, en han uden papirer.
De gav 12000,- kr for ham.
Han havde endda ikke nogen speciel farve, men var “bare” langhåret brun

Så ja jeg tror de manglende hvalpe, repræsenterer en ikke ubetydelig værdi på de sorte marked.

[quote=Mig og Mille T;341858]Min tante og onkel, købte for et par år siden, en chihuahua hvalp, en han uden papirer.
Han havde endda ikke nogen speciel farve, men var “bare” langhåret brun[/quote]

WOW … det var godt nok en god sjat penge.
Måske man alligevel skulle efterkomme ungernes krav med en Chihuahua … den kunne jo så få et kuld hvalpe eller 3 og så … :rock:

[quote=Vivi_Fletcher;341859]WOW … det var godt nok en god sjat penge.
Måske man alligevel skulle efterkomme ungernes krav med en Chihuahua … den kunne jo så få et kuld hvalpe eller 3 og så … :rock:[/quote]

Har en tidligere kollega som har besluttet sig for at tjene mange penge.
Hun har derfor købt nogle “taskehunde” chihuahua, chinese chrested og et par stykker andre, jeg ikke lige husker racen på.
Hun avler så og sælger uden papirer, og folk står på venteliste for at få en hvalp hos hende -surrender:doh:

Glemte lige og hun tjener kassen:(

[quote=Mig og Mille T;341858]Min tante og onkel, købte for et par år siden, en chihuahua hvalp, en han uden papirer.
Han havde endda ikke nogen speciel farve, men var “bare” langhåret brun

Så ja jeg tror de manglende hvalpe, repræsenterer en ikke ubetydelig værdi på de sorte marked.[/quote]

Du godeste, sikke en pris! -what