Hunkastrat i løbetid

Vi har solgt en killing, som blev neutraliseret som 14-15 uger gammel. Hun er nu 13 måneder, og hun har været i løbetid 2 gange :frowning:
Hun har derfor i dag været et smut forbi dyrlæge og fået taget en blodprøve for måling af LH. Blodprøven viste, at der ikke er hormonudskillelse, og der burde derfor ikke være noget æggestokvæv i hende.
Har nogen her på KG haft lignende oplevelser? I så fald hvad er gjort for at hjælpe hunkatten, så hun ikke kommer i disse løbetider?

Ja… jeg havde jo Namacoola, der med tiden udviklede sig til en storstrintende hunkat i konstant løbetid :frowning: trods neutralisering som vel ca 12 - 13 uger gammel killing.
Vi fik også at vide, at der ikke var tegn på hormonproduktion… Namacoola blev endda lukket op, for at sikre at der ikke sad en lille rest livmodervæv ved toppen af skeden - hvilket, der naturligvis ikke gjorde.
Vores dyrlæge mente, at der muligvis kunne være tale om mikroskopiske rester livmodervæv på bagsiden af binyrerne, men dette kunne kun konstateres ved en obduktion.

Vi prøvede ganske enkelt ALT, der dengang var til rådighed for at afhjælpe hendes tilstand… især fordi hun jo var i gang med at gennemstrinte vores hjem :(`men intet virkede… heller ikke p-piller eller buspiron.
i dag ville vi klart forsøge os med at give en suprelorinchip i håbet om at denne ville afhjælpe tilstanden… og HVIS den gjorde, så indstille mig på at dette ville være noget som katten måske skulle have hele resten af dens liv.
(Jeg er virkelig ked af chippen ikke var kendt, da vi havde Lillepigen - jeg er overbevist om at det ville have været løsningen for hende… og vi ville have valgt den uden tøven-… også selv om man jo egentlig ikke kender langtidvirkningen af chippen).

Jeg har nu fået talt med dyrlægen og der er faktisk hormonproduktion, så vi håber, at hunkastraten kan hjælpes ved brug af en suprelorin chip.

Jeg krydser fingre - hold os gerne opdateret? :slight_smile:

Måske ved du det allerede, men jeg skriver det alligevel …Når katten bliver Suprelorinchippet, så husk at fortælle ejeren, at der kan blive skruet op for hormonerne i de første par uger :cool2:

Ja - det ved jeg allerede, og ejer er informeret :slight_smile: men tak for info, det er jo ikke alle som er opmærksomme på dette :slight_smile:

Det er nu 2 måneder siden, at hun fik en suprelorin chip.

Jeg har fået en opdatering fra hendes ejer - og den er bestemt positiv :). Hun har fået ro, og der har ikke været nogen løbetider :thumbup: