Hurtig som en (baby)Ninja

Med en lille tur/retur til Læsø (vi var ret præcist i to timer i alt fra vi lagde til til færgen sejlede igen), forandredes mit liv radikalt - til det vanvittige, skingrende sindsyge og helt fantastiske :smiley:

Jeg elsker allerede den lille trold. Hun bliver min helt fantastiske lille Ninja! :smiley:
Varmen tager jo lidt toppen af energien, men hold op hun er indtil videre nem og lige til.
Kat er hilst på helt uden ballade og hun valser bare rundt. Det tog cirka 30 minutter, så havde hun tjek på bare at gå forbi hvæsemonstret og lade som ingenting :slight_smile:
Stuen og køkken er tjekket, altanen især er indtaget for den er “kølig” ift lejligheden og gangen er introduceret som stedet at få lækkert vådfoder til aftensmad :smiley:

Jo - indtil går det næsten for let at få en lille babyNinja - men lad os nu se, hvordan natten går, så finder vi jo ud af hvor vidunderlig kræet er i morgen :tihi:










21 Synes om

Endelig :heart_eyes:

1 Synes om

Hvor er hun fin, stort tillykke :flag:

1 Synes om

Nåååeh hvor er hun nuttet!!! :smelter:

1 Synes om

Tillykke med hende :flag:

Hvor er hun nuttet :inlove:

1 Synes om

Stort tillykke med hende :slight_smile:
Hvor ER hun sød :heart:

1 Synes om

Tillykke med at hun nu endelig for real er din :slight_smile:

1 Synes om

Jeg glæder mig sååå meget til at se hende :sparkling_heart:

1 Synes om

Her til morgen må jeg indrømme hun har fået mange plusser i fedtebogen :smiley:

Vi har nøjes med at være vågen fire gange i nat, kun lige for skulle holde i pote og huskes på at sove. 2 minutters tid hver gang højest, så sov hun igen.
Den sidste gang hun var vågen ved 4:30 tiden kunne jeg høre hun peb lidt, og der snakkede jeg bare til hende inde fra sengen og vupti så blev der ro :smiley:
jeg har heldigvis seng tæt på døren til gangen, så hun lurede ret hurtigt at jeg var bare lige derinde :slight_smile: har sat en 60 cm høj plade for døren, som så står åben. Så er der hurtig adgang til hende, uden hun er i hele soveværelset også :slight_smile:
Hun havde kun et enkelt uheld på 15 dråber, fordi hun var glad for at se mig halvvejs gennem natten.
Ellers ingen uheld overhovedet, da vi stod op selvom hun hoppede og dansede.
Vi gik lige ud på altanengræsset og glædestissede i stedet.
Det er ret godt klaret - hun har holdt sig i hvert fald 7,5 timer på det tidspunkt :slight_smile:

Ninja er en totalt stjerne! :heart_eyes: jeg har sovet syv timer - ganske vist afbrudt, men 7 timer! :grinning: og hun vækkede mig kun her til morgen fordi hun moslede rundt med legetøj :stuck_out_tongue: det skulle nemlig altsammen op i kurven igen :tihi:

18 Synes om

Tillykke med den lille Ninja! :heart_eyes:

1 Synes om

Hvor er hun fin - stort tillykke med hende :flag:

Hvad vælger du af sele til hende?
Er bare lidt nørdet på det punkt, fordi det fylder meget på internatet.

1 Synes om

Det med sele er jeg lidt på bar bund med faktisk.
Lige nu starter vi med tilvænning af halsbånd, for det fik hun på for første gang i går. Hun går heldigvis rigtig fint i snor trods alt, så det med sele er ikke et haste-hastepunkt.
Jeg har nu også altid været vant til at gå med hund i halsbånd, ikke sele. Så har altid været meget obs på nul træk på halsen (Enten går man på plads eller også er man løs som voksen hund).

Lige nu går hun i en kort flexline og er meget kontaktsøgende, så hun er overraskende nem at gå med uden der kommer træk på halsen. Jeg er meget obs på det, netop fordi hun jo bare er en lille hvalp. Jeg følger lige nu meget hendes veje, og er hun på gale vej, lokkes hun modsatte vej.

Men der skal en sele til snart. For inden hun kan gå ordentligt på plads, så kommer der jo en periode, hvor hun næppe går så nemt som nu :stuck_out_tongue:
Synes bare det er svært at finde en ordentligt, som kan følge med til lidt af vækstspurten den første måneds tid bare. Og at bruge mange hundrede kroner hver måned på sele kommer ikke til at ske - og de billige synes værre end halsbånd lige umiddelbart :confused: de sidder bare ikke ordentligt.

Men vi turnerer nok lidt rundt og afprøver, når lige vi kommer forbi den første måned. Hendes størrelse lige nu er lidt in-between. Hun er for stor og tung til de små smalle seler, men for lille i omkredsene til selerne til de lidt større hvalpe … :confused:
Hendes halsbånd er spændt helt ind og kan lige nøjagtigt ikke trækkes over hovedet. Men nummeret mindre halsbånd er alt for klejn til hende.

Så lige lidt tilvækst, så tror jeg hun bliver noget lettere at finde en midlertidig indtil-teenager sele til … :slight_smile:

For når hun får sin fulde længde og højde (den får bretoner overraskende hurtigt har jeg ladet mig fortælle), så har jeg kig på en sele godt nok lavet til whippets og greyhounds’s, men andre med dybbrystede hunde er også glade for dem. Skal lige se om jeg kan finde linket igen til den tjekkiske leverandør, for danske forhandler har dem ikke på hjemmesiden mere.

Men som voksen skal hun kun have én sele - en niggoloh schweiz-sele til sportræning. Men der skal! hun være udvokset før vi bruger 950,- på en sele :tihi:
For som voksen skal hun ikke gå i sele ellers som sådan. Vi skal gå pænt på plads eller også er vi et sted, hvor snoren tages af og hun kan rende frit :slight_smile:

Det er en god sele - er ret sikker på at vi har den på internatet
(Vi har noget nær alle typer seler, da vi har noget nær alle tyder hunde til formidling og i pension)

Der findes mange gode seler, som kan spændes en del ind og ud, og som måske kan bruges i voksetiden.

Når jeg spørger er det fordi jeg er farvet af at vi på internatet ALDRIG bruger halsbånd, kun sele.
Selv pensionshunde der er vant til halsbånd får sele på hos os.

Jeg er 100% sikker på at du ved hvad du går med træning til Plads og friløb :wink:

Jeg har bare aldrig set pointe nå i en sele, når snoren alligevel er løs, hvis den er på en voksen hund :slight_smile: så er der intet træk. Og har altid lært at gå og “løfte snoren”, så dem ikke hænger i halsbåndet og trækker ned.
Så er det rarest for både menneske og hund at gå fra a til b.
Men er så også netop vokset op med at turen i snor kun er for at komme til stedet, hvor snoren helt skal af :stuck_out_tongue: … og på jagthund i tæt skov er en sele kun en hindring og risiko for at sidde fast :open_mouth:
Skulle vi begynde med at gå laaaaange ture for motionens skyld i et område hvor snor skal på - så ændrer jeg jo nok holdning - så får hun en gåsele, for så skal hun jo ikke gå klinet til hæl hele turen.
Og det får hun jo også så snart hun lige vokser ind i næste selestørrelse af de, som kan justeres :slight_smile: for plads kan jeg ikke forlange af hende endnu - vi er end ikke begyndt at lære det endnu.

Det største problem lige nu er, at de selv som i teorien passer i omkreds, de virker SÅ tynde og klejne til hendes vægt og robusthed. Og hun er vokset ud af dem om højest 1,5 uge :tihi:
Og de med lidt mere sele og bedre lukninger, de er bare liiiige et par cm for store endnu til hende. Bretonen er ikke den mest gennemsnitlige hund åbenbart :stuck_out_tongue:
Hun er lidt uden for skema endnu, men snart skal der da en juniorsele til. Så nakken ikke får for mange ryk, når verden snart bliver mere spændende end mig! :tihi:

Til Herning landsskue havde jeg faktisk tænkt mig at gå omkring til hundestandene. Sidste år var der ret mange med virkelig lækre ting. Så hvis ikke vi har fundet en god en inden da, så håber jeg at finde en der :slight_smile:

1 Synes om

Med dine principper er vi ikke uenige - som sagt er jeg farvet af at være på internat, og formidlingshunde kan være noget af en udfordring når det kommer til gåture :wink:

1 Synes om

Helt sikkert - hunde som ikke kan gå i løs line er sele fantastisk til :slight_smile:

Ninja er nu i gang med sin før-frokost efter en hel god lang formiddagslur : kold vådfoder i kong-dæk :slight_smile: så er der både til tænder, mave og hjerne :smiley:



13 Synes om

Og når nu dækket er rundt, så er der jo kun en måde at få der hele med på - gå rundt om det :tihi:

8 Synes om

Tillykke med hende. Jeg ville afgjort anbefale en sele mens hun vokser til også selvom du ikke er en der trækker i halsbåndet. Dog ingen grund til at bruge de dyre mens hun vokser så hurtigt.

Det er første gang jeg ser et Kong dæk i brug. Her står den også på Kong, bare den almindelige og Tjalfe elsker den.

4 Synes om

Kongdækket kræver noget mere øvelse, for at hun bliver god til den. Men den er underholdende og hun kan bedre lide den end den alm kong indtil videre :slight_smile:

Tillykke med Ninja hvor er hun dejlig! :smelter:

1 Synes om