Nu overtog jeg endeligt mit lille hus for enden af rækken så nu kan “renoveringsdagbogen” endelig begynde.
Ud over lige at få aflæst div målere, så gennemgik vi huset nok en gang.
Et par små bøvser er fundet - fugt ved ovenlysvinduet i skuret (som så må til forsikringen) og badeværelset bliver noget mer omfattende end først håbet det kommer til at betyde total-istandsættelse af badeværelset, også gulvet med gulvvarme så det lille banklån bliver så til et medium banklån, men så behøver jeg heller ikke tænke på at spare op til nyt badeværelse om 10 år, det SKAL simpelthen gøres nu.
Men også glædelige overraskelser - som feks at skillevæggene er træskillevægge og ikke letbeton. Så vi meget lettere kan vælte to vægge uden en masse ballade
Min far og jeg gik straks i gang med at pille køkken ned i eftermiddags - alt skal ud!
Her er salgsbilledet, som i den grad “forskønner” det gamle køkken
Jeg nåede aldrig selv at tage før-billede desværre.
Da vi fik køleskab ud afslørede det hurtigt ældre fugtskader i skabet - heldigvis kun skabet ned bag i skabet var det HELT mørt!
Bordpladen er det pæneste og nyeste i hele køkkenet
Der var eftermonteret en stump køkken ved siden af døren ind i køkkenet. Det er nu flyttet ud i skuret - det er ikke dumt at have et lille arbejdsbord derude og det er riiimeligt nyt (under 20 år ).
Der skal lige de to skuffer og låge i - når det er sat fast altså men genbruges kan det helt sikkert derude
Mens det var lyst endnu tog jeg et billede af det, der var slæbt ud - 75% af køkkenet ca splittet ad og smidt ud.
Der manglede kun det her
Det er nu også slæbt ud, men det var for mørkt til flere billeder derinde. Så jeg tager lidt “opstartsbilleder” i morgen formiddag faktisk af alle rum, for ærgrer mig lidt over, at jeg ikke fik tage egne billeder af køkkenet før vi rev ned
Ekstraværelset stod så for tur - skab, loft og gulvtæppe herinde fra er ryddet totalt ud - så nu kan tapetet bare dampes af og blive klar til helt nyt over alt
Her er før billede - efter kommer i morgen, når det er lyst igen.
Og så blev kl 18 og det blev tid til aftensmad.
Men det er vist også ok nået fra kl 13 til 18, sådan af en første dag
Planerne for køkkenet er endeligt vedtaget. Køkkenmanden kommer i denne uge og tager de sidste mål.
Men dette køkken er bestilt ved Kvik køkken:
Og sammenligner man med plantegningen, så kan man vist godt fornemme, hvilke vægge vi skal vælte
Jeg er SÅ spændt på, hvordan helhedsindtrykket bliver bagefter. Alt andet lige mere åbent at komme ind i end dette:
Så det glæder jeg mig meget til
Lige før nytår fik jeg lov at tage billeder udenfor.
Her bliver vores “forhave” - med rosenbed, rodhodendron osv, som der skal laves haveplan til måske først i 2020 bliver der indhegnet til kat. Medmindre finanserne kan være med til at gøre det allerede til sommer
En dejlig stor terrasse, som dog skal åbnes op. De lave lameller skal væk, så hele haven kommer til at hænge sammen.
Plads til hundegård til Ninja udenfor - og så skal hun jo også kunne gå ind af en hundelem til hundegård inde i skuet
Baghaven, som jeg vil have lavet nogle højbede i til lidt køkkenhave
… projekter ude er der også nok af til tre-fire år helt uden problemer