Husets nye beboere

Her er husets nye beboere - der skulle lige en lille tændstikæske med, så man kan fornemme størrrelsen :tihi:
De hedder Molly & Kino - og er Lunas græske landskildpadder på ca 1 år.

Størrelsesforhold med kattene

Og nøj, hvor er de nysgerrige og vil rigtig gerne lege med det fine nye legetøj, der er dernede :rock:

Tak for kikket!!!
De ser jo fantastiske ud…og ja, de er små i den alder!!
Held og lykke med dem…

Hvor er de smukke. Tillykke med dem. :smiley:

Nej hvor smart, "kæle"dyr til Luna og katteunderholdning i timevis hver dag i et! :stuck_out_tongue:
De er meget søde :slight_smile:

Årghh husker stadig min græske land æske skildpadde Pelle jeg havde som barn. (min bror kunne ikke tåle dyr med pels)
Han boede ingenfor og hans hofret var melorme… haha hvor kunne folk på besøg for noget galt i halsen når de opdagede vi havde sådan nogle i vores køleskab :wink:

Håber Luna bliver glad for dem, de lever længe :wink:

:wehuu::wehuu::wehuu:

Hvor er de bare skønne !!!

Jeg er så glad på Luna’s vegne - skildpadder er et skønt dyr at bo sammen med :hjerte:

De har som katte, hver deres personlighed - det vil hun snart opdage :slight_smile:

Hvordan er det lige… Findes der seletøj, så man kan gå tur med dem? :stuck_out_tongue:

:høhø::p:tihi:

Ja-da, Finn Frode… jeg lufter dem 3-4 gange om dagen, og de kan spæne hurtigere end du tror :juhu:

Flot video, men de små hurtigløbere er vist mest for yngre mennesker… :slight_smile:

De ser dejlige ud - er det en fejl ved billedet eller har den ene noget svampelign. på skjoldet?

Jeg har selv haft en del skildpadder(russere, æske og sump) men har nu kun 3 store russer hunner tilbage

[QUOTE=Margrethe;679131]De ser dejlige ud - er det en fejl ved billedet eller har den ene noget svampelign. på skjoldet?

Jeg har selv haft en del skildpadder(russere, æske og sump) men har nu kun 3 store russer hunner tilbage[/QUOTE]

:slight_smile:

Tillader mig lige at svare :

Det er ikke svamp, de har på skjoldet - man markerer dem med neglelak for at kunne kende forskel på dem.

De vejes tit som helt små, for at se om de tager på som de skal - og så er det en fordel at kunne se forskel på dem :cool2:

Nemlig Tut :slight_smile:
Den ene er lilla og den anden hvid.

Luna var meget bekymret for dem her til formiddag, hvor det regnede.
Men jeg måtte jo trøste hende med, at det gør det også i naturen, hvor de kommer fra :tihi:

:hjerte::hjerte:

Luna er bare så sød og betænksom - jeg kan se hende for mig :

Sidde i timevis med regntøj og paraply og se på sine nye venner :wehuu::wehuu:

Jeg er klar over det med neglelak og små skillere’ - men jeg har selv købt en skildpadde engang som havde skjoldsvamp og måtte igennem et større indgreb … på afstand så det sådan ud…

pas på med for nærringsrigt foder - ellers vokser de "fra hinanden " :slight_smile:

[QUOTE=Margrethe;679198]Jeg er klar over det med neglelak og små skillere’ - men jeg har selv købt en skildpadde engang som havde skjoldsvamp og måtte igennem et større indgreb … på afstand så det sådan ud…

pas på med for nærringsrigt foder - ellers vokser de "fra hinanden " :slight_smile:[/QUOTE]

:slight_smile:

Tro nu ikke, at jeg er efter dig - for det er jeg ikke - er bar en glad nørd, når det kommer til padder :

Skildpadder kan få tilbudt det bedste foder - men den ene kan være mere grådig end den anden - så selv om de evt vejer nogenlunde det samme nu - kan den ene godt blive lidt større end den anden med tiden :cool2:

Kønnet på dem har også lidt at sige - men det varer jo 4-5-6 år, før Luna ved om det er én af hvert køn :høhø::hjerte:

[QUOTE=Margrethe;679198]Jeg er klar over det med neglelak og små skillere’ - men jeg har selv købt en skildpadde engang som havde skjoldsvamp og måtte igennem et større indgreb … på afstand så det sådan ud…

pas på med for nærringsrigt foder - ellers vokser de "fra hinanden " :)[/QUOTE]

De er helt raske - i hvert fald, så vidt man kan se :slight_smile:

Har godt læst om, at de ikke må få “menneskegrønt”, så de lever af ukrudt.
Dejligt, for så tager Luna jo lidt af det til padderne, så jeg får mindre arbejde :tihi:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;679232]De er helt raske - i hvert fald, så vidt man kan se :slight_smile:

Har godt læst om, at de ikke må få “menneskegrønt”, så de lever af ukrudt.
Dejligt, for så tager Luna jo lidt af det til padderne, så jeg får mindre arbejde :tihi:[/QUOTE]

:engel2:

Så synz jeg, at Luna skal have lidt extra lommepenge :høhø::stuck_out_tongue: :rock:

padder er skønne!! jeg købte min første for hmmmm… det er 13år siden - og har hende endnu… jeg har været ret aktiv inden for nhf - det kan anbefales :slight_smile: desuden har henrik bringsøe(mener jeg han hedder) oversat en bog af hartmut wilke(mener jeg han hedder :stuck_out_tongue: ) som er rigtig god …

:wehuu::wehuu::wehuu:

JA !!!

Padder er skønne - hvilken art har du - og må vi se den ?? :bebe:

Jeg har Rynke & Rumba (leoparder) og så har jeg Viggo (russer) - og jeg elsker dem af et godt hjerte :hjerte:

De er rigtig søde, Linea ønskede sig sådan en, men besluttede sig for at hun virkelig ikke kunne undvære at de havde pels og nusse ss Men hun er meget fascineret af dem og kan bruge oceaner af tid når vi er i en dyrehandel på og stå og studere padderne

MVH
Gitte