HUSK mod dårlig mave

Jeg synes, jeg ser optræk til lidt dårlig mave hos en af misserne - der er ellers længe siden sidst.

For at være på den sikre side, hvis det nu bliver til dårlig mave i løbet af aftenen (de kan jo også bare være, at der lige var lidt, der havde sat sig fast i pelsen) - er der noget med, at man kan give HUSK mod dårlig mave hos misserne?

Endelig vil jeg lige sige, at missekatten opfører sig helt som han plejer, vil gerne spise, lege og putte.

Takker på forhånd:)

Vi bruger HUSK mod dårlig mave, som strøs ud over kattenes vådkost. :slight_smile:

Hvor meget bruger i, og hvor tit?

[QUOTE=Dotte;785298]Hvor meget bruger i, og hvor tit?[/QUOTE]Der er HUSK (= Psyllium-frøskaller) i kattenes tørfoder i forvejen, mens jeg blot tilfældigt strør lidt på deres vådkost. Der medfølger sådan en lille doseringsske, som gør det nemt, at dosere. Pt. bruger vi det hver dag, da Skaldepanden har dårlig mave pga. sygdom, så man kan vel sige, at jeg bruger det forebyggende.

Tak :slight_smile:

Det var da et godt tip. Det vil jeg huske, at bruge HUSK!:ok:

Jeg har en kat med dårlig mave - hun var også på Husk på vådmad. Jeg kom til at spilde noget Husk i vasken, det lignede sejt snot. Jeg bekymrede mig måske også om hun drak nok - hendes mave er nu en smule bedre end da hun var på Husk. Men vi har haft gang i meget …

HUSK er et af de råd man får hos min dyrlæge ved lidt dårlig mave.
Er det bare en lille smule, kan det sikkert tage det :slight_smile:

Jeg prøvede at give Amira i en periode, fordi hun altid har lidt hård mave. Jeg strøede en kapsel (det fås også i kapsler) ud over vådfoderet dagligt og tilsatte ekstra vand. Desværre begyndte hun at klø sig, hvilket stoppede igen, da jeg tog HUSK fra hende, så jeg fandt aldrig rigtig ud af, om det rent faktisk hjalp med den mængde, men det var ikke mit indtryk.
Til gengæld har jeg erfaret, at det er rart at have i huset :smiley:

Jeg har brugt det med stor succes på Cæsar.

Jeg synes at huske, at han fik ½ doseringsske over vådfoderet 2-3 gange daglig. Da det blev bedre, nøjedes jeg med 1 gang om dagen.
Det skal så lige siges at han er en stor dreng på knap 10 kg.
Dog er det værste der kan ske ved overdosering, at katten bliver forstoppet. (Det kan nu også være grimt). Men hvis man sørger for at katten samtidig får masser af væske, bør der ikke kunne opstå forstoppelse.

HUSK har desværre aldrig klaret problemet her i huset.

En god katteveninde tippede mig om det foder, der hedder Hills w/d - dét virker stoppende! Man skal ikke give det fortsat, for det kan sætte maven helt i stå i en grad, der er farlig for katten (HUSK virker på mig - men voldsomt stoppende). Men en lille portion som supplement kan virkelig “gøre susen”. :ok:

Dette HUSK - er det en god ide at have i huset i tilfaelde af at der skulle opstaa daarlig mave? Taenker bare paa om man skal have det paa recept ved dyrlaegen, eller det kan koebes ved dyrlaegen uden? Eller paa apoteket for den sags skyld.

[QUOTE=Cecilie89;785900]Dette HUSK - er det en god ide at have i huset i tilfaelde af at der skulle opstaa daarlig mave? Taenker bare paa om man skal have det paa recept ved dyrlaegen, eller det kan koebes ved dyrlaegen uden? Eller paa apoteket for den sags skyld.[/QUOTE]HUSK kan købes i bl.a. REMA1000. Jeg mener det koster mellem 50-60 kroner. :slight_smile: