Huskatte - Kastrater

Er der en herinde der kan svare mig på hvorfor huskatte skal være kastrater?
altså med henblik på udstilling…
Jeg har nemlig fået spørgsmålet, og ved ikke hvad jeg skal svare dertil.

Jeg går ud fra, at vi snakker i forbindelse med udstilling :slight_smile: Svaret er at FIFe ikke vil støtte opdræt af ikke-stambogsførste katte. Dem er der rigeligt af allerede, og rigtigt mange af dem mangler et godt sted at bo. Men de er velkomne på udstillingerne, for de ER og bliver den originale kat, som mange kattefolk er startet med. Så velkomne i afmonteret tilstand, men ikke med velsignelse til at opdrætte dem.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;622515]Jeg går ud fra, at vi snakker i forbindelse med udstilling :slight_smile: Svaret er at FIFe ikke vil støtte opdræt af ikke-stambogsførste katte. Dem er der rigeligt af allerede, og rigtigt mange af dem mangler et godt sted at bo. Men de er velkomne på udstillingerne, for de ER og bliver den originale kat, som mange kattefolk er startet med. Så velkomne i afmonteret tilstand, men ikke med velsignelse til at opdrætte dem.
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak, det var lige det jeg manglede :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;622515]Jeg går ud fra, at vi snakker i forbindelse med udstilling :slight_smile: Svaret er at FIFe ikke vil støtte opdræt af ikke-stambogsførste katte. Dem er der rigeligt af allerede, og rigtigt mange af dem mangler et godt sted at bo. Men de er velkomne på udstillingerne, for de ER og bliver den originale kat, som mange kattefolk er startet med. Så velkomne i afmonteret tilstand, men ikke med velsignelse til at opdrætte dem.
VH
Susanne[/QUOTE]og det kan man jo rigtig godt forstå :slight_smile:

Fordi de lugter og er grimme! :klapper:

Arj, undskyld. (Det har været en lang, hård arbejdsdag - og min humor er generelt lidt sort. :ups::tihi:)
Uden at vide noget om det, var min første indskydelse præcis det, Susanne W bekræftede. :slight_smile:

Og svaret er præcis det samme i TICA. :slight_smile: