Huskatten Mille siger tak

Jeg passer et hus her i juli/august måned og dermed også katten der bor i hjemmet.

Jeg fik at vide, at Mille er meget kræsen og altid har været det (hun er 12-13 år). Jeg konstaterer så, at hun får noget whiskas-agtigt tørfoder - i hvert fald noget med en god omgang farvestoffer i - og kitekat vådmad.

Nu var vi ved at løbe tør for mad. Jeg handlede så i Aldi i dag og så Lux vådmad, som nogle af jer jo har talt godt for. Så jeg købte et par stykker af dem. Da jeg så kommer hjem og åbner dåsen med Lux vådmad begynder Mille at danse rundt og miave på hendes helt egen særprægede måde…hun kan næsten ikke vente med at smage på maden - normalt viser hun absolut ingen interesse for vådmaden. Jeg vejer maden af, da hun normalt kun spiser ca. 40g om dagen af kitekat vådmaden. Jeg hælder 70g op til hende og det er væk på 2 min! Så helt kræsen kan hun da ikke være :stuck_out_tongue: Hun vil i hvert fald gerne sige tak for at I har gjort mig opmærksom på Lux :tak: Jeg vil foreslå ejerne at købe det fremover.

Hun er i øvrigt en rigtig sød, men forsigtig missepige, så jeg har allerede brugt en masse tid på hende. Men nu kan hun godt lide mig og er ikke bange længere - spindemotoren er kommet rigtig godt i gang…selv de andre der har passet huset før, som hun kender bedre end mig kan ikke få lov til at snakke med hende som jeg kan, så endnu en gang konstaterer jeg at man altså kommer utrolig langt med en god mængde tålmodighed, når det drejer sig om en forsigtig kat :slight_smile: Elsker sådan nogle misseprojekter - det er så dejligt når de får tillid til en.

Hvor er det dejligt at Lux virkede for hende. Jeg forsøgte det sidst vi var i DK og mine var absolut negative - altså udover hende der ikke må få det :høhø:

Dejligt når man kan se at katten får tillid -love
Og skønt hun er vild med LUX - det ville jeg også til at prøve at give Charlie, som ellers ikke gider vådfoder - men nåede ikke LUX før han fik lov til at smage Gourmet Gold, dét er han vild med. Så indtil videre holder vi os til det! :ok:

he he sådan er det jo ALTID med vores misser Birthe - dem der må vil ikke og dem der ikke må vil gerne :smiley: Nu tror jeg så godt, at jeg tør vove den påstand at dine pelskugler bliver forkælet noget mere end Mille, så det kan måske spille ind :)…ikke at Mille på nogen måde har det skidt, men hun lever som de fleste kælekatte i DK.

[quote=Garfield.;420774]Dejligt når man kan se at katten får tillid -love
Og skønt hun er vild med LUX - det ville jeg også til at prøve at give Charlie, som ellers ikke gider vådfoder - men nåede ikke LUX før han fik lov til at smage Gourmet Gold, dét er han vild med. Så indtil videre holder vi os til det! :ok:[/quote]

Ja, det er bare så skønt. Vi har både et morgenritual, et eftermiddagsritual og et aftenritual :ok: Det er så hyggeligt.
Der er heller ingen grund til at skifte så længe katten er glad.

[quote=Nevadaisy;420776]
Ja, det er bare så skønt. Vi har både et morgenritual, et eftermiddagsritual og et aftenritual :ok: Det er så hyggeligt.
Der er heller ingen grund til at skifte så længe katten er glad.[/quote]
Charlie står også og miaver og tripper frem og tilbage så snart jeg finder en dåse vådfoder frem - det er dejligt at se! Han gider dog ikke spise det hver dag - så tager han kun væsken efter de første par gange… så vi holder os til et par gange i ugen, for han er nemlig rigtig god til at drikke vand - så jeg tror bestemt ikke han mangler vand, så derfor kan vådfoderet godt bare være et ekstra supplement et par gange i ugen - og SÅ er han nemlig helt vild efter det! :savle:

Dejligt i at faste ritualer - det er så hyggeligt, at have faste ritualer som katten godt ved hvad er :yah:

Hihi, tak for beretningen, Hanne :ok:
Forleden var jeg på cafe med det søde par, som jeg lige har passet kat for. De var lutter øren mht diverse tips, hvoraf det første var ‘Lux fra Aldi’. De gjorde store øjne, men kunne godt se, at det økologiske foder, de gav ham nu, bevirkede megen og våd afføring :S
Den kat var også meget, meget sky iflg ejer - dog ikke mere, end at alm. venlighedssignaler fik mis frem og klar til kæl på ret kort tid.
Det er så dejligt, når ens små praktiske tips gør livet bedre for en kat.:inlove:

Jeg kom til at tænke på og deres udgave med bidder i sovs er lige så god som patéen? De gider nemlig ikke paté herhjemme :S

bidder er bedre - ved der er flere der ikke vil have pate - incl mine egne.
men de spiser nu generelt ikke pate af nogen som helst mærker ( konsitensen tror jeg)

I modsætning til mange andre mærker, er alle LUX-varianter uden sukker og kulhydrater, så man kan vælge kattens foretrukne konsistens :slight_smile: Den med kanin (bidder) har været meget populær hos visse her i huset.

Sjovt, mine er gladest for pateerne, men bidderne i gele glider bestemt også ned :slight_smile:

Mine spiser gladeligt alle 4 varianter :thumbup:

Mine to killinger er 4½ måneder nu og jeg har givet dem Royal Canin Babycat pate og RC Kitten Instinctive som vådfoder. Kan jeg godt begynde at give dem LUX vådfoder?

Sagtens :slight_smile: