Husker I den serie om.....- hjælp søges!

De overlevende kan jeg også huske som en fantastisk god serie. Det er nok den serie der har gjort størt indtryk på mig. Har lige været inde og kigge og den kan erhverves af den nette sum af 399 kr. genne Laserdisken.dk :? Hvor meget gav du for din?

Det ved jeg ikke, for det var min søde søn der købte den til mig :wehuu:

Den var nemlig RIGTIG god! De andre er desværre slettet af harddisc’en - hvis jeg nogensinde har set dem :øhmm:

I min søgen i går så jeg et afsnit af Månebase alpha hvor der var en grønt slimet tingeste, ved ikke om det er det du husker.

“De overlevende” er også den serie jeg husker bedst, selv om jeg altså ikke husker hvornår den blev sendt. Jeg er årgang ´67, så jeg har sikkert ikke været ret gammel, hvilket nok er årsagen til at den bed sig fast. Nå ja og så var der ikke så meget forskelligt at vælge mellem i tv dengang.

Kan også huske en serie der hed Udvandrene som var rigtig god, men min ultimative ynglingsserie var “Macahan-familien” som kørte over flere år på svensk tv. På dansk tv hed den “De drog mod vest”, men den blev hurtigt fjerne fra sendefladen igen.

http://www.da.imusic.dk/dvd/5709165601422/macahan-1977-familien-macahan-dvd

Colorado Sagaen stod også for mig som en suveræn serie så jeg købte den for noget tid siden og tja den var altså ikke så god som jeg huskede den :p.

Rødder var også et hit - i hvertfald dengang!

En jeg stadig husker (fra -80erne?) er Mod Vinden, der handlede om folk, der var deporterede til Australien og prøvede at skabe sig et liv her. Rigtig god serie! - Eller, sådan husker jeg det, måske den ikke ville “overleve”, hvis jeg så den idag :wink:

Okay, 1978, close enough… :slight_smile:

[quote=Mai;410290]Kan også huske en serie der hed Udvandrene som var rigtig god, men min ultimative ynglingsserie var “Macahan-familien” som kørte over flere år på svensk tv. På dansk tv hed den “De drog mod vest”, men den blev hurtigt fjerne fra sendefladen igen.

http://www.da.imusic.dk/dvd/5709165601422/macahan-1977-familien-macahan-dvd
[/quote]

Åh ja, “De drog mod vest” med en meget ung Bruce Boxleitner som Luke Macahan.

Han vendte nogle år senere tilbage til dansk tv som eventyreren Frank Buck i “Bring 'em back alive”, på dansk “Eventyr i Singapore” - se den vil jeg gerne tiltuske mig og gense :thumbup:

Kommer også lige i tanker om “Gunsmoke” for at blive i genren…

[quote=Ann R;410301]En jeg stadig husker (fra -80erne?) er Mod Vinden, der handlede om folk, der var deporterede til Australien og prøvede at skabe sig et liv her. Rigtig god serie! - Eller, sådan husker jeg det, måske den ikke ville “overleve”, hvis jeg så den idag :wink:

Okay, 1978, close enough… :)[/quote]

Den “overlever” - så nogenlunde. Og tema-musikken er stadig fantastisk :ok:

[quote=Gizzemissen;410347]

Den “overlever” - så nogenlunde. Og tema-musikken er stadig fantastisk :ok:[/quote]
Aha. Måske jeg skulle prøve at finde den en dag.
Musikken var - så vidt jeg husker - af John English, der også havde den mandlige hovedrolle… noget med ribbons… :øhmm: En rigtig køn ballade?

[quote=Ann R;410351]Aha. Måske jeg skulle prøve at finde den en dag.
Musikken var - så vidt jeg husker - af John English, der også havde den mandlige hovedrolle… noget med ribbons… :øhmm: En rigtig køn ballade?[/quote]

Six Ribbons:
[ame]- YouTube

Og selve introen:
[ame]- YouTube

Har skam soundtracket - på kassettebånd :tihi:

Ved godt tråden er gammel.
Men håber at nogen har fundet ud af hvad den gamle Science Fiction serie hed.
Den kørte parallelt med den amerikanske humor serie TAXI. https://www.imdb.com/title/tt0077089/?ref_=nv_sr_srsg_3_tt_8_nm_0_q_taxi
Det var den serie hvor en grønlig slimligende parasit angriber besætningen på et rumskib.
Husker at den aller sidste episode. Valgte rumskib besætningen at selvdestruere rumskibet.
Mener at serien var fra omkring 70’erne muligvis tidlig 80’erne. Vist om aftenen på DR.