Husker I den serie om.....- hjælp søges!

Jeg har gemmem de sidste 10 -15 år efterlyst en bestemt serie fra 70´erne.

Den handler om en masse straffefanger som lever i et rumskib. De beames så ned på forskellige planeter og hele serien ender med at rumskibet, som styres af en computer springer i luften.

Ingen af dem jeg kender kan huske den serie og den var bare hammer god.

Alle kan huske Star Treak, Månebase Alpha osv, men ikke den her. :ked:

Kan huske at kaptajnen/lederen hed Brown og jeg kan stadig se menneskerne for mig, men navnet på serien nixen bixen.

Den blev sendt på DR i en lang periode.

Nogen der kan huske seriens navn?

http://ufoseries.com/ ?

Tak for linket, men desværre var det ikke den.

Rumskibet var styret af en intelligent computer som vejledte personerne om deres opgaver. Selve computeren var en kæmpe skærm i rumskibet og havde en kvindestemme, hvis det hjælper noget.

Alt der popper frem med de informationer er den der :confused: hmm jeg vil prøve at lede videre lidt endnu:)

Det skulle vel ikke ske at være Blake’s 7?

Det er godt nok en Blake og ikke en Brown, men indholdet passer meget godt…:øhmm:

den nåede jeg også lige frem til >.<

Jeg kan huske en serie fra sidst i 70erne der hed Battlestar Galactia

Men lige hvad den handlede om husker jeg ikke.

[quote=Gizzemissen;409858]Det skulle vel ikke ske at være Blake’s 7?

Det er godt nok en Blake og ikke en Brown, men indholdet passer meget godt…:øhmm:[/quote]

Sad og ledte på internettet igen igen, da min mand sagde at jeg plejer at sige at han hedder Blake.

Da jeg så dit indlæg tænkte jeg jubi kan det være den og Gizzemissen hvor har du været de sidste 15 år af mit liv for YES DET ER DEN!:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Tusind tak til jer alle for jeres input, men Gizzemissen -storrespekt-storrespekt-storrespekt-storrespekt-storrespektEj hvor fedt, nu kan den endelig komme ud af mit system!

I min søgen her i nat, fandt jeg fremt til “De overlevende” det var da også en suveræn serie.

Hehe, fedt at den endelig blevet fundet :smiley:

YEP!

Eva - den serie har redet mig som en mare de sidste 10-15 år, ingen og jeg mener INGEN, som jeg har spurgt i min vennekreds, familie, kollegaer ja totalt fremmede har kunne huske den serie overhovede og tja mange tvivlede da også på om jeg nu også huskede rigtig at der overhovedet har været en sådan serie…

Det er bare så fed…Har den største lyst til at vække resten af familien og sige: “Se hvad sagde jeg der findes en serie der handler om…”

Det er altså bedre end juleaften…endelig har jeg fået “den gave” jeg har efterlyst i 10-15 år.:yah::yah:

Ja Survivors var nemlig rigtig god. Jeg fik hele serien på dvd for et par måneder siden, og den holder endnu synes jeg. Du må da se at få fat i Blake’s 7 på dvd :thumbup:

De overlevende, var det den serie med noget grønt slim som voksede og opslugte alt undervejs. Som osse foregik i rummet så vidt jeg husket.
Den serie er der nemlig heller ingen som kender, den med slimet :frowning:
Kan nogen her huske den evt ???

[quote=Quanti´s;409936]De overlevende, var det den serie med noget grønt slim som voksede og opslugte alt undervejs. Som osse foregik i rummet så vidt jeg husket.
Den serie er der nemlig heller ingen som kender, den med slimet :frowning:
Kan nogen her huske den evt ???[/quote]

Nej de overlevende var om et udbrud af en virus, der dræbte næsten alle mennesker på jorden. Serien følger så de overlevende på godt og ondt.

Den med slimet… var det ikke en episode i Månebase Alpha?

[quote=Mai;409874]Sad og ledte på internettet igen igen, da min mand sagde at jeg plejer at sige at han hedder Blake.

Da jeg så dit indlæg tænkte jeg jubi kan det være den og Gizzemissen hvor har du været de sidste 15 år af mit liv for YES DET ER DEN!:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Tusind tak til jer alle for jeres input, men Gizzemissen -storrespekt-storrespekt-storrespekt-storrespekt-storrespektEj hvor fedt, nu kan den endelig komme ud af mit system![/quote]

Ih, jamen du godeste altså…det var da så lidt - fra min side i hvert fald.

Elsker at researche, så det var faktisk en glæde :thumbup:

Jeg er også overbevist om at det er nogle af afsnittene fra Blake’s 7 jeg husker brudstykker fra, jeg var ikke så gammel dengang, men plejede at snige mig ind bag sofaen i stuen og kigge med, selvfølgelig uden at forstå hvad der blev sagt, hvilket gjorde det endnu mere uhyggeligt :tihi:

Fik selv for fem år siden endelig sat navn på noget jeg også så på tv i 70’erne, så jeg ved lige præcis hvilken euforisk fornemmelse det er du oplever :rock:

[quote=solveig;409979]Nej de overlevende var om et udbrud af en virus, der dræbte næsten alle mennesker på jorden. Serien følger så de overlevende på godt og ondt.

Den med slimet… var det ikke en episode i Månebase Alpha?[/quote]

Men hvis jeg spørger folk som kan huske den helt, så siger de at der ikke var noget slim med, og så blir jeg i tvivl.
Jeg var kun barn men nøjjj det var mega uhyggeligt…hihi

[quote=Quanti´s;410027]Men hvis jeg spørger folk som kan huske den helt, så siger de at der ikke var noget slim med, og så blir jeg i tvivl.
Jeg var kun barn men nøjjj det var mega uhyggeligt…hihi[/quote]

Jeg synes altså jeg kan huske noget med et slimmonster i Månebase Alpha, men min hukommelse er heller ikke hvad den har været, så jeg kan tage fejl :ups:

Hov - nu vi snakker om gamle serier… er der nogen der kan huske Belfegore? Den blev vist i dansk TV i 60’erne, og gaderne var øde når den blev vist. jeg måtte ikke se den, for jeg var ikke så gammel, men jeg sneg mig til at se lidt af den - med det resultat at jeg fik mareridt :tihi:

Den kan jeg også godt “huske” fordi jeg heller ikke måtte se den :frowning: grundet min alder :stuck_out_tongue: Men mine lidt ældre legekammarater fortale om den så levende, at jeg næsten føler jeg har set den :tihi: Meget uhyggelig :smiley:

Ja det var en serie som virkelig gjorde indtryk på folk. Kan huske der stod noget i den lokale avis, om nogle pensionister der var ved at dø af skræk, fordi nogle knægte gik rundt og legede Belfegore-spøgelser :tihi:

Det kunne være skægt at se den i dag. Den vil nok ikke gøre det store indtryk, set med nutidens briller :slight_smile: