Hvad er det her? Adr

Der ligger sådan nogle sorte små tingester der hvor min kat sover… hvad kan det være? :S

Tænker på om det er orm, loppeafføring, mider af en art, eller ? -uha

Billederne er forstørret en del, de er ret små i virkeligheden…

Loppelort! Prøv at gøre dem våde, så bliver røde = loppelort med sikkerhed.
VH
Susanne

Var ved at skrive det samme som Susanne, men hun var hurtigst :slight_smile:
Når de bliver røde er det fordi lorten består af størknet blod.

Ja jeg vil også sige at det er loppelort. Man kender det tit på “komma” formen.

Jeg synes de bliver sådan brunlige, måske en anelse mørke-rød-brune når de bliver våde?

læg dem på et stykke vådt køkkenrulle, så burde du kunne se om der trækker rødt/blodfarvet ud fra dem. Hvis det er, så ER det loppelort :frowning: Og det ligner det osse

Jep, loppe ekskrementer… Du må ud og købe loppekur :slight_smile:

Og i gang med støvsugeren!

Og dynerne i fryseren, og hvad der ellers findes at husmorråd. :slight_smile: Jeg håber, at du kommer af med lopperne

  • de er nemlig rigtig irriterende når de bider én på benene.

Jeg har ikke erfaring med lopper, men andres erfaring siger at det absolut bedste loppemiddel er Advantage.

Tak for svar :slight_smile:

Jov de bliver rødlige når de blir våde, det er vel loppelort?

Bare mærkeligt, for har ingen lopper set og slet ingen loppebid…

De dråber man drypper i nakken, virker de fint? og kan de købes på apoteket?

Dråberne virker en måned eller mere mindes jeg, så behøver man vel ikke at fryse dyner osv? lopperne dør vel når de ikke kan leve på katten, pga dråberne? eller ? :gruble:

Vasker selvfølgelig alt hvad der kan vaskes, men har ingen fryser, så det er begrænset hvad der kan gøres ved det der ikke kan vaskes…

Det er vist ikke helt ligegyldigt hvilken loppekur, du køber, da lopperne kan være resistente over for bestemte produkter. Herhjemme anvender vi Advantage, og hold dig for guds skyld langt væk fra Bayvantic VET, som er et præparat beregnet til hunde som katte ikke kan tåle.