Hvad er det nu der er med opvarming af grønkål?

jeg skal lave grønlangkål - ville jo også gerne lave til i morgen - men kan man egentlig opvarme det?

Du kan sagtens opvarme det. Du skal bare sørge for hurtig nedkøling og så sørge for at det kommer op og koge i morgen.

Fint - det er da også nemmere end at lave to gange. Jeg havde tænkt at opvarme det i morgen i mikrobassen - der brænder det ikke på:-)

Vi er lioge blevet færdige med medsiteren, de brunede kartofler og grønkålen…her varmer vi aldrig grønkålen op igen, men smider den sm ule der måske bliver tilbage…ud

Hvis ikke grønkål kunne opvarmes, så var hele min familie, jeg selv inklusive, vist døde for længst :høhø:

Hvis princippet er det samme som for persille (og det vil jeg antage, da det åbenbart til dels har noget at gøre med den krusede form, der er svær at gøre ren), så kan man se, hvordan det fungerer her.

Skønt - det smagte godt - og der er til mogen. Afkølet i vandbad og fluks i køleren

Problemer med persille er, at det ofte ikke er kogt med i en persillesovs - og så kan man ikke opvarme! Bakterierne har nemlig gode forhold til at opformere sig, og så kræver det buldrekogning i længere tid for at eliminere risikoen for forgiftning. Men til grønlangkål er kålen jo kogt fra starten, og så er det en helt anden sag.

Tjekkede lige, hvad anbefalingerne er ved grønkål/spinat/persille:

1. sørg for at skylle alt jord af - jordbakterier kan danne sporer! og varm retten godt op
  2. nedkøl hurtigt (inden for 3 timer)
  3. opvarm til min 75°C