Hvad er din livret?

[quote=Ann K;267606]Undskyld… men ris og karry… med Spejlæg??? Det lyder - hmm - alternativt :S

(Og hvad er nuttolene?)

Jeg lever selv efterr devisen; Mad er godt, meget mad er bedre… men den erklærede yndlingsret er dog til enhver tid Boller i Karry, dog skal det være Jan der laver det :savle:

Og så ville jeg blive meget ked af at få serveret en del af de retter, der er nævnt her i tråden…
Enhver form for tilberedt kål er ækelt efter min mening… gule ærter kan jeg simpelthen ikke få ned… flæskesteg flyder i fedt… og oksekød skal altså være dødt inden jeg sætter tænderne i det!

Til gengæld spiser jeg glad og gerne tind, som jeg ved at andre vil have et problem med… fx ost. Og det skal altså ikke være en eller anden kønsløs plasticost a la Lillebror eller andet bvadrost :tihi:[/quote]

:savle::savle::savle:http://helsehelse.dk/shop/nuttolene-420-gr-4891p.html

Jeg tror, jeg hopper med på vognen med gratis mad - dog kun, hvis det er hjemmelavet :smiley: Der er så mange ting, jeg sætter pris på, både hele året og sæsonpræget, så det er svært at vælge én ting ud.

[quote=Ann K;267606]Undskyld… men ris og karry… med Spejlæg??? Det lyder - hmm - alternativt :S

(Og hvad er nuttolene?)

Jeg lever selv efterr devisen; Mad er godt, meget mad er bedre… men den erklærede yndlingsret er dog til enhver tid Boller i Karry, dog skal det være Jan der laver det :savle:

[/quote]
Jaa, ris og karry med speglæg og nuttolene - det er guf!
Jeg er opvokset som vegetar, så vores alternativ til kødboller er speglæg og nuttolene (skal skæres ud og steges på panden :ok:)
Kæresten var også meget skeptisk i starten da jeg serverede speglæg for ham til det, men han blev positivt overrasket :tihi:
Den eneste karrysovs jeg virkelig kan lide er min egen, og min fars :tihi:

Uhm…

Jeps, der har vi det :thumbup:Super lækkert, kan også bruges som bøf til burgers og som pålæg til mad!

Jeg plejer at sige, at min skal være så rød, at en dygtig dyrlæge stadig kan redde koen :savle:

[quote=Rimmen;267667]Jaa, ris og karry med speglæg og nuttolene - det er guf!
Jeg er opvokset som vegetar, så vores alternativ til kødboller er speglæg og nuttolene (skal skæres ud og steges på panden :ok:)
Kæresten var også meget skeptisk i starten da jeg serverede speglæg for ham til det, men han blev positivt overrasket :tihi:
Den eneste karrysovs jeg virkelig kan lide er min egen, og min fars :tihi:

Uhm…

Jeps, der har vi det :thumbup:Super lækkert, kan også bruges som bøf til burgers og som pålæg til mad![/quote]

Ja, undskyd… jeg er godt nok atid med på at forsøge noget nyt… og eksperimenterer også gerne… men det der…
Nej, jeg forbehoder mig retten til at fastholde synspunktet om “det alternative”, når nu jeg ikke må skrive, hvad jeg virkelig mener :klapper:

Jeg synes det er lidt forskelligt…lige i denne tid er en rigtig god hjemmelavet suppe lige sagen. Alle mulige slags grønsager og rodfrugter skåret i stykker og så et kalkunbryst i tern i - så er den helt sikkert hjemme.
Om sommeren kan jeg li næsten alt let, men bedst af alt er vandmelon :slight_smile: jeg ELSKER vandmelon.

Så har jeg et par retter som jeg bedst kan li hvis min mor eller far laver dem.

Min mor;
Svensk pølseret
markonæblekage med en slags creme et eller andet ovenpå

min far:
millionbøf
karbonader med stuvede ærter og gulerødder

Hmm… Der er meget :slight_smile:

Min mors Boller i Karry… :slight_smile:
Ovnstegte rodfrugter og hvidløg i olie med ost over og en god bøf (medium) til… :slight_smile:
Wokretter - laver flere forskellige. En er fx. med rød og gul karry, kokosmælk, kylling og valgfri grønsager.
Mormors spaghetti med kødsovs

[quote=Ann K;267989]Ja, undskyd… jeg er godt nok atid med på at forsøge noget nyt… og eksperimenterer også gerne… men det der…
Nej, jeg forbehoder mig retten til at fastholde synspunktet om “det alternative”, når nu jeg ikke må skrive, hvad jeg virkelig mener :klapper:[/quote]

Haha! Jeg er sikker på at du ændre mening hvis du smager det :stuck_out_tongue:

Uhh en Cæsar salat jeg fik i Orlando på Hard rock café sidste år :savle:
Jeg skal 100% tilbage når vi skal derhen på ferie i år og have en igen -juhu