Min er også lavet i wordpress ligesom Lykkes. Jeg designede den ved hjælp af programmet Artisteer, så jeg har fuld kontrol over menuer, header m.m. Det kan være lidt tricky at skulle ændre på et allerede færdigt tema. Min side er hostet på netplads.dk som er billigt og som bare altid virker.
vedr hvor du skal få hostet en evt webside vær god til at undersøge oppe tid, support, hvilke færdigpakker de supporterer etc.
Ærgerligt at få designet sin side og så dem der hoster giver problemer. Irriterende at skulle bytte udbyder undervejs. Bare spørg Ingrid…
[QUOTE=HolmeInc;1296061]Jeg hoster mine egne sider og laver alt fra bunden i drupal.
Feks. information, det danske spejderkorps, White House etc er lavet på drupal.
Super nemt at bruge, men et cms er måske ikke et must for en første hjemmeside.
Problemet med eks bricksite, 123hjemmeside er at nok er de nemme, men også meget begrænset hvad du kan og må lave om i. Det kan sagtens være en fin løsning.[/QUOTE]
Det er også det, der er mit ‘problem’ med flere af mulighederne… De er for begrænsede. Jeg vil have ting, som JEG synes de skal se ud
Wordpress er for mig lige ‘under’ et cms system, med flere sværhedsgrader… Der er mulighed for templates, hvis man vil det (=alt er sat op for en) eller man kan modiffe lidt (= man kan ændre lidt i templates, så de bliver mere personlige). Siden nogen laver templates må det også være muligt at blive endnu mere selvstændig, så man opbygger udseendet fra bunden - men det har jeg ikke lige gidet at kigge nærmere på, for jeg synes bare ikke, at det er spændende at kode :høhø:
jeg kan godt lære dig at hacke en template;-) du skal bare være html koder.
Men tungen skal holdes lige i munden og rart at have en sandkasse eller testsite, så man ikke får noget seriøst udu ind på sin production site. Gæt engang hvor jeg har den viden fra…
sidst jeg tjekkede wordpress kommer det med en ‘start up template’ som så rimelig frit kan lægges farver etc på.
[QUOTE=HolmeInc;1296079]jeg kan godt lære dig at hacke en template;-) du skal bare være html koder.
Men tungen skal holdes lige i munden og rart at have en sandkasse eller testsite, så man ikke får noget seriøst udu ind på sin production site. Gæt engang hvor jeg har den viden fra…
sidst jeg tjekkede wordpress kommer det med en ‘start up template’ som så rimelig frit kan lægges farver etc på.[/QUOTE]
Jeg har skam siddet og rettet i en template for den blev, som jeg ville ha den Skulle lave en hjemmeside for en iværksætter.
Da jeg åbnede min kom der bare med hvilken template man ville bruge. Betaler så heller ikke for wordpress.com, så har ikke rigtig nogen frihed. Men det går nok, bruger jo ikke som sådan hjemmesiden til noget - der er bare lidt om kattene og en blog med mine hæklerier
Jeg synes bestemt at en af jer med lidt styr på Wordpress hjemmesider skulle komme en smut til Randers og forsøge at få noget til at sidde fast i mit hoved. Har spurgt min bror i et par år nu uden den store succes og min oldsag af en hjemmeside er ikke opdateret siden Frontpage holdt op med at eksistere :surrender1:
I min søgen efter avlskatte har jeg været på et hav af sider, Nøj hvor syntes jeg der er mange elendige hjemmesider, der er håbløse at naviger rundt på :surrender1:
Personlig foretrækker jeg en rolig side, hvor jeg skal bruge så få klik som muligt, for at finde oplysninger om den enkelte kat, en god beskrivelse af opdrætteren, samt at der er et billed af opdrætteren og kattenes hverdag Jeg har spurgt vores kælekatte køber til råds ang hjemmesiden, de har været glade for en go beskrivelse af racen, oplysninger om hvad der følger med killinger herfra, at der er billeder og video af både killinger og voksne katte. at det er muligt at kontakte os via en kontaktside
Jeg har min hos bricksite.com og syntes faktisk den har rigtig mange gode muligheder
Jeg hjælper kun hvis junior gider blive gramset på som betaling
Men ellers skal jeg gerne lære dig lidt www hejs. Du siger til via PM
Jeg husker at jeg som kælekattekøber var noget frustreret over at der aldrig stod en pris. Som opdrætter giver det god mening for mig ikke at skrive den, men som 1. gangs racekatte ejer så ville jeg gerne vide hvilken pris jeg skulle forvente at have sparet op god tid i forvejen.
Nu her er nogle af de ting jeg gerne vil have:
Navn, farve, alder, evt. kaldenavn og titler. Vigtigt er flere gode billeder, som ikke er bitte små. Link til stamtavle behøver jeg ikke, fordi pawpeds er så god for min race, men ellers så sparer det da lidt arbejde at der er et link. Jeg vil dog hellere have link til pp end en sat op på hjemmesiden.
Beskrivelse af opdrættet/hjemme, med et billede af opdrætter. Jeg er tit ærgelig over at der ikke er et billede, fordi jeg ofte gerne lige vil have bekræftet om personen med det stamnavn/det navn er den jeg tror den er. Dvs. altså ikke noget der har relevans ift mig som køber, men har ift det netværk som katte(udstillings)verdenen er. Og ja, også gerne landsdel/større by angivet. Det var vigtig for mig som kælekatteejer at jeg havde en idé om hvor i landet det var.
Mht kuld, så gerne overskuelig info om fødsel, forældre, hvem er hvem, farver og hvornår de er flytteklare. Plus gode billeder, der kan gøres større.
Der er sikkert mere, men det var sådan lige de første tanker.
Wordpress er både nemt at komme i gang med og samtidig tilstrækkeligt avanceret til at man stort set kan involvere alverdens funktionalitet via plugins, dvs. uden at kode en linje - og skulle man få ambitioner i den retning, er der heller ikke begrænsninger der; vil dog anbefale at anvende wordpress.org på eget domæne, fremfor wordpress.com…
Der er ufattelig meget let tilgængelig hjælp og inspiration af hente rundt omkring - jeg havde rigtig meget gavn af http://www.webdesigner.dk/ i starten.
Siden indeholder bla. en lang række instruktionsvideoer, og finder man ikke det man søger, er Anders normalt hurtig til at svare på spørgsmål.
Jeg er (selvfølgelig :cool2:) enig i at billeder i god kvalitet er hamrende vigtige.
Men, hellere få gode end at man oversvømmes af halvdårlige billeder, det kan gøre det hele uoverskueligt.
Jeg vil mene en god hjemmeside skal indeholde:
Præsentation, hvem er jeg/vi og mine/vores katte, hvordan lever mine/vores katte (inde, løbegård, etc)
Præsentation af racen, hvorfor er det netop den race der bor her, specifikt for denne race mht fx pelspleje, sundhed & sygdom, er der sygdomme som i særlig grad rammer denne race, hvad gør jeg for at undgå den/dem, etc *)
Evt lidt om udstilling, hvorfor udstiller jeg, etc
(Herunder hvis opdrætter)
Hvad får man, hvis man køber killing her, lidt om prisniveau (uden at skrive en fast pris) og hvad der er inkluderet i denne pris
Hvilke krav stiller jeg/vi til købere,
Tidligere kuld
Nuværende kuld
Planlagte kuld
*) Jeg ved mange nok synes det er ‘underligt’ og dårlig reklame at skrive om sygdomme og andre skavanker, men i mine øjne viser den slags oplysninger en ærlig opdrætter, der ikke forsøger at stikke noget under bordet. Den seriøse racekatte køber ved forhåbentlig lidt om det i forvejen.
Helt enig at det er en god ide at skrive noget om de generelle sygdomme som findes for ens race.
At beskrive at disse sygdomme/skavanker bør man være opmærksom på, så kan det være med til at åbne øjne både på andre opdrættere og få interesserede killingekøbere til at spørge de rigtige spørgsmål, når de enten besøger dig eller når de besøger andre opdrættere med samme race.
Emnet skal efter min mening behandles seriøst og gerne med link til videnskabelige artikler, hvis man kan finde sådan nogen. Jeg mener ikke det skal være en afhandling på universitetsniveau, men ja omfattende nok til killingekøbere forstår at det er levende dyr og at de kan risikere at få skavanker. Jo mere og bedre katten bliver præsenteret, kunne man jo håbe at vi kom et skridt videre fra “det er jo bare en kat” og henimod at det at være katteejer er andet end at få en lille nuttet pelskugle. (og ja nu skal jeg nok kravle ned fra min sæbeboks, men det ligger mig virkelig på hjerte at få kattens status op).
Og måske en forklaring til killingekøbere hvad det er forældredyrene testes for.
Det lyder jo meget fint at en kat er PRA, HCM, PkDef testet osv… Men de aner jo ikke om det er en test for farver, om negativt er et godt resultat? osv…
Måske lidt offtopic, men hvad er der galt med det?
Kan du ikke lide snakkende katte, er det udtrykket du ikke bryder dig om, eller er det fordi det er mangelfuldt?
[QUOTE=Tea;1296139]Måske lidt offtopic, men hvad er der galt med det?
Kan du ikke lide snakkende katte, er det udtrykket du ikke bryder dig om, eller er det fordi det er mangelfuldt? :)[/QUOTE]
Det er ud fra, at en kat ikke kan snakke, det er jo ejeren, der lægger ord i munden på den. Og i fx salgstekster er det useriøst for mig.
Det har intet at gøre med fx at siatalere er snakkende katte - det utryk bruger jeg selv Det er tekster som ‘Jeg er en sød killing’.
[QUOTE=Lykke;1296140]Det er ud fra, at en kat ikke kan snakke, det er jo ejeren, der lægger ord i munden på den. Og i fx salgstekster er det useriøst for mig.
Det har intet at gøre med fx at siatalere er snakkende katte - det utryk bruger jeg selv Det er tekster som ‘Jeg er en sød killing’.[/QUOTE]
Nååeh, så havde jeg totalt misforstået, hahah!
Så forstår jeg bedre … det bryder jeg mig bestemt heller ikke om!
[QUOTE=Tea;1296141]Nååeh, så havde jeg totalt misforstået, hahah!
Så forstår jeg bedre … det bryder jeg mig bestemt heller ikke om![/QUOTE]
Hehe, jeg skulle også lige læse den en ekstra gang før jeg fangede hvad Lykke mente Og enig, det kan i meget begrænsede mængder være underholdende, men en helt annonce eller lign. med det bliver for mig alt for “barnligt”
Det er rigtig fedt at se og høre de forskellige argumenter for indholdet på en side
Jeg spurgte også min datter, og hun sagde at det første der bør springe i øjnene er om og hvornår siden er opdateret
Som killingekøber også tydelige datoer for hvornår en given killing kan flytte.
[QUOTE=Lykke;1296140]Det er ud fra, at en kat ikke kan snakke, det er jo ejeren, der lægger ord i munden på den. Og i fx salgstekster er det useriøst for mig.
Det har intet at gøre med fx at siatalere er snakkende katte - det utryk bruger jeg selv Det er tekster som ‘Jeg er en sød killing’.[/QUOTE]
Vi har enkelte killinge købere der sender os opdatering skrevet “af katten”, svaret de får, er skrevet til ejeren fra os :), for alt vender simpelthen forkert for mig, hvis jeg skal skrive som om jeg var katten eller skulle skrive til katten :S
en ting som tidligere er beskrevet af mange som ‘nemme at navigere’ er for mig et spørgsmål om at siderne er ens i opbygning på hele sitet. Altså menuer etc er ens ligegyldig hvilken side man er på.