Hvad er intilligens og hvorfor

Er det når man ved alt hvad der foregår ude i verden…følger med…

Er det når man kan finde hurtige svar på kryptiske spørgsmål

Er det når man hurtig kommer gennem Mensas spørgsmål med mange rigtige svar

Eller er det i virkeligheden når man følger sin sunde fornuft?

Hvad hjælper det hvis man ved en hel masse om hvad der foregår ude i verden men ikke ved hvordan man passer en kat

Hvad hjælper det at du lynhurtig kan komme gennem en rebus men ikke ved hvordan du skal takle situationen face to face

Hvad hjælper det at man ifølge Mensa er super intelligent når man ikke ved hvordan man skal formulere sig korrekt og venlig

Hvorfor er bedreviden vigtigere end at lytte

Hvorfor er ens egen meninger vigtigere end andres

Hvorfor er annerkendelse vigtig

Hvorfor hjælper vi ikke bare hinanden uden at skele til hvem der har gjort mest

Hvorfor tror man at man hæver sig ved at nedgøre andre

Hvorfor er man ikke mod andre som man ønsker at de skal være mod en selv…så ville verden være et meget bedre sted

Det er nogle SUPER gode spørgsmål Birthe!!! … jeg har mine bud på dem - jeg er 100% at der noker lige så mange bud på dem som der er folk her inde - jeg håber lidt i alle eller bare mange af jer vil prøve at besvare dem enkeltvist - for det siger rigtig meget!!

jeg prøver at give mit bud - og det er 100% personligt… hvis svarene var universelle - så havde ingen jo behøvet spørge :slight_smile: men here goes…

nå men det var mine 25 omkring Birthes super gode spørgsmål…

hvad siger i andre… :slight_smile: ??

mange solskinsknusere

Nu er jeg ikke den, der er god til at formulerer mig på skrift :stuck_out_tongue:

Fra Hanne som heller vil have sin logiske sans og føelsemæssig intiligens end have en god mensa iq…

Ok, her kommer mt forsøg: :slight_smile: Jeg synes det er nogle fine spørgsmål.

Det er meget abstrakt. Men håber ikke det jeg skrev til var ren tågesnak. Det skal selvfølgelig ses i den den sammenhæng, som jeg mener det. Og det kan ikke bruges til alt. Gode overvejelser Birthe, men jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle svare, så jeg gjorde ligesom MissT og Hannep :slight_smile: