Hvad er jeres holdning til køb af medicin i udlandet?

[QUOTE=PiaR;952234]Eeek - det er lige før jeg skifter mening mht ormemidler.
Jeg har lige betalt 720 kr + moms for 20 stk Milbemax :uha::uha:[/QUOTE]

Det er fuldstændigt vanvittigt, når du bor så tæt på Sverige :S

Enig :frowning:
Og vi skal til Sverige i uge 45…

Moral Robdrup, tænk på moralen.

Hvis Robdrup absolut skal tænke, så er det strengt taget forbudt at indføre - men ikke umoralsk :slight_smile:

Jeg vil ikke overtræde loven, så enkelt er det :slight_smile:

• og Milbemax er på recept i Sverige, hvis man vil have mere end to stk.

[QUOTE=PiaR;952241]Enig :frowning:
Og vi skal til Sverige i uge 45…

Moral Robdrup, tænk på moralen.[/QUOTE]

Det er vel ikke anderledes end at tage til Tyskland og købe dagligvarer? :slight_smile:
Det er, som jeg har forstået det, ret udbredt vestpå :?:

[QUOTE=Theomilou;952252]Det er vel ikke anderledes end at tage til Tyskland og købe dagligvarer? :slight_smile:
Det er, som jeg har forstået det, ret udbredt vestpå :?:[/QUOTE]

I den grad anderledes - det er forbudt at indføre receptpligtig medicin til DK :slight_smile:

Jo jo, men det er jo for at folk ikke skal kaste ormepiller i gabet på katten efter forgodtbefindende…Hvis lægen har konstateret orm, så er der jo ikke fare for at bidrage til resistens-problematikken ved at købe dem billigere…
(Men min moral er også lidt flosset…Fx kører jeg pt. uden cykelklokke:ups:, og det kan jeg forstå koster 750,- hvis det bliver opdaget!) :tihi:

[QUOTE=PiaR;952250]Jeg vil ikke overtræde loven, så enkelt er det :slight_smile:

• og Milbemax er på recept i Sverige, hvis man vil have mere end to stk.[/QUOTE]

Mjaaaa, det sidste er nu ikke rigtigt :slight_smile:

Nederst til højre?

Mjaeh… Det er også … forbudt… at slæbe mere end et meget lille kvantum sprut over grænsen fra Tyskland - men det er der mange der gør alligevel

Lige netop med ormepiller ville jeg ikke ha’ skrupler. Man kan SE når ens kat har orm, og i det tilfælde er der én behandling der virker. Det er ikke som diffuse symptomer på en infektion. Penicillin og sådan noget ville jeg ikke købe i udlandet - eller i al fald kun fra et anerkendt online APOTEK (der er et i Tyskland og de sender til Danmark) men loppe- og ormemidler ville jeg ikke være spor nervøs over at indføre. Og min moral kan vældig nemt gradbøjes hvis jeg kan spare penge :wink: (med visse ting. Jeg vil f. eks. ikke ha’ udført sort arbejde i mit hjem, og jeg vil ikke ha’ uorganiserede håndværkere heller)

Det colostrum som kattene får på deres mad har jeg købt i england. Det er så et kosttilskud og ikke medicin, men princippet er vel det samme.

Jeg køber også glad og gerne rygevæsker med nikotin til min e-cigaret - det kan man slet ikke købe i Danmark…

[QUOTE=PiaR;952271]Milbemax vet. avmaskningstabletter | My Pet & I

Nederst til højre?[/QUOTE]

Man kan da få fire. Det er killingeudgaven man kun kan få to af… Det gi’r så ikke mening i mit hovede…

Jeg køber både orme og loppemidler igennem min stedfar som køber det i Sverige. Så køber vi stooooort ind, og så kan venner og familie købe det igennem mig hvis der er behov for dette. Vel og mærke - nøjagtigt de samme produkter som dyrlægen anbefaler (Hun anbefalede mig desuden også at købe i udlandet, da hun korser sig over de danske overpriser) og finder jeg dem billigere andet sted, jamen så vil jeg ikke tøve med at bestille.

Hvad angår ny medicin, såvel som håndkøb og reseptpligtig, jeg ikke har kendskab til i forvejen så tager jeg med kyshånd i mod apotekspersonalets og dyrlægens kyndige rådgivning.

Hvad ikke angår mine dyr, så køber jeg over halvdelen af min søns medicin i England, herhjemme er det reseptpligtigt og derovre er det i håndkøb. Helt samme produkt og samme producent - jeg spare bare over 3000kr. om året ved at gøre det på den måde. Det er mine søns læge godt klar over og synes det er meget fint og har senere anbefalet andre forældre det samme. For som han selv siger " 2000 her og 3000 der, det er lige pludselig rigtig mange penge".

Alt er selvfølgelig relativt, men jeg synes nu, 10 liter stærk spiritus er lidt mere end “meget lille” :stuck_out_tongue: http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/toldregler-europa

[QUOTE=PiaR;952271]Milbemax vet. avmaskningstabletter | My Pet & I

Nederst til højre?[/QUOTE]

Faktisk kan man købe alle de to-styks pakninger man vil i Sverige, det er kun hvis man vil have en pakke med 10 at der skal recept til :slight_smile:

Normalt ville jeg ikke indføre receptpligtig medicin.
Men jeg har nu også gjort det med ormekur. Vi stod med en gang orm lige midt i vores noget besværlige sammenførings fase. Jeg havde heller ikke en dyrlæge mere der kendte mig godt nok til bare at udlevere på min påstand om orm. Jeg havde set ormene. Og jeg vidste nok til at kunne bestille rigtigt præparat og dosis. Så det gjorde jeg, hellere end at tabe vores møjsommelige små fremskridt på gulvet.
Jeg har i øvrigt også givet Zutti min egen medicin - fordi jeg allerede tidligere havde fået det udleveret hos dyrlægen og konstateret at det var 100% samme præparat man brugte til kattene som det jeg selv havde stående. Min var bare med tilskud og kostede en brøkdel…
Men selv at begynde at stille diagnoser og medicinere ud fra det. Det er en helt anden snak. Aldrig.

[QUOTE=Theomilou;952252]Det er vel ikke anderledes end at tage til Tyskland og købe dagligvarer? :slight_smile:
Det er, som jeg har forstået det, ret udbredt vestpå :?:[/QUOTE]
Nja… lidt forskel er der nu. Vi køber i rå mængder Coke Light i Tyskland - selv om det er sukkerfrit og stort set ikke indeholder kalorier så er det i Danmark alligevel belagt med sukkerafgift. Men det er dog ikke blevet receptpligtigt endnu :smiley: Så vi køber med god samvittighed indtil regeringen fatter at læge afgiftsniveauet så en almindelig dansk indkomst kan følge med, for egentlig ville vi da hellere lægge pengene i Danmark - vi har bare ikke råd.
VH
Susanne

Ih er det sat helt op til 10 liter nu? I mange år var der jo netop særregler for endagsture til Tyskland hvor du faktisk slet ikke måtte tage sprut med over grænsen. og det gjorde mange jo da alligevel. Endda min gamle mormor L som ellers var verdens mest lovlydige menneske…

Nå så behøver jeg jo ikke at ha’ spor dårlig samvittighed over de flasker rom og vodka jeg plejer at ha’ med.

Ann… af ren nysgerrighed… hvad var det for et præparat der var det samme til dig og Zutti?

Vedr. ture over grænsen så er det kun tilladt at indføre for x-antal kr. :muhaha:

Bare for at gøre det lidt indviklet :ups:

Jeg vil dælme gerne kunne bestille billige ormepiller og p-piller til mine katte. For jeg synes godt nok, at prisen herhjemme er hamper :surrender:

Jeg tror, du er sådan ca. 10 år bagefter :wink:

Mht. beløbsstørrelse, så gælder det ikke inden for EU http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333164

men kun fra lande uden for EU http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=78270&vId=0