Hvad er jeres holdning til køb af medicin i udlandet?

Er egentlig lidt nysgerrig, om I køber medicin til jeres katte på nettet, da man jo egentlig ikke er helt klar over, om det er det korrekte medicin man får fat i, plus, at man underminere vel egentlig markedet herhjemme.

Jeg har selv købt ormepiller på nettet, da jeg kunne spare penge, fordi jeg synes, hvis jeg har konstateret orm, så behøver dyrlægen ikke at se katten.

Men rent holdningsmæssigt, så er jeg splittet for gambler man lidt på kattens ve og vel, tænk sig, hvis det ikke er det korrekte medicin.

hvis jeg ved hvad jeg køber har jeg absolut ingen kvaler - parallel import rører mig ikke… jeg er dødtræt af at betale danske overpriser

hvis jeg er i tvivl - så lader jeg være… men det jeg kender og bruger meget - det henter jeg i england til rette pris

Jeg kan sagtens finde på at bestille ikke receptpligtigt medicin i udlandet - såsom dyrlægeserierne af kattemad, loppekur og hvis jeg havde en herpes kat, Lysin, og lignende medikamenter.

Men generelt bestiller jeg ikke receptpligtig medicin hverken til mig selv og kattene. De få ormekure jeg har behov for - har givet 1 de sidste 4 år, er ikke nok til at slå bunden ud af min økonomi, og hvad jeg ellers mener at have behov for skal jeg nok få hos lægen/dyrlægen. Heldigvis er mit forhold til begge så godt at der ingen problemer er med at få hvad jeg mener der er behov for.

Generelt synes jeg ikke det er smart at parallelimportere receptpligtig medicin. En ting er at hente ormekure i Sverige, det kan ikke genere mig at folk gør det, men der er så mange sager i sundhedssystemet hvert år med folk der har bestilt noget fra mindre anerkendte sider med rette navn og indhold på pakken - og med noget helt andet i selve pillerne. Det er jeg ikke modig nok til at udsætte mig selv og dyrene for.
Det er så nemt at fremstille tabletter i dag, at alle med bare en lille ide om hvad der foregår kan starte en piratproduktion op og ofte få fingre i den rigtige emballage. Og det er ikke kun udenfor Europa det sker.

Min grænse går ved officielle butikker i Tyskland, England og Sverige, og der skal alligevel fremvises recept når jeg ønsker at bestille receptpligtig medicin (ormekure i Sverige undtaget).

[QUOTE=Battlestar;952085]hvis jeg ved hvad jeg køber har jeg absolut ingen kvaler - parallel import rører mig ikke… jeg er dødtræt af at betale danske overpriser

hvis jeg er i tvivl - så lader jeg være… men det jeg kender og bruger meget - det henter jeg i england til rette pris[/QUOTE]

Men hvordan kan du vide, hvilket medicin der er i orden at købe? hvor finder du den information henne? og er der ingen grænser for hvad du så handler

Jeg ville normalt holde mig til at købe receptpligtig medicin i Danmark. Men du har helt ret i at midler som loppemiddel f.eks. kan du med fordel købe i udlandet hos f.eks. MedicAnimal til en rigtig god pris.

Det kan ske at jeg ændre holdning til det med ormekur, når jeg har haft brug for det tilstrækkeligt mange gange :slight_smile: I hvert tilfælde måtte vores kat have turen for tredje gang siden vi fik den nu…(heldigvis havde vi en rest liggende fra sidst).

Jeg har haft købt ormepiller i Sverige, og har købt Probiocin i USA, og ville godt kunne finde på at købe dyrlægefoder i udlandet hvis mine katte havde brug for det.

Receptpligtig medicin ville jeg ikke købe på nettet.

Håndkøb har jeg ingen kvaler med at bestille på nettet både til dyrene og mig selv. Dog holder jeg mig til mere kendte “butikker”.
Recept medicin vil jeg ikke købe på nettet.

[QUOTE=yvonne42;952082]Er egentlig lidt nysgerrig, om I køber medicin til jeres katte på nettet, da man jo egentlig ikke er helt klar over, om det er det korrekte medicin man får fat i, plus, at man underminere vel egentlig markedet herhjemme.

Jeg har selv købt ormepiller på nettet, da jeg kunne spare penge, fordi jeg synes, hvis jeg har konstateret orm, så behøver dyrlægen ikke at se katten.

Men rent holdningsmæssigt, så er jeg splittet for gambler man lidt på kattens ve og vel, tænk sig, hvis det ikke er det korrekte medicin.[/QUOTE]

Nu er ormemidler jo receptpligtige i Danmark - finder du det er ok at bestille for at spare penge akn jeg ikke se der er noget i vejen for at bestille f.eks. Probiocin som jo ikke er receptpligtig. Antibiotika kan ikke fås uden en recept - heller ikke i udlandet - og slet ikke sendt til DK

jeg er så heldig at have en engelsk læge gift ind i familien… så jeg spørger ham hvis jeg er i tvivl. Han ved også hvor man skal købe for han gør det selv :slight_smile: - også til sine hunde

så er jeg tvivl - så ringer jeg bare til ham :slight_smile:

Diverse tilskudsprodukter og ikke receptpligtig medicin kan jeg godt finde på at bestille i udlandet, men mest fordi når man alligevel er i gang med en bestilling.

Jeg er ikke så naiv, at jeg ikke ved at man kan skaffe alt andet også, men det er absolut ikke noget jeg begiver mig ud i. Dertil har jeg for stor respekt for mine dyr, ikke om jeg vil selvmedicenere. Jeg vil have min dyrlæge med for tænk hvis noget sker! Jeg vil ikke stå og forklare mig med en dødsyg kat fordi jeg var nærig og ikke ville betale for professionel hjælp.

Når jeg snakker medicin med mine udenlandske kolleger, så er det meget forskelligt hvad de giver og hvilke produkter de gør brug af, nogle er end ikke godkendte i Danmark. De er helt sikkert lige så gode, men ikke om jeg vil ende med at have forgiftet min kat fordi jeg ikke ville betale for råd, vejledning og opfølgning.

Lige netop ormemidler er jo blevet receptpligtige, da man er bange for recidente bakterier, og her mener jeg, at hvis jeg har set en orm, jamen så kan jeg ligeså godt bestille det over nettet.

Jeg kunne ikke så meget som overveje at købe receptpligtig medicin i udlandet.
Ikke på vilkår om jeg vil være kriminel for at spare lidt penge.

[QUOTE=PiaR;952125]Jeg kunne ikke så meget som overveje at købe receptpligtig medicin i udlandet.
Ikke på vilkår om jeg vil være kriminel for at spare lidt penge.[/QUOTE]

Det ville jeg normalt heller ikke, men i tidernes morgen da jeg skulle købe ormepiller der fik jeg et linkt til at købe dem af en bekendt og jeg må ærlig indrømme, at jeg anede ikke, at de var på recept :wink: men jeg har stadig nogle i skuffen og de bliver skam brugt, andet ville være tosset.

Jeg har svært ved at se forskellen.Lad os lege med tanken jeg har en kat der fejler et eller andet dyrlægen har diagnosticeret og givet behandling til. Er et så ikke lige så ok at købe den medicin i udlandet er det billigere?

Min holdning er nej - men forskellen på dine orm og det jeg bekriver har jeg svært ved at skille ad

[QUOTE=Battlestar;952085]hvis jeg ved hvad jeg køber har jeg absolut ingen kvaler - parallel import rører mig ikke… jeg er dødtræt af at betale danske overpriser

hvis jeg er i tvivl - så lader jeg være… men det jeg kender og bruger meget - det henter jeg i england til rette pris[/QUOTE]

He he…det er lige netop denne linje jeg faktisk synes kan diskuteres, for vi har jo denne pris her i landet pga. at alt bliver mere testet osv. og burde vi ikke alle støtte op om det?

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;952127]Jeg har svært ved at se forskellen.Lad os lege med tanken jeg har en kat der fejler et eller andet dyrlægen har diagnosticeret og givet behandling til. Er et så ikke lige så ok at købe den medicin i udlandet er det billigere?

Min holdning er nej - men forskellen på dine orm og det jeg bekriver har jeg svært ved at skille ad[/QUOTE]

Nææ…det har du skam ret i, MEN nu ville jeg så ikke turde med andet medicin, for det kommer altså an på hvad det drejer sig om, vil ikke gamble med min kat…

at DK skulle teste mere og bedre end england er ikke tilfældet jf lægen i min familie - så det får ikke min støtte…

og jeg har absolut ingen skrupler… skatter og afgifter er høje NOK uden at jeg også skal betale noget nær det dobbelte for medicinen

[QUOTE=Battlestar;952137]at DK skulle teste mere og bedre end england er ikke tilfældet jf lægen i min familie - så det får ikke min støtte…
[/QUOTE]

Nej, naturligvis gør det ikke det - eller for den sags skyld end Tyskland, USA eller Sverige.

Jeg ville ikke (og har ikke) betænke mig på at købe f.eks. ormepiller i Sverige og hvis jeg kan spare ved at købe loppemiddel i England, ville jeg også gøre det. Nu bruger jeg ikke loppemiddel, da jeg ikke har lopper, men jeg har en pakke ormepiller liggende til “hvis nu” :slight_smile:

jeg har undersøgt hvad Lille My øjensalve ville koste i fx england (hvor den også er receptpligtig) og prisforskellen er minimal, så vidt som jeg husker var det ca 20 kr ud af en pris på ca 250 kr. Grunde til at jeg undersøgte dette er at hun skal have denne salve resten af hendes liv, så hvis der var penge at spare ville jeg gøre det, men det vil i så fald også være i samarbejde med min dyrlæge.
At købe medicin på egen hånd ville jeg ikke turde, dog undtagen loppemidler, ormekure osv.

Eeek - det er lige før jeg skifter mening mht ormemidler.
Jeg har lige betalt 720 kr + moms for 20 stk Milbemax :uha::uha: