Hvad er jeres kattes ynglingslegetøj

[quote=MiSi;118510]

Hvad er det for en? Hvordan ser den ud? Hvor kan man købe den (IRL butik, please)?

Aj sådan en må jeg have fat i? Hvor fandt du den??
Hjemme hos mig er lille Leise rød exo helt vild med sin CatCatcher. købt hos AnnK. Det er en pind med en ret lang wire, og så en virkelig robust mus af noget blødt materiale (ikke stof). Han spæner, hopper og springer efter den, den gamle dreng på snart 10! En catnip-fyldt stofmus (en ti’er i enhver dyrehandel) får også lammetæv ret tit.
Knitrebolde (ligesom silkepapirs-pomponer, bare af stift, skinnende papir)elsker han at drible rundt med.
DaBird er selvfølgelig et hit hos dem begge, med forskellige vedhæng (DaFur og “DaGlitterpapir” :stuck_out_tongue: )
Men ‘drillepinde’ med kulørte silkebånd, silkebånd med fjer for enden, pinde med små fjertotter er også godt.[/quote]

Uhh vi købte den desværre i Florida da vi var der i oktober… :S
Men med lidt kreativitet kunne man måske lave en ud af en lille fjernstyret bil man køber i legetøjs forretninger :?
Knus.

Papkasser, plastiklåg fra sodavandsflasker og papirskugler der skal kastes, de bliver fint afleveret igen, indtil de ikke gider mere. Så havner de i vandskålen.

-LOL

Det der funbrædt er vist kun til pæne og velopdragne katte. Jeg er 110% sikker på at Ninjo ville vælte det omkring før han overhovedet begyndte at overveje lidt fintænkning.

Jeg har jo tre med super meget knald på, har lavet en lille:
Top 5 yndlingslegetøj i Amagerhyblen.
1. Ting man har stjålet.
2. Sugerør
3. Lasermusen
4. baldrianbolsjer og pelsstykker
5. Ting der larmer rigtig højt og kan flænses, f.eks papkasser, aviser eller Signes nyindkøbte skolebøger.

Et aktivitetscenter som jeg brugte til Cirrus engang da han havde brug for at tabe sig, kan i øvrigt ses her: http://www.sheercoons.dk/Kratzbaumaktivering.jpg

Sugerør ville jeg ikke lade katten lege med - af samme årsag som vatpinde og elastikker kan de i forbindelse med mavesyre blive knivskarpt.

Her i huset ligger der mange “spændende” ting - det gør der jo, når man har børn.
Og det er altså ekstremt sjældent, at kattene ligefrem æder det de leger med.

Jeg har haft en kat, der var tæt på at blive kvalt i kattelegetøj, så det kan skam være mindst lige så farligt.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;118630]Her i huset ligger der mange “spændende” ting - det gør der jo, når man har børn.
Og det er altså ekstremt sjældent, at kattene ligefrem æder det de leger med.

Jeg har haft en kat, der var tæt på at blive kvalt i kattelegetøj, så det kan skam være mindst lige så farligt.[/QUOTE]

Ja, ja - så kommer den igen - “det er bedre at forebygge end at helbrede”:slight_smile:
Det er helt frit for hvad man giver sine katte at lege med - nu ved man hvad der kan ske - om man vil tage det hensyn er et valg.

Legetøj…
Det nedværdiger Herren sig ikke gerne til, især ikke hvis jeg ser det…
Men han fik en pivende pelsmus for et par måneder siden, den har fået nogle seriøse tæsk.
Og så en orange trille-bolde med striber…
Ellers bliver det indkøbte legetøj bare dasket til en enkelt gang indimellem og så er det det…

Medicin-bøtte-hive-ud-låg er nu testet af husets førende legedreng, og de må siges at være godkendt!
Det har været en dejligt ivrig jagt :ok:

Minkhaler der har lagt i baldrian er et hit. Og så har jeg én der er helt vild med pasta penne (ukogt naturligvis) - hun kan lege med sådan en i timevis. Skøre kræ - her køber man dyrt legetøj til dem og så foretrækker de faktisk pasta.

[quote=louiseogbuster;118968]Legetøj…
Det nedværdiger Herren sig ikke gerne til, især ikke hvis jeg ser det…
Men han fik en pivende pelsmus for et par måneder siden, den har fået nogle seriøse tæsk.
Og så en orange trille-bolde med striber…
Ellers bliver det indkøbte legetøj bare dasket til en enkelt gang indimellem og så er det det…[/quote]

Tør du tage udfordringen… et styk DaBird - pengene tilbage, hvis ikke den har interesse! :muhaha:

Dog forlanger jeg bevis for den manglende interesse i form af videoklip - fx taget via mobiilen… og jeg gentager - jeg har Aldrig været nødt til at give penge tilbage! :thumbup:

:smiley:
Ja, sådan er det naturligvis.
Willow blev altid fuldstændig tigeragtig, når han hørte en poseclips. Og sprang som regel op på bordet for at stjæle den.

I forgårs fandt en af killingerne en grankogle (sikkert fra en juledekoration). Den kunne der bruges rigtig lang tid på at spille rundt med.

Glemte helt papkasser -høhø

Det ultimative her i huset - fordi det er alle glade for - er Da Bird’en. Guinness er glad for baldrian-bolsjer, der bliver slikket og suttet på til den store guldmedalje og Sander er fantastisk til at beskæftige sig selv med næsten hvad som helst, han lige falder over. Igår brugte han en halv time på at gemme sig i en sort affaldssæk og sætte poten på ting uden for sækken, så de bevægede sig og sagde lyde :rulleøjne:

Holdbarheden af musen for enden af en cat catcher er jeg nu ikke specielt imponeret over. Vedhængene til cat catcher kan også bruges til Da Bird og pt. består vedhængssamlingen her i huset af to metalpinde med en tråd på hver (der var engang en cat catcher-mus), en plasticdut, en anden dut med 1½ fjer på og så Da Bird-vedhænget med strimler (som er det eneste, Galliano ikke riiiigtig gider - til gengæld er Guinness syg med det). Så jeg skal shoppe vedhæng imorgen i Rødovre -høhø-høhø-høhø

[QUOTE=Ann K;119097]Tør du tage udfordringen… et styk DaBird - pengene tilbage, hvis ikke den har interesse! :muhaha:

Dog forlanger jeg bevis for den manglende interesse i form af videoklip - fx taget via mobiilen… og jeg gentager - jeg har Aldrig været nødt til at give penge tilbage! :thumbup:[/QUOTE]

Tager lige en alvorlig snak med Buster om det, og så er der stor sandsynlighed for at sådan en bliver bestilt…
Men skal lige være sikker, hvad er “snoren” lavet af? Altså hvilket materiale?
Hver gang jeg er kommet hjem med en drillepind til Buster, er der gået to minutter, så har han bidt legetingen af snoren…

Det er rigtigt deres DaBird bliver de aldrig træt af og Dee tager den i munden og forsvinder med den haha.
Ellers er det stadig colakapsler og telte og fasanfjer som jeg lige har fået af brormand. Og ellers alt hvad de kan stjæle og hive på gulvet, plastic vandflasker og dørnøgler.
I går var det en køkkenrulle og min kam, som jeg fandt inde i kattebakken. Det er så første gang de har begravet noget i kattebakken, havde godt hørt om fænomenet men ikke hos os.

[quote=louiseogbuster;119250]Tager lige en alvorlig snak med Buster om det, og så er der stor sandsynlighed for at sådan en bliver bestilt…
Men skal lige være sikker, hvad er “snoren” lavet af? Altså hvilket materiale?
Hver gang jeg er kommet hjem med en drillepind til Buster, er der gået to minutter, så har han bidt legetingen af snoren…[/quote]

Ja DaBird ska´l lægges væk når man har leget med den, da snoren er af nylon så den kan nemt bides over (i al fald af mine drenge) -høhø

Den er nem:

ALT HVAD DER IKKE ER DERES, OG SOM DE STRENGT TAGET IKKE MÅ HAVE/HAR BRUG FOR.

Hilsen dorte og de fyrretyve røvere. Nårh nej. det er bare 23 katte, men effekten er den samme.

Det største hit hos os er helt klart bordtennisbolde. Der er virkelig gang i dem - og især er de et hit på klinkegulvene. Golfkugler er også populære. Og de kæmpestore mus man kan købe på udstillinger med katnip indeni (mener de er i sisal). Men der er nok intet, der slår diverse drillepinde - når der er et menneske til at lege i den anden ende. Papkasser er altid populære.

Alt andet end det dertil indkøbte legetøj, kan bruges her. :stuck_out_tongue:

Kimmy`s arbejdsmappe er ganske underholdende- mente Filur:

Ellers er det garn ( når datteren leger med dem ) og hvad de ellers lige kan finde, der kan trille henover gulvet- de indkøbte kattebolde gider de dog ikke, så dem har fuglene fået.

Hos Panda er det et hit, at krølle de løse tæpper på gulvene.

her er der flere ting der bare er et kæmpe hit!!

de her “knoppede” hoppebolde er bare favoritterne

secielt Naldo går helt berserk og ter sig til tider så man skulle tro han var en hund… kommer pænt og aflevere for jeg kan kaste den, og om igen

de her drillepinde er også bare lige i skabet