Hvad f... skal jeg gøre

5 dage Eva

Tine - Ah ok, men det ville jeg nu stadig tro er for længe til at det er det… Men det kan jo da så altså også bare være dårlig mave?

Ud fra beskrivelsen kan det også tyde på en overvægt af coli-bakterier (som skal være i tarmen) - Her er afføringen remouladeagtig og lugter sur-sødt.
Det kan behandles med dihydrostreptomycin (DHS).

Tak for bud, Hanne. Men jeg syntes ikke det er remoulade agtigt. Men har det da lige i tankerne hvis det ikke går over hurtigt eller der bliver fundet noget i afføringen.

[QUOTE=Ushoosinu;727227]Pia de er 10 uger idag :slight_smile: Og startede med at spise selv da de var 3-4uger da Asja ikke havde plads til 7 babyer ved yveret… hele tiden

Vi venter med vaccinen, så må min killinge køber ud og vaccinere selv den sidste gang det går nok også.[/QUOTE]

Alle killinger begynder at spise i den alder. Min dyrlæge vil ikke vac hvis de små ikke er 100% i orden ellers virker vacinationen ikke og det var jo meningen.

Hvis du ikke kan se en ende på l… og o… så må dyrlægen ind over. En missemave der er gået i udu SKAL behandles straks med skånekort og f.ek Zoolac. Tro aldrig at det nok går i sig selv igen. Det gør det ikke på killinger. Hos mig hedder skånekost RC killingemad og ingen kyllinger eller dåsemad. De sidste ser jeg ofte at de små reagerer på med tynd mave.

Skal du lave en afføringsstest så saml lidt fra flere dage og gerne fra flere katte - det kan sagtens blandes så der kun laves en test - men der er større sikkerhed for at
der opfanges sådanne ting som Giardia hvis man bruger afføring der er samlet over flere dage da en enkelt dags test kan vise negativ selv om katten er inficeret. Til gengæld
vil testen normalt vise korrekt hvis man tester afføring der er samlet over et par dage.

Tak for råd Krista og Teresa :slight_smile:

Noget helt andet… Er det en total rådden tanke at hvis mine katte har det samme som mormis havde, at killingerne kan have fået nogle antistoffer fra hende??

Som det ser ud er det de voksne der er mest sløje…

[QUOTE=Ushoosinu;729412]Noget helt andet… Er det en total rådden tanke at hvis mine katte har det samme som mormis havde, at killingerne kan have fået nogle antistoffer fra hende??

Som det ser ud er det de voksne der er mest sløje…[/QUOTE]

Ikke hvis det smitter - men hvad havde mormis?

Lis - det vides ikke endnu

Det aner vi ikke lis… Vi venter på opduktions rapporten. Men det var MULIGVIS det der slog hende ihjel…

Har du ikke for længst fået svar på den blodprøve fra hende? Den ville jeg mene giver dig et bedre svar end obduktionen

Jo men blodprøverne har ikke sagt noget ud over hemobartonella… Derfor opduktion.

Og det mener dyrlægerne ikke det er.

Lis se evt i hulen “vores elskede Braith”

[QUOTE=Ushoosinu;729423]Jo men blodprøverne har ikke sagt noget ud over hemobartonella… Derfor opduktion.

Og det mener dyrlægerne ikke det er.

Lis se evt i hulen “vores elskede Braith”[/QUOTE]

Den har jegså fulgt med i …

Hæmabartonella får de ikke dårlig mave af - det giver ænæmi - de røde blodlegemer ødelægges.

Du bør nok teste afkommet - de kan være inficeret fra moderen - der er en speciel anæmitest

Sådan som jeg har forstået Hemobratonella, så kan de vel sagten have det uden at det er i udbrud. Det er hvad dyrlægen sagde.

Og de mener heller ikke at det var det der slog Asja ihjel. Vi kan teste os gule, blå og grønne i hovedet! Og jeg syntes altså ikke jeg vil teste for noget jeg ikke har mistanke til.
Tag ikke fejl Lis jeg vil gerne vide hvad mine børn fejler! Men jeg kan vel ikke teste for alt her i verden…?
Lige nu er de i behandling med panacur og metrodinazol. Jeg har simpelt ikke tænkt mig at vente med behandling til de bliver sløje.

Symptomerne her er dårlig mave, opkast og sløje katte. Dog har killinger ikke været sløje, de har ikke tabt sig og de har ikke været dehyderet.

Det er korrekt killinger efter en inficeret mor kan være bærere -. livslange bærere - hvad der vælter læsset er ikke til at vide.

Nem at forstå - og meget informativ
http://www.dcavm.org/03nov.html

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;729435]
Nem at forstå - og meget informativ
http://www.dcavm.org/03nov.html[/QUOTE]

Den her virker også meget god? :slight_smile:
http://www.marvistavet.com/html/body_feline_infectious_anemia.html

tak folkens, jeg læser lige imorgen…