ja jeg starter meget gerne selv
af Delights ( Gitte S) familie fik jeg 2 smukke billeder i smukke smukke rammer…lige hvad jeg hvde ønsket mig
og af en god opdrætterveninde fik jeg et krus med både Delight og Joy på…
jeg havde heldigvis selv købt en FED kamikaze pakkekalender…og i dag fik jeg et fint Hello Kitty billed…
og hvad jeg har givet
Hello kitty pakkekalender til Delight og killingekøbers datter…
nevø 200 kr
bror 200 kr
brors kærestes døtre…en sparegris med maling så de selv kan dekorere svinet
søn gavekort 350 kr
Min mand og jeg er ikke på “gaver”, mangler vi noget køber vi det jo…og mine forældre er bortrejst…
jeg er sgu skuffet, jeg havde dog forventet en eller anden hjemmegjort ting fra min nevø på 10 år…for fanden bare en tegning eller nowet … og den obligatoriske pakke med 20 smøger fra min bror…
og heller ingen læbepomade eller deodorant fra sønnen…
nå …jeg overlever jo…men jeg føler ja jeg er til grin hvert år…jeg giver og giver og giver…
næste år får de sgu ikke noget…tænk min bror sagde sgu ikke engang tak for gaven…det gjorde dog både søn og nevø
stiller jeg mon for høje forventninger…nå ligemeget…jeg må hellere trisse i seng…nat nat og glædelig jul til jer alle
Jeg fik en smuk top plus et smukt billed (som hun har malet) af min søns gudmors datter , en ramme med nogle fantastiske billeder af min søn fra ham plus en hjemmelavet halskæde. nogle håndklæder fra hans plejefamilie . plus et spejlfad til bloklys også fra min søn.
Gaven fra gudmor, får jeg når hun finder den , den var blevet væk hehe …
Gav :
Søns gudmor : en zippo lighter med indgraveret navn, bogen “spise med price” og en lilla purse
Gudmors datter : Pensler, en hårbøjle med påfuglefjer og nogle varmepuder
Sønnen : Malebøger og tuscher, en skammel til køkkenet og nogle hyggelamper til hans værelse.
og selvfølgelig et billed af deres lille Louis
Resten af familien får i januar, når jeg ser dem
så de er ikke købt endnu og det ved de godt
Har haft en helt fantastisk juleaften og gaverne er bestemt heller ikke til at kimse af.
Fået:
Af min far: 500 kroner til at købe maleudstyr
Af min bror: Simon’s Cat bogen, A-ha dobbelt CD+DVD og single CD (og to gaver der ikke nåede frem med posten…jeg er nysgerrig)
Af min veninde: Jamie Oliver Tefal pande, gavekort til Tøj og Sko
Misserne fik af venindens mor hver deres Pussi alu-pose og af mig en Brita nullerputseng.
Givet:
Til min far: Fire par luksusstrømper til arbejdsbrug, et sæt hjemmetøj bestående af flonelbukser og en strikket sweater
Til min bror: En gasbrænder til madlavning, USB-støvsuger, Pirates of the Caribbean figur til hans samling, to Habsø brikker og et hjemmestrikket maleri
Til veninden: En brødrister, to håndklæder, en kort velourjakke og et hjemmestrikket maleri
Mangler gaveudveksling med min farmor, jeg ved ikke helt om vi springer over eller laver noget senere, hun har de sidste 3 uger været indlagt på sygehuset og fik ikke “udgangstilladelse” juleaften, men vi skal i hvert fald besøge hende 2. juledag.
Vi har haft en super dejlig juleaften, hvor de fleste af vore børn og svigerbør og børnebørn var tilstede.
Af min ældste datter fik jeg en halskæde med en isbjørn, hvor der går et beløb til WWF, men nøj den er flot.
Af min yngste datter fik jeg en lille fugl til mit Pandoraarmbånd og et lækkert tørklæde. Af min søn fik jeg et gavekort, som helt sikkert bliver brugt på en bog.
Af vore naboer(søn, svigerdatter og børnebørn) fik jeg et gavekort til Bilka
Af mine forældre fik jeg et stort glaskrus med mit navn graveret på og penge til en biografbillet, Mogens fik magen til, så vi kan følges ad.
Min mand og jeg gav hinanden vinyl til gulvet i gangen.
Hvad jeg har givet kan jeg ikke rigtig huske, men alle fik ihvertfald en gave:tihi:
Knus og god jul fra Elin
Nye futsko til bilen (dæk), en bær’bar puter, Gavekort, to lysestager som også kan bruges til hyasinter (har ikke tænkt nogen af delene, for levende lys her er livsfarlig med alle de buskede haler og løgplanter er no-go her hvor sneen ligger overalt for så kan mine dyr ikke fouragerer udenfår fordi græsset er både dækket af sne OG frosset), et SÅ flot smykke med et flot M som vedhæng i “diamanter” g Mosters Emil har selv været i Randers Storcenter og vælge det og det SKULLE være et M…knægten tænker jo ikke på mig som Brita med som Moster
Et gavekort fra Skagen Foods, en frituregryde så vi kan lave de lækreste pomme frites…og så mangler der både de jeg ikke lige kan huske i skrivende stund OG de vi skal have OG give på torsdag.
Vi havde en RIGTIG hygsom juleaften og spiste så bukseknapperne sprang. Først and, kamsteg, medister, brunede og hvide tofler, rødkål og sovs, så rydddede vi op og dansede rundt om det flotte træ og så pakkede vi gaver ud. 1 ad gangen som Mosters Emil hentede og læste egenhændig op af kortene (han er 7 år men kan læse) så sagde alle IH og nææh når den glade modtager pakkede op og da alle 48462543trillioner gaver var pakket op, spiste vi ris a la menden og Mosters Emil vandt mandelgaven. Min storebror (på snart 62) mente der var snyd med i spillet …han er vant til næsten hvert år at få den, hvorfor det så er, ved ingen, men iår tror jeg også hans lillesøster (ikke mig men min lillesøster) havde en finger med i spillet. Skidt pyt, Emil fik mandelgaven og så sad vi og snakkede til halv elleve-elleve og så pakkede vi sammen. Mosters Emil var ikke mange flere “sure sild” værd, både fordi det havde været en laaaange dag OG fordi han hele ugen har været syg og stadig var det. Snot, feber og mat i sokkerne, stakkels dreng.
Men helt igennem en fin juleaften
ÅH jo…jeg fik også et håndklæde…rødt så det passer til vort badeværelse
Ja, jeg har jo ikke fået nogen gaver, fordi jeg blev nødt til at aflyse besøget i Nordjylland. Jeg får dog nok nogle, når jeg ser familien på et senere tidspunkt.
Men selv om jeg selvfølgelig bliver glad for de gaver, jeg får, så kunne jeg sagtens undvære dem juleaften. Jeg synes, det er mange gange mere spændende at se, hvad de andre siger til det, jeg giver dem. Hvis de bliver glade, er min juleaften perfekt. Hvad jeg selv måtte få, er en bonus, men ikke en nødvendighed for mit humør.
Til gengæld er det også trist, hvis man synes, at man har brugt en masse tid på at finde på lige netop det rigtige til en person, og gaven så bliver modtaget med ligegyldighed. Eller tanken bag ikke bliver anerkendt.
Ihhh vi havde en forrygende aften med god mad og dejlige gæster og super gaver.
Af manden og ungerne fik jeg en ny vinterjakke, lige nøjagtig den jeg selv havde udset mig som den pæneste.
Rebecka havde lavet nye grydelapper til mig.
Natascha gav mig et gavekort til imerco på 200kr.
Daniel gav mig et hjemmelavet batik tørklæde, så det må jeg hellere vænne mig til at gå med.
Og som en overraskelse fik jeg et Karen Blixen juletræespynt fra Brians søster, svoger og nevø.
Og så bliver jeg da lige nødt til at fortælle Brita, at hun her i huset har fået sig en ny navnesøster. Rebecka fik en ny babydukke i går, og den fik straks navnet Brita. Så nu har hun både en kanin og en baby som hedder det samme. :høhø:
Puha jeg blev helt væltet i gaver, synes jeg, men nok mest fordi svigerfamilien også holdte jul d. 23. hvor de pakkede alle gaver op og jeg ikke var med.
Jeg har fået en sodastream med dertilhørende tilbehør
en pålægsskærer
400kr
gavekort til: stereo studio, change, skoen og bilka
Bones season 5, being human season 1
bogen: erotiske fortællinger til kvinder
Stegepande fra tefal
Varmeriste til køkkenbordet
Udstillingsgebyret betalt for Ares
twillight eclipse
Har givet:
søster: sparegris med 200enkroner i, samt et par guldøreringe, og et plaidtæpppe.
far: thomas helmig samleboks, bogen: det var danmark samt kalenderen
mor: hårtørre, mascara samt undertrøjer
Jannik: the pacifik boks, samt amadillo på br.
janniks mor: gavekort til skoen på 300kr
janniks stedmor og far: biograf tur til Karup Bio på 200kr, bogen “undtagelsen” samt et pc engelsk kursus
janniks lillebror: en psp med to spil
mor og far: et egernhus op til deres sommerhus
Jeg fik e rygsæk med trolley-funktion, så jeg er fri for at gå med den på skuldrene, for selv min anden rygsæk er rigtig god, så kan jeg ikke tåle at gå med den - det var fra mine forældre. Af dem fik jeg også bestik, en kniv en gaffel og to spiseskeer til det bestik jeg samler på - det er Silke fra Raadvad.
Af min nevø - som blev 9 uger - fik jeg er SuperGavekort på 400 kr, og så en klima-kogebog, som jeg synes er helt fantastisk.
Jeg gav min mor den nye CD med Take That, min far fik en label-printer, og sammen fik de en dyb tallerken til det stel de samler på.
Min nevø fik Klokkeblomst og Dumbo på Blue-Ray, og så noget keramik som jeg købte da jeg var i Frankrig i efterårsferien. Der var en kop, en skål og tallerken med høje kanter.
Min bror og svigerinde havde sagt at de ikke ville have gaver, i stedet skulle vi give til Huxi - min nevø - men jeg synes alligevel at de skulle have lidt, så de fik en gavekort til biografen der indeholdt to billetter samt sodavand og popcorn. Og selvfølgelig inkluderede det pasning af Huxi.
Det var en god aften, Huxi var dog mærket af alt det uvante der skete omkring ham, så han var lidt pylret, men sådan er det jo med en størrelse på 9 uger.
Vi er slet ikke færdeg med at jule endnu.
Men her er den forløbige liste:
Har givet:
Datter : Hannah Montana sengetøj, rat in a atack (spil) Topmodel blyanter, Tempelridernes skat (film), zhu zhu mus, top model farveblyanter.
Sønnen : 4 x-box spil ( godt nok brugte, de er hammer dyre), plyds jakke, 2 musik cd, et overtræk til scooter.
resten af familien:
min mor-gavekort til Kop og kande
stedfar - kædelås til hans seje knallert ( ligner en mini hearly) skjorte og underhylere
Min nevø -gavekort til quint
Niece - ds spil og en top model malebog
nevø - body ballance og modelervoks
niece- zhu zhu mus og modelervoks
Min x-svogers unger
Gavekort til HM
perler og top model blyanter
fjernstyret mariehøne
Jeg selv har fået :
2 x gavekort til imerco
Noa farafume
hygge sokker
en hammer god film Luftkastellet der blev sprægt
to trådløse telefoner
P watch
Min mand og jeg er ikke på gaver til hinanden, den holder ude i indkørslen
Vi giver ikke længere gaver…
Så i stedet holder vi en fabelagtig aften, hvor vi for en gangs skyld koncentrerer os helt og aldeles om hinanden… hvor vi prioriterer vores samvær og hvor dyrene forkæles ud over alle grænser…
Vi har det dejligt på den måde… Juleaften passer os
Nå ja… på mandag skal vi så ned og se om vi skal have en lille nytårsgave… vores bilforhandler har måske et alt for godt tilbud
Min far: En bog han har ønsket sig, og et gavekort til Wagner på 300 kr.
Min mor: En blush, et sæt til at farve øjenvipper og -bryn. Et sports-pandebånd.
Min bror: En pande
Min kæreste: Et PS3 spil han har ønsket sig (og til hans fødselsdag for et par dage siden fik jeg indrammet et billede som hans stedmor har malet, og som han allerede da vi lærte hinanden at kende snakkede om at han skulle have rammet ind, for så aldrig at gøre det :høhø:)
Min bedstefar: En fuglefodringsautomat og en stor spand med mejsekugler
Min bedstemor: Et råkostjern og lidt andre ting.
Min farmor: En læbestift og en lille flaske hvidvin, til 2 glas (hun nægter at købe/tage hul på en alm. flaske når hun bare er sig selv, men er samtidig meget glad for et glas hvidvin).
Jeg har fået:
Af mine forældre: En køkkenvægt, meget ønsket. En foodprocesser, gavekort på 500 kr til tøj, to par uldsokker.
Af kæresten: Et nyt kamera
Min farmor: En foret kedeldragt - til at have på ude ved hesten.
Mine bedsteforældre: En skoletaske og en øjenskygge.
Min bror: En toastmaskine
Et bh og trusse sæt fra hunkemöller
En hello kitty makeup/toiletpung
viskestykker og mikrofiber klude
en dyne
og en fin sko reol til min gang
og Kronborg håndklæder
Stina og jeg fik en Tefal Actifry af mine forældre og en sprøjtetylle til glace af mine nevøer. Stina fik også et HDMI-kabel, et halstørklæde og en kreditkortholder fra Georg Jensen af mig. Af kattene fik hun noget kattelegetøj for det mener de at hun mangler.
I pakkespillet vandt vi 2 æsker chokolade og nogle spisepinde.
vi havde osse en rigtig hyggelig juleaften med masser af lækker mad og hygge.
jeg fik flg i julegave
en striktrøje
en deodorant fra pierre gardin
en maglite lommelygte
en saute-pande
en graveringsmaskine
en clockradio
en læder-halskæde
en dvd-film(harley davidson and the marlboroman) fed fed kultfilm
2 par underbukser.
et halstørklæde
fru tonya fik
af mig
en symaskine
et pandora charms
en parfume
en striktrøje(som desværre skal byttes)
ellers fik hun
en kagesprøjte fra cook and baker
et halstørklæde i pels
lune hyggesokker
2 slikkepinde
1 hovedpude.
alt i alt utrolig dejlige og brugbare gaver.
den helt store gave til os begge som er en ny bil må lige vente et par mdr endnu
Jamen, vi hyggede os rigtigt. Vi var kun 4, så det gik stille og roligt, trods at Søren var lidt bekymret for vejene hele aftenen. Det føg helt vildt, så vi kørte ved 23.30 tiden.
Og så har min far lige været og afleveret mandelgaven, fordi han ikke mente, at han kunne stå inde for den. Den var for dyr, var meldingen :(. Så det er jeg lidt ked af.
Jeg fik fine gaver;
Af Søren - Biotherm Aquasource med 24 H. ansigtscreme, renseskum og toning-væske
Af mor og far - super smukt smykkesæt i sølv. Hælskæde og øreringe.
Af mormor - Gavekort til Matas på 300 kr.
Af Farmor - Hjemmevævede grydelapper og 250 kr.
Af svigerfarmor og svigerfarfar fik vi 6 gæstehåndklæder fra Night and Day og 28 dele bestik i mærket Rååvad Lilje.
Af Sørens moster - 3 par Puma ankelstrømper til træning og en Puma træningstop
Af mine 2 veninder/BA-gruppen - et par smukke guldøreringe formet som blomster med 3 blade og en sten i midten.
Hmm… Vi/jeg har givet lige så mange som vi har fået.
Men min mor gav vi et tørklæde i gammelrosa og stjerner i støvet lilla og 4 Dinerakopper fra Ikea. Min far fik en mørkegrå pullover i strik. De ting blev de rigtig glade for