Hej !
Hvilket foder bruger i til jeres katte?
Både våd og tør:tænkekitty:
Hvad kan i anbefale?
Mvh Rikke
Hej !
Hvilket foder bruger i til jeres katte?
Både våd og tør:tænkekitty:
Hvad kan i anbefale?
Mvh Rikke
Hej
Først og fremmest velkommen til Det er en jungle hvad man skal bruge angående foder, og mange gange også en princip sag.
Herhjemme bruger jeg en blanding af Kingsmoor store racer (begge varianter; Havfisk og Kylling)
Det blandes med Royal Canin, ofte Care Serien (mest Hair n skin, Oral Care og Digestive), samt Mother and Babycat og Kitten.
Af vådkost bruger jeg Lux, Draft og Activa (400grams dåser)
I portionsposer er det Miamor, Lux, Animonda, Ragafine og til tider Kitkat.
Derudover får de ofte råt kød, mest kylling, men det hænder også med rådyr, lam, okse og and
Jeg er ved at afprøve Porta 21 Finest Sensible. Det har et proteinindhold på 47% og fedtindhold på 21,5%.
Så fåes det ikke meget bedre, særligt ikke til prisen.
Det eneste særlige problem vi har herhjemme, er at Fnuggis pels filtrer helt vildt på det forkerte foder.
Han var helt filterfri i et år på Sanabelle Hair&Skin. Så fik jeg et godt tilbud påKingsmoor til stor race,
som vi kørte på en 3 måneders tid. Og nu er han altså helt filtret igen.
Jeg håber at Porta 21 kan afhjælpe det, ellers må vi tilbage på Sanabelle - selvom indholdet er bedre i Porta 21.
Af vådfoder kører vi primært Bozita - indholdet er i orden, det er prisen også og Ellie kan lide det (Fnuggi rører ikke vådt).
Ind i mellem ryger der også lidt Applaws med, og jeg har hørt godt om Animonda Carny, som også snart skal prøves.
Folk fodrer på lige så mange forskellige måder, som vinden kan blæse
Her er fokus på masser af vådt uden korn og sukker, og så tørkost med mindst 35% protein og 18% fedt.
Af vådt bruger vi mest LUX fra Aldi (som vist snart bliver til Topic). Ellers Bozita, Cosma, Feline Porta, Shiny Cat, Schesir… Flere mærker vi ikke bruger er enten fordi det er for dyrt eller fordi det er paté, som ingen af mine drenge gider. Bidder er guld
Af tørt bruger vi primært Kingsmoor Large Breed og Porta 21 Sensible. I det får de så noget forskellige foder blandet i afhængigt af hvad vi har vundet.
Tørt: Sanabelle sensitiv med fugl.
Vådt: Miamor, Gourmet Gold, LUX, Feline Porta, Grau, Cosma, Almo Nature. og så lidt dertil…
Råt får de også, hvilket er smagsprøver af alt det kød vi selv spiser
Først og fremmest: Kender du Zooplus? Det er en stor, europæisk onlineforretning med alt til dit kæledyr, hvad enten det er hund, kat, gnaver, fisk, fugl eller hest. Der findes stort set lige så mange afdelinger, som der er lande i Europa, men det kan ofte bedst betale sig at handle på zooplus.de (tysk). Den danske afdeling findes på zooplus.dk. Det er både billigere at købe der end i forretningerne, og så har de et kæmpeudvalg af foder.
Det gør det naturligvis ikke nemmere at vælge Men du kunne fx prøve Bozita-vådfoder. Det findes i en masse forskellige konsistenser og smagsvarianter, det er billigt, og kvaliteten er god.
Her bruger vi en blanding af Applawsog Purizon som tørfoder for et højt proteinindhold, passende fedtindhold og ikke alt for meget kulhydrat. Gerne tilsat lidt Hill’s Oral Care eller Hill’s Vetessentials, fordi kattene elsker de store bidder.
Tørkost : Select Gold blander forskellige varianter og skal til at prøve Real Nature Wilderness foderet også
Vådfoder: Select Gold, Real Nature, alle mulige vådfoder mærker fra Zooplus som fx. MAC´s, O’Canis for Cats osv.
Tørt Wild Cat. Vådt er blandet jeg kigger på der ikke er sukker i og dens protein indhold
Hos os bruger vi RC Perser, RC Exigent, RC Digestive. Og enten Kingsmoor eller Porta 21
Vådmad - Cosma Tun, LUX og rå kylling:)