Mine 3 katte må færdes i hele huset (undtaget soveværelset) og gør det også, men opholder sig mest i stuen både når der skal slappes af og leges. De elsker også at ligge og slappe af på kontoret men mest når jeg opholder mig der inde. Borg har 2 ynglings ligge steder (begge i stuen) og det er i hængekøjen øverts i klatretræet og i en kurv på gulvet med et dejligt blødt tæppe.
Men de sidste 5 dage har han katten Borg kun opholdt sig på kontoret. Eller det vil sige han er i kattegården hele dagen (de kan frit hoppe ind og ud via køkken vinduet). Han kommer også ind i ny og næ for at gå i katte bakken eller lige skal kæles for og tager sine runder. Han kommer også ind når det er ved at være spise tid og er med til at lave mad (som han plejer) men om aftnen når der er lukket for kattegården og der skal slappes af går han ind på kontoret ag bare ligger. Han ligger det samme sted i flere timer og når jeg er gået i seng og står op midt om natten ligger han det samme sted, lige så gør han om morgnen når huset er ved at stå op. De første dage holdt jeg ekstra øje med ham da jeg var bange for at han var lidt sløj. Igen har til aften gjore han det samme, spiser sin aftens mad leger lidt med de andre og slæntre så ind på kontoret. Hvis man går der ind eller de andre kommer for at hilse på gider han ikke engang at kigge op - han ligger bare. Her til aften fik han følgeskab af hun katten Saga som han også fik i går aftes (Saga vil helst være i nærheden af Borg) og hun bliver også bare liggende
Nu er jeg så rimligt pyldret hvad angår mine misser og bilder mig ind de fejler alt muligt så til sidst tog jeg dem ind i stuen og lukkede døren ind til kontoret. Saga hoppede bare op i en af hængekøjerne og lagde sig til at sove men Borg har nu i ca. en halv time vandret rundt i stuen og kigget og snust til alt som om han ikke var så bekendt med rummet i. Fra tid til anden går han også ud i katte bakkerne og skraber i bunden på den alle. Lige nu er han faldet til ro i sin kurv og ligger og vasker sig som han plejer når det er ved at være tid til at gå til ro. Men hvad kan det være der gør denne forandring? Er det mig der er stupid og super pylret. Skal jeg bare lade dem “isolere” sig på kontoret eller hvad?
Undskyd den lange og nok også lidt forvirret tråd.
Det har jeg også tænkt på for de alle 3 (har også skovtrolden Nuka) lå der inde fre og lør og var sikker på det havde med varmen at gøre. Men det er mere den måde han bare er, han bare ligger når han er der inde. Hvis jeg går ind for at kæle med ham kigger han bare op i 1 sek får så bare at ligge igen.
Altså nu er jeg jo vant til at bo i varmen og misserne bliver simpelthen meget mere sløve når der er rigtig varmt. Her opholder de sig på et badeværelse hvor badekaret har en rigtig bred kant…der flyder alle tre så ud om dagen…der er rimelig kølig da det er østvendt og har persienner både udenfor og inde…så det tager rigtig meget af varmen. Om aftenen kommer de så frit frem når Air Conditioneringen køre. Er det extra varmt er der selvfølgelig også AC på om dagen men så er vinduerne jo lukkede. Umiddelbart vil jeg ikke være urolig hvis bare de spiser, drikke og benytter toiletet som normal
Jeg vil nu alligevel ringe til min dyrelæge hvis det var mig…bare lige for at checke
Jeg talte med dr. dyr i morges og hun syntes jeg skulle holde øje med gutten. Hun syntes ikke det lød af noget slemt når han går i gården og samtidig spiser og drikker som han plejer. Men efter en noget sløv formiddag var det også som Borg kom til sig selv. I løbet af eftermiddagen og specielt her til aften har der været fuld fart på og han har ligget på lur ag overfaldt alt der kom forbi ham. For ikke at snakke om alle de stakkels pelsdyr og bolde der findes i huset som i den sidste halve time er blevet flået, kastet med og har fårt så mange bank at nogle af dem er lige til skraldespanden.
Det er skønt at se ham sådan igen og jeg giver nu varmen skylden og griner lidt over min pyldrede facon -upssa -tihi . Men skønt at min dreng er sig selv igen -bravo