Hvad gelænderet gemte

Jeg har en temmelig stejl trappe men heldigvis kan man holde ved en træpæl, når man går ned af den… men!

Se her. Mine ene hånd er kradset til - for der bor “noget” i gelændeet:rock::slight_smile:

Jeg ved ikke, hvad det er men måske I kan gætte det? tror det er en træorm af en slags som angriber mennesker:tihi:

Gætter på at det er en “Felis Ormus” - den kan blive ret stor, er sort og meget smuk.

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

hahahha Felis Ormus! Den køber jeg - bare den ikke spreder sig til resten af huset!

Åh nej vent! Jeg tror sgu den er i mit køkken nu!

Jeg vil gi’ Eva ret, det er det eneste, jeg kan komme i tanke om. :?
Det er da forresten en sød træorm. -wehuu -wehuu

[quote=lenschow;108115]hahahha Felis Ormus! Den køber jeg - bare den ikke spreder sig til resten af huset!

Åh nej vent! Jeg tror sgu den er i mit køkken nu![/quote]

Pas på, inden du ser dig om har den invaderet det hele - og den borer sig faktisk også ind i hjertet på folk - den er en værre en.

Men er man først angrebet, så vil man ikke helbredes, det ved jeg, for jeg har selv en af slagsen.

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Ha ha… super smukke billeder, og det ligner sørme en rigtig farlig en af slagsen… :wehuu:

Øvs for den der. Det er helt sikkert en Felis Ormus Typus Enormus Kattekispus

…og jeg kan ligeså godt sige det, som det er. Du kommer aldrig af med det angreb igen! Den vil have lagt anlæg overalt, så selv om den selv med tiden forsvinder, så vil der altid komme mindst en ny.

Og ikke nok med det - det kan gå i arv, så din slægt kan allerede nu være befængt :muhaha:

Nå det er den der sidder i mit hjerte så!

Så forstår jeg bedre. Jamen jeg er dødsens så jo!

Lige et spørgsmål… Er det også den orm, der kommer og natten og stamper på ens dyne mens den lyder som en ferrari? For jeg har sådan en fornemmelse af, at det skete i nat og at den da var ved at nå ind til mit hjerte…

:slight_smile:

Ps kræver den pelspleje? Den ligner lidt en silkeorm af en slags?

Er der risiko for at den smitter mine andre katte? jeg synes at Nanoq sad sammen med den før!!!

haha sådan en er jeg vist også ramt af!
:tihi::tihi:

den holder for det meste til i kradsetræet men symptomerne passer; borer sig ind i hjertet, bliver stor, er sort og smuk :wehuu:

godt nok uden træet hvor den bider fra sig men her er endnu et eksemplar:

[quote=lenschow;108129]Nå det er den der sidder i mit hjerte så!

Så forstår jeg bedre. Jamen jeg er dødsens så jo!

Lige et spørgsmål… Er det også den orm, der kommer og natten og stamper på ens dyne mens den lyder som en ferrari? For jeg har sådan en fornemmelse af, at det skete i nat og at den da var ved at nå ind til mit hjerte…

:-)[/quote]

Rolig, man dør ikke af ormen .

Jeg har haft min siddende i 9 år og jeg lever i bedste velgående.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Det kan meget vel være den, der vækker dig om natten - og ja, jeg er bange for, at den smitter dine andre katte.
Karantæne er nok for sent, desværre.

:wehu::wehu::wehu::wehu:

[quote=Helene K;108137]haha sådan en er jeg vist også ramt af!
:tihi::tihi:

den holder for det meste til i kradsetræet men symptomerne passer; borer sig ind i hjertet, bliver stor, er sort og smuk :wehuu:

godt nok uden træet hvor den bider fra sig men her er endnu et eksemplar:[/quote]

Ja, der er et smukt eksemplar af racen.

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

[quote=lenschow;108129]
Lige et spørgsmål… Er det også den orm, der kommer og natten og stamper på ens dyne mens den lyder som en ferrari? For jeg har sådan en fornemmelse af, at det skete i nat og at den da var ved at nå ind til mit hjerte…

:-)[/quote]

Ja, det kan du godt regne med, at det er. Den holder meget af bløde steder, så dynen er et oplagt mål for den - og når der så også er varmt, så har den de allerbedste livsbetingelser. Og når den først starter Ferrarimotoren, så er det jo for at bore sig ind i dit hjertet.

Faktisk kan den også gå i dine planter, specielt jorden omkring planterne.

Den lyder lidt fæl - men faktisk er det en okay orm …eller dræberorm faktisk - fætter til dræbersneglen - når de først er kommet indendøre, bliver der flere og flere af dem, og man kan bare ikke komme af med dem igen :muhaha:

hahahha I er gode:-) Sikke en dejlig griner:-)

Ham Thor ligner jo Maggie på en prik!
Hold op han er en kærlige musnus!

Hvad er han for en kat? Jeg aner jo desværre intet om min “orm” :slight_smile:

PS Thor ligger da på et TRÆgulv! hehe

Det var dog de dejligste orme jeg til dato har set.
Tror nok jeg allerede har fået 7 af slagsen og de er alle steder.:):slight_smile:
Knus Elin

Tænk, sådan nogle træorm har vi også :eek:

Hele vores katteflok er smittet, der er intet at stille op, al helbredelse er umulig.

Men herlige dét er de helt sikkert :wehuu::wehuu:

[quote=lenschow;108149]hahahha I er gode:-) Sikke en dejlig griner:-)

Ham Thor ligner jo Maggie på en prik!
Hold op han er en kærlige musnus!

Hvad er han for en kat? Jeg aner jo desværre intet om min “orm” :slight_smile:

PS Thor ligger da på et TRÆgulv! hehe[/quote]

Ja jeg synes også maggie ligner :slight_smile:

Thor er en norsk skovkat fra i sommers af :rock::rock::rock: der er gang i ham

Nu aner jeg ikk hvor du bor men du skulle da være velkommen til et besøg for at sammeligne, og med kaffe og kage til :slight_smile:

(Tror også du ville kunne hjælpe med gode råd til sammenføringen af kattene og evt hvad der går galt. For noget går skævt ihvertfald :doh:)

Helene: Du kan sende mig en mail på min adresse herunder - jeg vil gerne forsøge at hjælpe.

Det slog mig - denne tråd burde ligge under sygdom! Det er jo parasitter hehe

Jeg syntes at Maggie er rigtig fin :wehuu:

Jeg kan da godt forstå at hun angriber når du røre hendes træstamme :tihi:

Her har vi også orme…tåorme. Jeg er polydaktyl op begge fødder. Som jeg fornemmer det bliver du det nok også på dine hænder på et tidspunkt, Helle :rock:
Selvom man tager dynen NEDOM fødderne kan det lade sig gøre at springe så voldsomt ind under dynen, den letter OG SÅ er der frit slag, bid OG krads:uha:
Opdagede en ordenlig ridse på min venstre kind i torsdags…aner ikke hvor den kommer fra…mons tro det er en hudorm der har lavet en plovfuge -grrrierdumme