Hvad gør man så?

Jeg er blevet gjort opmærksom på disse to annoncer fra Dyrenettet fra den samme opdrætter (navn, tlf.nr. og adresse udeladt her).

I første annonce skrives:

[COLOR=windowtext][COLOR=blue]Super flotte Sort smoke [/COLOR]Maine Coon killinger.[/COLOR]
Pris: 4.000,00 Race: Maine Coon
[COLOR=blue]Nu er vores super flotte store killinger ved at være klar til at forlade reden. De er klar til afhentning den 25.02.2010.De vejede mellem 149-177g. ved fødslen. De er enorm sociale, og de elsker at lege og nusse. De er vant til børn og hunde.

Vi har følgende killinger:
3 sort smoke piger
1 sort smoke dreng
1 sort dreng (lille smule smoke)

Killingerne er ved salg ormebehandlet, vaccineret. Sundhedsattest og stambog medfølger. Stamtavlen vil være lukket.

Kun serviøse henvendelser ønskes.

Ved reservation skal der betales et depositum på 1.000,00 kr. [/COLOR]
[COLOR=blue][/COLOR]
[COLOR=black]Så langt så godt - Men 3 uger senere kommer denne annonce så:[/COLOR]

Super flotte Sort smoke Maine Coon killinger.
Pris: 2.000,00 Race: Maine coon
Nu er vores super flotte store killinger ved at være klar til at forlade reden. De er klar til afhentning den 25.02.2010.De vejede mellem 149-177g. ved fødslen. De er enorm sociale, og de elsker at lege og nusse. De er vant til børn og hunde.

Vi har følgende killinger:
3 sort smoke piger (1. solgt)
1 sort smoke dreng
1 sort dreng (lille smule smoke) (solgt)

Killingerne er ved salg ormebehandlet.

Ønsker man at katten bliver vaccineret, og at Sundhedsattest og stambog medfølger. Stamtavlen vil være lukket. Er prisen 3500 kr.

Kun serviøse henvendelser ønskes.

Dette fremhævede er jo en klar overtrædelse af Felis Danica’s regler!

Så kontakter du din klub for at høre om de har hende som medlem, eller hvilken klub hun er medlem af, samt fortæller hvilke overtrædelser du anmelder hende for :slight_smile:
(F.eks. via et screenshot af annoncen/annoncerne)

Føj :thumbdown::thumbdown:

det kunne være et godt eksempel på hvordan BYB’ere får katte til deres blandinger :lynogtorden:

Det ser også ud til at de er blevet solgt nu.

Sådan blev man lige til BYB’er. :mad:

Jeg sendte hende i nat en mail med bl.a. Felis Danica’s regler om overdragelse og stambogsføring og rådede hende til omgående at fjerne/ændre annoncen.

Det ser ud til, hun har taget det til efterretning, da annoncen ikke længere findes på Dyrenettet.

[quote=Sheer;339135]Det ser også ud til at de er blevet solgt nu.

Sådan blev man lige til BYB’er. :mad:[/quote]

Man kan håbe på at kattene ikke er solgte til BYB, og at annoncen blot er fjernet fordi sælger måske er blevet gjort opmærksom på at reglerne er overtrådt.

Knus Gitte

Hov, der kom Hanne mig lige i forkøbet :slight_smile:

Hanne jeg synes det var godt du skrev til sælgeren :slight_smile:

Knus Gitte

[quote=GSA;339137]Man kan håbe på at kattene ikke er solgte til BYB, og at annoncen blot er fjernet fordi sælger måske er blevet gjort opmærksom på at reglerne er overtrådt.

Knus Gitte[/quote]

Nej, den er stadig her: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

Denne annonce er - så vidt jeg kan se af annoncen - oprettet den 3. februar, altså samtidig med den første annonce på Dyrenettet, hvor killingerne har stambog.

[quote=Mega;339136]Jeg sendte hende i nat en mail med bl.a. Felis Danica’s regler om overdragelse og stambogsføring og rådede hende til omgående at fjerne/ændre annoncen.

Det ser ud til, hun har taget det til efterretning, da annoncen ikke længere findes på Dyrenettet.[/quote]

Tja … jeg tror så ikke på, at hun fremover kun sælger med stamtavle, men at hun nu vil gøre det knap så åbenlyst. :rock:
Synes det havde været smartere, at hun havde fået en påtale af sin klub.

Det kunne jo så blive det næste skridt…

Knus Gitte

[quote=GSA;339214]Det kunne jo så blive det næste skridt…

Knus Gitte[/quote]

Ikke hvis annoncen er væk og der ikke er taget screendump. Så er der jo ikke mange beviser i sagen.

Hvad skyldes den slags mon?

Panik-udsalg eller hvad?

[quote=lenschow;339216]Hvad skyldes den slags mon?

Panik-udsalg eller hvad?[/quote]

Jeg tror pres fra køberne, fordi hun annoncerede i de forkerte medier.

Det kan jeg sagtens leve mig ind i. Men jeg havde selvfølgelig så bare ikke truffet hendes valg, altså.

Men det er godt nok hårdt at få så mange opkald fra folk med masser af gode ideer og forklaringer på hvordan de har fået deres andre ‘ÆGTE maincooner, som jo bare skal være hjemme på sofaen, vi er ligeglad med det der stamtavle og vi skal bare ha et enkelt hyggekuld’…

Den tråd må jeg vist heller undlade at kommentrere i af indlysende årsager!

Hvorfor gør du det så? :tihi:

Jeg ved så ikke, hvad din indlysende årsag er. Vil du fortælle det?

Det forstod jeg slet heller ikke???

Sådan et indlæg skaber kun spekulationer…

Jeg har modtaget denne mail fra sælger:

"Jeg takker mange gange for din mail. Det er en stor misforståelse fra min side. Sådan er det når man er ny opdrætter. Jeg havde tolket nogle af reglerne anderledes.
Jeg har slettet min annonce.

Jeg sætter killingerne til salg senere med stamtavler, og selvfølgelig til en anden pris.

Endnu engang tak for opmærksomheden.

Med venlig hilsen
(sælger)"

Jeg har svaret hende og samtidig forklaret om BYB-verden og fordelene ved at neutralisere kælekillinger.
Også husket hende på at slette annoncen på DBA.

PS: Jeg har for øvrigt screendump af alle tre annoncer!

[quote=Vivi_Fletcher;339229]Hvorfor gør du det så? :tihi:

Jeg ved så ikke, hvad din indlysende årsag er. Vil du fortælle det?[/quote]

Fordi Vivi - jeg kan jo ikke nære mig! :sshh:

Den historie har I vist hørt til hudløshed! Så skal vi ikke nøjes med at sige at jeg gerne så at ALLE opdrættere holder sig til reglerne!:argh:

[quote=Mega;339235]Jeg har modtaget denne mail fra sælger:

"Jeg takker mange gange for din mail. Det er en stor misforståelse fra min side. Sådan er det når man er ny opdrætter. Jeg havde tolket nogle af reglerne anderledes.
Jeg har slettet min annonce.

Jeg sætter killingerne til salg senere med stamtavler, og selvfølgelig til en anden pris.

Endnu engang tak for opmærksomheden.

Med venlig hilsen
(sælger)"

Jeg har svaret hende og samtidig forklaret om BYB-verden og fordelene ved at neutralisere kælekillinger.
Også husket hende på at slette annoncen på DBA.

PS: Jeg har for øvrigt screendump af alle tre annoncer![/quote]

Dejligt at læse!:thumbup: