Hvad gør man ved en kat der er blevet lidt for glad for ledninger?

Jeg fik jo min dejlige nye mobil hjem i torsdags og har så ladet den op natten mellem torsdag/fredag. (når jeg lader min tlf. op ligger den ved mit hoved, da jeg har vækkeur på tlf.), så man den ledning var så åbenbart tyndere end mine andre ledninger for da jeg skulle lade den op i nat, kunne jeg ikke forstå den ikke ville virke, det viste sig så at “nogen” havde bidt den næsten over :S (Havde næsten lyst til at kyle katten ud af vinduet for nu har jeg nemlig ingen fon de næste dage indtil jeg får bestilt en ny), nå men hvordan undgår jeg det sker igen? - nogen gode råd?

• Kattene har adgang til soveværelse-stue/køkken, og de andre rum har ingen stikkontakter, hvad gør i andre med ledninge glade katte?

For at undgå at det sker igen så fjern ledninger…

da jeg fik killing i sommers fik jeg lagt alle ledninger ind i kabelkasser og bruger kun oplader hvor katten ikke kan komme til den…

en ledning ligner jo til forveksling et sjovt stykke legetøj…

Jeg har viklet stanniol rundt om min nye oplader, og den lever nu på 4 måned :slight_smile:

jeg smurte engang en ledning ind i frisk peberrod og cayenne - de har ikke rørt ledninger siden :slight_smile:

Jeg har en smart dims som man kan bruge med en stikkontakt. og så rulle ledningen op på og den kan holde mobilen samtidig.

Jeg har en kronisk ledningsæder. Og han har fået tygget sig igennem 7-8 mobil ledninger. (og det er kun antallet for mobilledninger… der er mindst 10 andre ødelagte ledninger)

Så få det fixet grundigt første gang. Eller køb et mindre lager af mobilladere hjem… :tihi:

Vi fjernede simpelthen ledningerne, så godt vi kunne…
Men i dag bider de ikke i nogle af dem…

thi hi, du kan samle den igen… og så vikle tape rundt…
Der er to tynde ledninger inde i den ledning, der tager du gummiet af, og vikler dem sammen igen, huske at sætte dem rigtig sammen… og vikle tape rundt om, først hver for sig, og derefter sammen…

og derefter gem ledningen for katten…

[QUOTE=Hanne P;819785]thi hi, du kan samle den igen… og så vikle tape rundt…
Der er to tynde ledninger inde i den ledning, der tager du gummiet af, og vikler dem sammen igen, huske at sætte dem rigtig sammen… og vikle tape rundt om, først hver for sig, og derefter sammen…

og derefter gem ledningen for katten…[/QUOTE]

Ork ja, det er nemt nok at reparere. Husk at vikle noget tape om hver af de to tynde sammensplejsede ledninger så de ikke kortslutter mod hinanden. Og så bare mere tape rundt om :slight_smile:

Herhjemme la’r kattene ledningerne være, men stort set alle Alex’ ting har ledninger der er mere eller mindre hårdt angrebet af rotterne L Til alt held uden at nogen er kommet af dage på den konto :uha:

Ork ja, det er nemt nok at reparere. Husk at vikle noget tape om hver af de to tynde sammensplejsede ledninger så de ikke kortslutter mod hinanden. Og så bare mere tape rundt om :slight_smile:

Herhjemme la’r kattene ledningerne være, men stort set alle Alex’ ting har ledninger der er mere eller mindre hårdt angrebet af rotterne L Til alt held uden at nogen er kommet af dage på den konto :uha:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;819801]Ork ja, det er nemt nok at reparere. Husk at vikle noget tape om hver af de to tynde sammensplejsede ledninger så de ikke kortslutter mod hinanden. Og så bare mere tape rundt om :slight_smile:

Herhjemme la’r kattene ledningerne være, men stort set alle Alex’ ting har ledninger der er mere eller mindre hårdt angrebet af rotterne L Til alt held uden at nogen er kommet af dage på den konto :uha:[/QUOTE]

Da prinsen var killing havde han bidt i min bærbarledning…den blev repareret op til flere gange…
til sidst kortsluttede den… den gav gnister… det så vildt ud…

man skal apsse på de små killinger…

Niks, men kan desværre ikke lave den igen - har enda haft den med til min morfar som er ekspert i sådan noget og det var et eller andet med at der var fire eller noget.

• Så er desværre nødtil at investere i en ny :frowning:
    At fjerne ledningerne er desværre umuligt da jeg ikke har stik kontakte i gang/badeværelse, hvor kattene ikke kommer, så det er kun de rum hvor kattene er i der har stikkontakter, og de er placeret så dumt alle sammen.
    Men tror jeg vil prøve at smøre noget på og se om den kan afstrække hende (er nemlig 99 % på hvem synderen er.)

Gudskelov har vi ingen ledningsædere. Ved mobiladaptore sker der nok ikke så meget, men det er altså temmeligt brandfarligt med kortslutninger i lysnettets 220 volt… :S

Du bliver bare nødt til at gøre ledninger utilgængelige for kattene. Du kan f.eks. vikle ledningen til opladeren helt sammen og binde et strip om. Og så lade mobilen ligge helt nede ved siden at stikkontakt/dåse, så der ingen fri ledning er. Læg evt. en bog henover. Min erfaring er også at tynde ledninger eller ledninger med klistermærker på er meeeget attraktive. Bliv sur på dig selv fremfor katten :slight_smile:

Her virkede det at flytte til noget større… :tihi:

Ej… Det gjorde det, men tror simpelthen bare det er fordi der er kommet så mange andre spændende ting at lave nu hvor der er mere plads

Afliv katten! Nej, det mener jeg ikke, men har selv en ledningsbider, og var så langt ude på et tidspunkt at jeg overvejede det. Det var da han havde bidt i en almindelig ledning og der stod en stikflamme ud af væggen da jeg tændte på kontakten. En periode var alle vores ledninger tapet fast til væggen og bagsiden af fjernsynes viklet ind i hønsenet. Nu klarer vi det ved at gemme ledningerne under møblerne. Og hvis jeg en sjælden gang glemmer en oplader, ja så er den ædt. Men det er jo min egen skyld - jeg skal bare sørge for at de ikke er tilgængelige.

Hvis du skal lade op, sø gør som forslået: Læg noget over, så man ikke kan komme til ledningen. Og gem opladeren væk i en skuffe eller oven på et skab, når den ikke bruges…

Jeg ville også gøre så ledningerne smager og lugter grimt, katten skal have en negativ oplevelse med ledninger. Hellere det end den bider en ledning over og får stød, den kan faktisk godt risikere at blive dræbt, hvis den har været så uheldig at bide hul to steder og få stød gennem kroppen/hjertet fordi den rører ved begge huller.

Jeg havde hamster som barn og en nat var den ved et uheld kommet ud af buret og bidt flere huller i min natlampe ledning. Jeg vågnede og trak op i ledningen og rørte heldigvis kun det ene hul ellers havde jeg fået stød gennem kroppen og ikke kun hånden. Derefter fik min far sat haveslange omkring ALLE ledninger på mit værelse… (Hamsteret skete der heldigvis ikke noget med)

hvad man gør ? man fjerner ledninger , så der ikke er noget at bide i ! :slight_smile:
oplad tlf et sted, hvor katten ikke kan nå ledningen, eller bliver fristet af den…
så simpelt er det :slight_smile: