Hvad gør vi nu?

For lidt over et år siden skrev jeg her inde fordi min mand kæmper med katteallergi. Jeg fik en del gode råd og det blev jeg rigtig glad for. Jeg følte at der var gode chancer for at vi kunne beholde vores Biancamis. Men det går bare ikke særlig godt. Jeg begynte at give Bianca bad og rede hendes pels. Vi forsøger at holde hende helt ude af soveværelset og Lars vaske altid hænder hvis han har været i kontagt med hende og så er han kommet på medicin. Der er bare somom der ikke rigtig er noget der hjælper og jeg synes efterhånden ikke rigtigt at jeg kan finde på mere vi kan gøre. Jeg tager fortsat gerne mod råd hvis der er nogen der har en idé til hvad der kan hjælpe.
Vi vil jo allerhelst beholde Bianca men har taget den beslutning at vi vil prøve at spørge blandt vores venner om der er nogle der kunne ha lyst til at ha hende boende.
Jeg ved ikke rigtig hvorfor jeg skriver det her inde, håber nok bare på et mirakel.

:trøste::trøste:
håber virkelig der er en løsning…
jeg har desværre ingen erfaring med katteallergi

min søn er priktestet positiv allergisk overfor kat…for mange år siden da han boede hjemme, jeg var parat til at skille mig af med kattene, men det ville sønnemand ikke have…det skal arbejdes væk mor sagde han…nu bor han alene med 4 katte, ingen medicin og ingen symptomer…kun når han kommer her og hjælper med at trimme en perser nyser han…så han tager forebyggende en alnok og så er der ikke noget…han kan heller ikke tåle græs, så han snupper en alnok inden han slår græs …
Jeg tror allergi kan gradbøjes…mere mindre.
men katte ikke i soveværelse…katte friseres evt udenfor eller hvor der kan komme gennemtræk så der kan luftes ud…god støvsugning…byg evt en kattegård, så katten ikke er så meget inde
Jeg ønsker jer al mulig held og lykke…det er en skodsituation at stå i

Er akupunktur eller homøopati prøvet? kender en der er helt helbredt for katteallegi med homøopati!

Hvis i kunne bygge en løbegård i forbindelse med et værelse, hun kunne have for sig selv, kunne det måske være en løsning.

Du skriver ikke om din mand får behandling med antihistamin :slight_smile:

Det, og grundig støvsugning 1-2 gange om ugen, skift af sengetøj mindst en gang om ugen, gør at jeg kan leve med mine katte…også i sengen. Jeg tager 1 Zyrtec dagligt og Rhinicort næsespray efter behov.
Jeg er så glad for min tørretumbler, den tager nemlig en masse kattehår efter vask af sengetøjet.

Jeg er i en blodprøve testet allergisk i svær grad på kat, men man kan tage sine forholdsregler for at bedre det.
Senest for 2 år siden blev diagnosen bekræftet på Allergi-klinikken på Aalborg Sygehus.

Lægen der så gerne at jeg ikke havde kat, men hver gang får han svaret fra mig :“om jeg så ender med iltapparat…så bliver kattene boende, og de sover også i sengen”

Jeg har været allergisk overfor kat formentlig siden min tidlige ungdom og hos mig har det aldrig været til diskussion, om kattene skulle være her eller ej.

Jeg havde for en 30-år siden en kæreste der fik allergi når han besøgte mig…jeg beholdt naturligvis katte…og fandt en anden kæreste :smiley:

Homøopti ved jeg ikke noget om så jeg prøver lige at søge på det på google.

[QUOTE=haneben;864979]min søn er priktestet positiv allergisk overfor kat…for mange år siden da han boede hjemme, jeg var parat til at skille mig af med kattene, men det ville sønnemand ikke have…det skal arbejdes væk mor sagde han…nu bor han alene med 4 katte, ingen medicin og ingen symptomer…kun når han kommer her og hjælper med at trimme en perser nyser han…så han tager forebyggende en alnok og så er der ikke noget…han kan heller ikke tåle græs, så han snupper en alnok inden han slår græs …
Jeg tror allergi kan gradbøjes…mere mindre.
men katte ikke i soveværelse…katte friseres evt udenfor eller hvor der kan komme gennemtræk så der kan luftes ud…god støvsugning…byg evt en kattegård, så katten ikke er så meget inde
Jeg ønsker jer al mulig held og lykke…det er en skodsituation at stå i[/QUOTE]

Da vi fik klarhed over at det var katteallergi var vi også fast besluttet på at Bianca skulle blive. Sådan håber jeg stadig at det ender. Vi har desværre ikke mulighed for at bygge en kattegård da vi bor i lejlighed med franskaltan. Men vi har sadt lejligheden til salg så hvis det lykkes for os at komme i hus så skal vi helt klart ha en kattegård.

Jeg har også god erfaring med akupunktur - mod al slags allergi faktisk :slight_smile:
synes du skulle overveje om det kunne hjælpe?

Han er i behandling men jeg ved ikke lige hvad der hedder det han får. Lægen mener at hans asma er opstået pga. allergien og siger selvfølgelig at det er bedst at vi kommer af med katten. Som jeg skrev tidligere besluttede vi fra starten af at Bianca skulle blive hos os, men eftersom Lars får udslet af at røre ved hende og har meget svær asma har vi alligevel besluttet at vi nu vil spørge et par af vores venner.

Har i overvejet allergivaccine? Det kan hjælpe - og MÅSKE fjerne det helt.

Men det er en årelang behandling, hvor man i starten vaccineres én gang ugentligt - det trappes så ned som månederne/årene går.

Jeg har selv gennemgået det med græs - og det hjalp en del. Ikke HELT væk, men klart bedre.

Jeg har så også katteallergi, men det er faktisk kun min huskat, jeg reagerer på (med høfeber) - IKKE de to orientalske katte, vi også har…
Men min høfeber er nu ikke så slem endda. Jeg klarer mig med grundig rengøring, hyppig håndvask, skiftninge af sengetøj ugentligt og så lidt påpasselig med ikke at få husmissen helt op i ansigtet… :slight_smile:

Jeg har overvejet kattevaccine - men synes ikke, jeg har det helt ‘slemt nok’ til at begynde…

Jeg ved dog ikke, om det fungerer optimalt, når din mand også har astma? :?
Men det kan en allergilæge nok forklare meget mere om. :slight_smile:

Jeg led af svær astma som barn. Astma er noget man i alle henseender skal tage drøn-alvorligt.
Hvis din mand har udviklet astma, bare fordi I ikke har villet lytte til lægers anbefalinger - så er det godt nok noget af en kæmpe ofring din mand her har gjort - han risikerer meget vel, aldrig at slippe af med sin astma igen - også selvom I skiller jer af med katten.

Det er i min optik meget fjollet eksempelvis at leve på (stærk)medicin, blot for at opfylde ‘behovet’ for en kat - trods min tilstedeværelse her på det gale forum - er en kat altså ‘bare’ et lille kæledyr!

Jeg kan jo være evig ligeglad med hvad andre mennesker vælger - men astma ødelægger lungerne, stille og roligt - og medicin mod astma ligeså.

Jeg formoder de færreste ville blive i et job/på en arbejdsplads, hvis det gav dem vejrtrækningsproblemer.

Russian Blue, siamesere/orientalere har små genetiske forskelle fra alm. ‘huskatte’ - og der findes også en sibirisk kat (såvidt jeg husker) der er kendt for, IKKE at trigge allergi-reaktionen - måske I burde “skifte”.

At opgive et sundt og raskt helbred for at kunne leve med en kat, herunder med daglig medicinforbrug (som jo reelt er unødigt!) og faste stramme rutiner omkring hygiejne/rengøring og adfærd - er i mine øjne absolut komplet og utvetydigt katte-gakgak og ikke bare katte-galt.

Jeg vil nu lige tilføje - når nu nogen mener, at det er lidt ‘gak-gak’ at have kat trods allergi :cool2: - at jeg faktisk synes, min allergi er blevet MINDRE slem, som årene er gået…:slight_smile:

Jeg har i øvrigt haft katteallergi (og græsallergi - og støvmideallergi) siden mine teenageår. Jeg fik først kat selv i 2003 - og det var IKKE frivilligt. :slight_smile:
(Halvvilde, hjemløse, udsultede Artemis flyttede ind på mit daværende nedlagte landbrug - med FEM killinger! Og de kunne jo ikke bare ligge der og dø af sult, vel? :cool2:)

Der er voldsom forskel på astma og allergiske reaktioner :wink:

Astma er en kronisk betændelsestilstand i bronkierne.

Læs f.eks. http://astma.astma-allergi.dk/hvaderastma/lungermedastma?doAsUserId=gPHHAwt0+ko%253D

[QUOTE=KartoffelChips;865311]Der er voldsom forskel på astma og allergiske reaktioner :wink:

Astma er en kronisk betændelsestilstand i bronkierne.

Læs f.eks. http://astma.astma-allergi.dk/hvaderastma/lungermedastma?doAsUserId=gPHHAwt0+ko%253D[/QUOTE]

Nu du siger det…
Min kærestes Astma er nærmest gået i sig selv efter vi fik kat… Han tager ikke medicin imod det længere, og har ingen problemer.
Det kommer kun frem hvis han er ude og træne, som man nu en gang skal i militæret. Men der er intet herhjemme længere, hvor han førhen altid gik med sin medicin.

Jeg har også en veninde, der har astma - og som havde to katte engang…det gik da nogenlunde. :slight_smile:

Det ER noget uforklarligt noget, det med allergi - og sikkert også astma. Nogen oplever pludselig bedring, andre forværring.

Og desværre er den danske lægebestand ikke meget værd på det punkt, synes jeg. Deres evindelige ‘løsning’ er jo: ‘Ud med dyrene’. Hvilket ikke ALTID er nødvendigt…

Da jeg flyttede hjemmefra (og ind i ældre lejlighed på Frederiksberg) - forsvandt min astma også lige så stille - Det var noget af det mest befriende jeg har oplevet.

Jeg medgiver at der er mange argumenter for dit og dat - på samme vis som at alle rygere kender en tipoldemor der blev 92 selvom hun røg grøn cecil uden filter.

Her i tråden er det irrelevant, for den specifikke sag er klokkeklar: Manden har udviklet astma på baggrund af allergi og overfølsomhed overfor kat - længere er den jo ikke. At invalidere sit liv for at beholde en kat - er ikke i min optik en ligelig balance - og jeg ville derfor ikke betænke mig et øjeblik. Ud med katten - drønseriøs komplet tilbundsgående rengøring - udskiftning af ‘alt’ der kan minde om “allergene-redder” (altså tæpper etc.) - og så prøv om et besøg hos en siameser/orientaler/russian blue-ejer tillader manden at være sammen med kat - så kan man vælge en sådan katterace…

[QUOTE=KartoffelChips;865572]Da jeg flyttede hjemmefra (og ind i ældre lejlighed på Frederiksberg) - forsvandt min astma også lige så stille - Det var noget af det mest befriende jeg har oplevet.

Jeg medgiver at der er mange argumenter for dit og dat - på samme vis som at alle rygere kender en tipoldemor der blev 92 selvom hun røg grøn cecil uden filter.

Her i tråden er det irrelevant, for den specifikke sag er klokkeklar: Manden har udviklet astma på baggrund af allergi og overfølsomhed overfor kat - længere er den jo ikke. At invalidere sit liv for at beholde en kat - er ikke i min optik en ligelig balance - og jeg ville derfor ikke betænke mig et øjeblik. Ud med katten - drønseriøs komplet tilbundsgående rengøring - udskiftning af ‘alt’ der kan minde om “allergene-redder” (altså tæpper etc.) - og så prøv om et besøg hos en siameser/orientaler/russian blue-ejer tillader manden at være sammen med kat - så kan man vælge en sådan katterace…[/QUOTE]

Jamen…TÆNK nu hvis en katteallergivaccine kunne hjælpe på astmaen også? Altså - jeg ANER ikke, om den kan hjælpe, men det er da forsøget værd at tale med en allergilæge - synes jeg i hvert fald. :slight_smile:

:slight_smile: Jo jo jo…

Astma er bare stadig ikke allergi - men en kronisk betændelsestilstand i lungernes yderste dele - og det er alvorligt… :slight_smile:

Har I overvejet at forsøge med SensiStop? Jeg ved ikke, om det er sådan til at opdrive nu om dage, men det var i hvert fald ret effektivt jvf. en del, der har prøvet det tidligere…
VH
Susanne